SUPLEMEN PJJ TANGGAL 19-25 JUNI 2022, I KRONIKA 29:10-14

ERTA RAS KEBAYAKEN IBAS TUHAN NARI

1 Kronika 29:10-14

(Persembahen Kerja Rani)

 

1. Perikop enda eme puji-pujin ras pengataken bujur Raja Daud erkiteken kesempaten guna nehken persembahen man Dibata guna pembangunen Rumah Pertoton Man Tuhan. Persembahen e isehken la terjeng alu ukur meriah ngenca tapi “seh riahna iakapna mere” , ( Bangsa e mere man TUHAN alu ukur meriah dingen seh riahna iakapna mere e. Raja Daud pe lanai kin alang-alang riahna iakapna.) (ay.9). Keriahen ukurna e teridah arah persembahen si isehken eme:

  • Persembahen Raja Daud: Kubereken tole emas si mejilena lebih seratus ton ras pirak menam 240 ton guna hiasen dingding Rumah Pertoton e (ay.4)
  • Persembahen kepala terpuk, pegawai suku, komendan meliter, ras pengurus erta kerajan mereken : Iberekenna 170 ton emas, 310 ton pirak, 620 ton tembaga, 3.400 ton besi.(ay.6,7).
  • Tambahenna ipersembahken kalak enda: seribu lembu, seribu bajar, seribu biri-biri si nguda denga; kerina e itutung kalak enda i babo batar-batar. Lau anggur pe ipersembahken kalak enda ka.(ay.21)

2. Engkai ndia maka bage riahna ukur ras bage belinna pesembahen si isehken?

  • Raja Daud ngataken “si man bahanen e la istana manusia tapi Rumah Pertoton man TUHAN Dibata”(ay.1).

Igejapkenna uga belinna kuasa Dibata, muliana, ulina Dibata. (Kam kap si mbelin, Kam kap si terberita, Kam kap si mulia, Kam kap si mehulina dingen Kam kap si Mada Kuasa. Kerina langit ras doni Kam si madasa, Kam kap raja, pemerentah i babo kerinana) .(Ay.11) emaka man Dibata saja ngenca pujin ras kehamaten si mbelinna. Simenarik enda pengakun ibas sekalak raja, si bas ia lit kuasa, lit gegeh, kebayaken, kemegahen, rsd. Tapi ia ngasup ngakui maka ia labo kai pe iadep-adepen Dibata, emaka Rumah Pertoton Tuhan Dibata arus si terbaik, termegah ndauh ulin asang istana raja si istilahken Daud “istana manusia”. Emaka keriahen ras kengasupen /kinipangen mere persembahen erkawiten kal ras penggejapen kerna ise kin Dibata e ibas kita.

Adi sigejapken Dibata e mbelin, mulia, persembahenta pe mbelin…..aturna ???

Kerja-kerja manusia VS Kerja kerja Dibata:

Nina pa nina: adi lit kerja kerja (nereh empo) adi kalak si mehaga/bayak si erkerja e biasana pertamana/beras piherna rata-rata 100 ribu si kitikna, adi sierkerja e la kalak mehaga/mesera e biasana beras piherna rata-rata 100 ribu sigalangna.

Adi siibaratken kerina kegiaten ibadah (keb. Minggu, PJJ, PA, rsd) eme kerja kerja Dibata uga nge beras piherta ? kalak mehaga nge, kalak mesera nge entah kalak mesera pe ladem ?

  • Raja Daud ngataken: Kerina erta-erta ras kebayaken rehen i bas Kam nari nge; Kam merentah kerinana alu kuasa ras gegehNdu. Janah Kam ngasup erbahan kalak jadi si mbelin dingen erkuasa ay.12.

Kesadaran kerina si lit ibas kita Dibata kap empuna (tema: erta ras kebayaken Dibata kap empuna) (ayat 12,14). Emaka turah ukur guna muji Dibata ras ngataken bujur (ay.13). penggejapen sibagenda sehkal perluna I pebelin ibas geluh kalak si erkiniteken. Lirik lagu berkat kemurahanMu singataken

Aku ada saat ini, Semuanya karna kasih-Mu

Aku hidup hari ini, Semua berkat kemurahan-Mu

Adi sigejap ras ngaku kita maka ibas Dibata nari kap kerina si lit ibas kita,termasuk geluhtape , labo erkiteken gegehta, labo erkiteken pentarta maka sehkal riahna siakap muji Dibata ras ngataken bujur man baNa janah tek kal kita maka Dibata tetap nikapken kerina si ieprluken kita ibas geluhta.seh maka lalit kebiaren ibas mere, nampati bage pe nehken persembahen.

  • Raja Daud ngataken: Sabap bangsangku ras aku tuhu-tuhu la ngasup mere man baNdu, sabap kerina ialoken kami i bas Kam nari nge, janah kami ngulihkenca ngenca man baNdu kai si enggo iberekenNdu man kami (ay.14)

Pasu-pasu ibas Tuhan nari eme si igejapken Daud ras bangsa Israel, ikateken maka “kerina” ibas Tuhan nari kap. Emaka kita pe perlukal menghitung berkat-berkat Tuhan si enggo si aloken “berkat tuhan satu-satu hitunglah” siakui me maka mbelinkal pemere Dibata enggo sialoken, sinanami ibas geluhta. Contoh:

Nina mbah Google: tep-tep manusia membutuhken 550 liter oksigen sada wari, erga oksigen 1 liter Rp. 25.000,- emaka 1 wari kita perlu Rp. 13.750.000,-

Adi kita ngitung pasu-pasu Tuhan tep-tep wari ibereken Tuhan 13.750.000,- man banta ibas bentuk oksigen, mari si kaliken piga wari kita enggo nggeluh, e hanya bas sada bagin si iperluken kita saja denga. La terbeligai belinna pemere Dibata man banta. Isingetken maka kita “terjeng ngulihkenca ngenca” ibas kita ngulihken pemere Dibata perlu si inget Filosifi manuk/ayam: adi manuk kitik sorana pe kitik, adi manuk galang tentu sorana pe megang ras galang, adi manuk galang sorana kitik, e manukna e ermasalah.

Ula min kita ermasalah ibas nehken persembahen.

Allah telah memberi kita terlebih dahulu, dan pemberian kita yang terbaik sekalipun takkan cukup untuk menyamai kemurahan hati-Nya.

3. Kerja Rani VS Kerja Tahun

Kerja rani eme kerja si iaturken Dibata man bangsa Israel (Ul. 16:10 Kenca bage maka bahanlah Kerja Rani, guna pehaga TUHAN Dibatandu, alu maba persembahen ukur meriah man baNa. Buena rikutken pasu-pasu si iberekenNa man bandu).

Kerja Tahun eme kerja siaturken manusia

Adi sitaktaki ibas pelaksanna kerja Tahun, banci jadi tep-tep jabu empedarat biaya minimal 2 juta, guna perpan ras adangen kerja tahun kuta. Adi kita si ibas perantauan, (jawa sekitarna) banci jadi minimal 3 juta sipedarat biaya guna transport PP adi ikut kita ngerayakenca I kuta lenga ka biaya selama I kuta.

Nulih kita kempak kai si ikataken Daud 1 kro. 29:1 Nina Raja Daud man kerina perpulungen e, "Anakku Salomo kalak si enggo ipilih Dibata. Tapi ia nguda denga, la lit pengalamenna. Sabap si man bahanen e la istana manusia tapi Rumah Pertoton man TUHAN Dibata.

Apai nge ndia buen senta ndarat ibas kerja Tahun entah ibas kerja Rani ??

“Sabab kerja e la guna manusia, tapi kerja guna Dibata (kerja Rani”

 4. Kesadaran diri Daud tentang dirinya dan bangsanya.

Dalam ayat 14-15, Daud menyatakan, “ Sebab siapakah aku ini dan siapakah bangsaku, sehingga kami mampu memberikan persembahan sukarela seperti ini? Sebab dari pada-Mulah segala-galanya dan dari tangan-Mu sendirilah persembahan yang kami berikan kepada-Mu.” Daud menyadari bahwa dirinya tidak layak untuk menerima begitu banyak berkat dan kebaikan Tuhan. Jika mereka dilayakkan, maka semuanya hanya karena kasih karunia Allah.

Juga, di dalam ayat 14 dinyatakan bahwa jika mereka dimampukan oleh Allah untuk bisa memberikan persembahan, itu pun hanyalah karena anugerah Tuhan. Mereka menyadari bahwa segala-galanya adalah milik Allah, dan bukan milik mereka. Jika mereka “memiliki” sesuatu, itu pun milik Allah dan diberikan oleh Allah. (Baca: Ulangan 8:11-18)

5. Sikap hati saat memberi

Daud memberikan teladan yang sangat indah tentang memberi di perikop ini. Ia dan bangsa Israel memberikannya dengan sukarela dan tulus ikhlas. “Aku tahu, ya Allahku, bahwa Engkau adalah penguji hati dan berkenan kepada keikhlasan, maka akupun mempersembahkan semuanya itu dengan sukarela dan tulus ikhlas. Dan sekarang, umat-Mu yang hadir di sini telah kulihat memberikan persembahan sukarela kepada-Mu dengan sukacita.”

6. Doa saat memberi persembahan

Sikap hati “yang tulus ikhlas, rela hati dan sukacita” harus dijaga dan dipelihara. Karena itu, untuk mengakhiri pujian dan syukurnya, Daud menaikan sebuah doa yang sangat indah. “Ya TUHAN, Allah Abraham, Ishak dan Israel, bapa-bapa kami, peliharalah untuk selama-lamanya kecenderungan hati umat-Mu yang demikian ini dan tetaplah tujukan hati mereka kepada-Mu. Dan kepada Salomo, anakku, berikanlah hati yang tulus sehingga ia berpegang pada segala perintah-Mu dan peringatan-Mu dan ketetapan-Mu, melakukan segala-galanya dan mendirikan bait yang persiapannya telah kulakukan” (ay. 18-19). Daud pun berdoa untuk anaknya. Dalam hal ini, penting juga bagi kita untuk berdoa bagi anak-anak kita agar mereka pun memiliki hati yang tulus ikhlas dalam hidup dan melayani Tuhan.

“Kalau Yesus Kristus adalah Tuhan, dan Ia telah mati bagi saya, maka tidak ada pengorbanan yang lebih besar, yang dapat saya persembahkan kepada-NYa.”

Ketika kita mengakui Allah sebagai pemilik segala sesuatu, kita dapat berkomitmen untuk memberi dengan penuh syukur, murah hati, dan setia demi memberkati orang lain. Kita pun dapat mempercayai bahwa Allah akan menyediakan yang kita butuhkan—bahkan mungkin menggerakkan orang lain untuk bermurah hati dan menolong kita di saat kita membutuhkan pertolongan. —Xochitl Dixon

Tuhan, tolonglah kami mengingat bahwa Engkaulah pemilik segalanya saat kami bertekad mempersembahkan seluruhnya kepada-Mu dengan rela dan tanpa pamrih.

Allah telah memberi kita terlebih dahulu, dan pemberian kita yang terbaik sekalipun takkan cukup untuk menyamai kemurahan hati-Nya.

 

Pdt. Maslan Sitepu-Runggun Bandung Barat

SUPLEMEN PJJ TANGGAL 12-18 JUNI 2022, GALATIA 5:22-26

ULIH KESAH SI BADIA

Galati 5 : 22 – 26

 

1. Surat Galati itulis man perpulungen galati erkiteken lit pengajaren arah guru-guru palsu si memutarbalikken pengajaren Yesus (Injil), singataken kalak kristen non Jahudi arus isunat ras ndalanken undang-undang musa sebagai cara ngerembakkan manusia ras Dibata. Paulus ngataken La mungkin manusia ngerembakken dirina kempak Dibata arah ndalanken undang-undang malah sebalikna erabahansa manusia reh dauhna sirang ras lias ate Dibata. “Janah kam si ersura-sura iperembakken ras Dibata arah ndalanken Undang-undang, isirangkenndu kap dirindu i bas Kristus nari. Kam enggo sirang i bas lias ate Dibata nari”. (ay.4) Arah surat enda Paulus nuriken isi pusuhna man kalak galati eme ibas ay. 16 Sura-surangku e me: Kesah Si Badia min si negu-negu kegeluhenndu maka ola iikutkenndu perukurenndu secara manusia.

Ibas bahan PJJ nta enda Paulus nuriken kerna ulih Kesah Si Badia eme si jadi temanta.

2. Ulih Kesah Si Badia (buah Roh/ fruit of the Spirit / karpo.j tou/ pneu,mato,j (karpos)

Cataten: Kata buah si ipake eme bentuk tunggal:buah/fruit/ karpo.j e ngataken maka “Buah Roh” labo 9 buah si berbeda tapi 1 buah 9 karakter (“Satu Buah Sembilan Rasa”) ???

Ertina Buah Roh la terpisah-pisah contohna adi lit kekelengen, tentu ikut ije keriahen, lit ka je kemalemen ate dst, uga banci lit kekelengen tapi la ije keriahen, uga lit keriahen tapi la ka lit je kemalemen ate dst.

Siwah karakter buah Roh enda banci ibagi kubas telu bagin :

A. karakter si erkawiten ras Dibata: Kekelengen, Keriahen, kemalemen ate.

  • Kekelengen (love, avga,ph agape): Paulus ngataken ibas ay.14 Sabap kerina Undang-undang ipersada i bas sada pedah, e me, "Kelengilah temanndu manusia bagi kam ngkelengi dirindu." Kekelengen eme si jadi palas Dibata ibas ngerembakken diriNa ras manusia., Pendahin Kesah Si Badia erbuahken kekelengen ibas dirinta, ulihna eme kengasupen manusia engkelengi Dibata bagepe manusia ras si debanna
  • Keriahen (joy, chara): arah kata charis, ertina "rahmatgrace, "sukacita" (chara) turah erkiteken "rahmat" (charis) Dibata. Jadi 'sukacita' la keriahen sesaat saja, tapi 'sukacita sejati' si uluna ibas Dibata nari. Dibata erkuasa nandangi kerina si nasalit, erkuasa ibas kerina dampar kegeluhen kalak si tek, janah tek kita maka i bas kai pe Dibata erdahin guna kiniulin man kalak si erkeleng ate man baNa, e me kalak si enggo ipilih Dibata arah sura-suraNa.(Rm. 8:28). Emaka ibas kalak si erkiniteken jadi sada pendilo njadiken keriahen eme jadi gaya hidup. Meriahlah min akapndu katawari pe erkiteken persadanndu ras Tuhan. Sekali nari kukataken: Meriahlah! (Plp 4:4)
  • Kemalemen Ate (peace eivrh,nh( Eireine): Kemalemen ate rehna ibas kiniteken kubas kesempurnaan penjayamen Dibata ibas kerina dampar geluh anak-anakNa. Kemalemen ate la idat ibas erta, pangkat, jabaten entah kai pe silit ibas doni enda nari. Kemalemen ate eme anugrah ibas Dibata Nari, … Kemalemen ateKu Kubereken man bandu. Carana Aku mere kemalemen ate e man bandu labo bali ras cara doni enda merekenca. Ola ukurndu gulut janah ola kam mbiar. (Joh. 14:27) adi ras Dibata lalit kai pe si ibas doni enda si banci mbeneken kemalemen ateta.

B. Karakter si erkawiten ras sapih sapih manusia: kesabaren, idalankenna perbahanen si mehuli, mehuli ia

  • Kesabaren ( patience, makroqumi,a(makrothumia): mbelang juma melala pagena, melala jelma mbue erbagena bage me kuan-kuan karo, emaka ibas nggeluh ras-ras ibas erbage-bage biak iperluken kesabaren, makrotomai: makros, "panjang," dan thumos "temperamen" ertina la terjeng kesabaren ngenca tapi panjang sabar ras tekun, eme sada kualitas pengendalian diri si mehuli ibas ngalaken provokasi arah erbage-bage biak jelma ndai. Penegu-negu Kesah Si Badia empeturah biak panjang sabar ibas kegeluhen kalak si tek.. Dibatanta e eme Dibata si panjang sabar Msm. 103:8 TUHAN adalah penyayang dan pengasih, panjang sabar dan berlimpah kasih setia. Kesabaren kualitas si arus lit ibas anak-anak Dibata. Madin jadi kalak saber asangken erkuasa, ngkuasai diri ulin asangken naluken melala kuta. (Orang yang sabar melebihi seorang pahlawan, orang yang menguasai dirinya, melebihi orang yang merebut kota)Amsal 16:32.
  • Perbahanen si mehuli, (Kemurahan, kindness, crhsto,thj Chrestotes): kiniulin si erpalas kubas “kemurahan hati”, biak entah pe perbahanen mehuli si erguna man kalak si perlu man sampaten bahken man kalak si la itandai entah pe la isenangi. Perbahanen mehuli si la ngenen kubas uga perlakuan kalak, lakokenna si mehuli perbahan mehuli kin ia.contohna kalak samaria ibas luk.10:25-37
  • Mehuli ia (kebaikan, goodness, avgaqwsu,nh agathosune): Kebaikan perbahanen si mbaba kiniulin man kalak si deban. Biak mehuli ( Kemuliaan perilaku; kebajikan), perbahanen si tujunna guna empehuliken.

C. karakter si erkawiten ras diri sendiri: setia, Meteruk ukurna, ngasup engkuasai diri

  • Setia (Kesetiaan faithfulness, pi,stij, Pistis) : eme kinibujuren ras integritas ibas perbahanen. Si erhubungen ras komitmen bagepe tanggungjawab, contohna ibas jabu/pasangan hidup, entahpe kiniteken man Dibata. Melalakal si erbahanca manusia la setia, emaka Kesah Si Badia empengasup kita ngidah maka Dibata, ngidah kerina, lalit siterbuni I adepen Dibata, eme siempeturah biak setia ibas kita.
  • Meteruk ukurna (kelemahlembutan, Meekness/ gentleness, prao,thj praote,): eme pusuh si erpengendes/berserah kubas pengaturen Dibata, seh maka la pernah ia merawa. (Kelemahlembutan  adalah sikap hati di mana ia menyerahkan masalahnya dibawah  kontrol  Allah, sehingga ia dimampukan untuk tetap bersikap lembut).
  • Ngasup engkuasai diri (penguasaan diri, self-control/ temperance, evgkra,teia egkrateia): penguasaan diri eme bungkus ibas 8 buah roh siturah ibas ulih Kesah Si Badia, penguasaan diri ertina kengasupen mengendaliken diri, adi sekalak la ngasup engkuasai diri, nukah merawa, megelut, mbenceng maka ibas sengkemirep mata sia-sia kerina karakter buah roh si deban. Penguasan diri mutlak arus lit ibas kalak si itegu-tegu Kesah Si Badia. Emaka silatihlah dirinta ibas engkuasai diri arah hal si sederhana: engkuasai diri ibas pangan, inemen, peruis, hobbi, amarah rsd.

3. Endame ulih Kesah Si Badia si turah ibas tep-tep kalak si geluhna lit ibas penegu-negu Kesah Si Badia, Bage me kalak si enggo jadi sikerajangen Kristus Jesus; perukurenna secara manusia enggo ibunuhna i kayu persilang rikut ras kerincuhen dagingna bage pe sura-surana.(ay. 24), alu bage melala perubahen ibas tep-tep pribadi, kegeluhen semakin berkualitas, semakin bermakna ras semakin damai sejahtra, ulih Kesah si Badia njadiken “hidup semakin hidup” Amin.

 

Pdt. Maslan Sitepu-Bandung Barat

SUPLEMEN PJJ 05-11 JUNI 2022, KEJADIN 1:31; 2:1-4

Kejadin 1:31; 2:1-4

KERINA TINEPA DIBATA MEHULI

(GBP Tahun 2022: Kelestarian Alam/Hari Lingkungan Hidup)

 

1. Doni si itepa Dibata, eme doni si seh kal ulina ras jilena, lit deleng-deleng meganjang, uruk-uruk bagepe taneh rata si idemi dukut-dukut si meratah, llit ka danau-danau, parik-parik si seh kal jilena, ku japa pe mata natap ras nulih teridah dukut dukut meratah ras bunga bunga si mejile ras merim, udara bersih, segar bebas arah unsur-unsur sierbahaya, doni si sehkal jilena lebihen asang taman-taman bunga ibas istana si paling megah pe.

Dibata merancang doni alu keanekaragaman si erwarna-warni si sehkal jilena. Kiniulin, keindahen si lit bas doni enda eme sada tanda keleng ate Dibata, si banci siidah ras sinikmati ibas, deleng deleng si meganjang, uruk-uruk si mehuli, danau-danau si mejile, dukut-dukut si meratah, batang kayu si meganjang, kuncup-kuncup bunga si mekar, kerina e nuriken man banta kerna Dibata ras kemuliaanNa (Masmur 19:2,3 Langit encidahken kemulian Dibata, awang-awang erberita kerna perbahanenNa. 19:3 Tep-tep wari erberita kempak wari si pagina, tep-tep berngi nuri-nuri man berngi si pagina ka.)

Dibata enggo njadiken doni enda, ercabinken kinijilen, kiniulin ras ndemisa alu erbage-bage isina sikerina erguna man manusia, baik si ibas laut, darat bagepe I awang-awang, ibas enem wari penciptaan doni enggo idungi Dibata alu sempurna.

Ibas turi-turin penciptan enda, banci si idah Dibata ermeriah ukur kal ngidah kerina si ijadikenNa, seh maka itatapNa ras ikatakenNa tuhu-tuhu mehuli.

Tuhan sudah memberikan lingkungan yang asri dan hijau pada kita, lalu apa yang akan kita berikan sebagai wujud terima kasih tersebut. Sudah sepatutnya kita menjaga apa yang telah diberikan bersama-sama. Ini adalah salah satu wujud syukur atas apa yang Tuhan telah diberikan

2. Manusia eme mahakarya ibas tinepa Dibata perbahan manusia itepa sentudu ras tempasNa (ay.27). alu tujun guna ngusahai ras njagai (2:15), gelah Kerina Tinepa Dibata Mehuli (Tema) guna nehi tema enda GBKP ibas GBP menetapken sasaren pelayanen tahun 2022 eme Kreatif Merawat Lingkungen, lingkungen si imaksud eme keutuhan dan kebersamaan kerina tinepa Dibata, eme: Manusia, Alam, ras hewan.

Ibas GBP GBKP ilumbaken :

  • Maka ibas mahakarya penciptaan, manusia eme salah sada bagi ibas mahakarya Dibata e, adi inen ibas turi-turin penciptaan ibas kej. 1:26,31 manusia eme tinepa si perpudina, ibas wari pe 6 ken ope Dibata ngadi ibas wari sip e 7 ken (Kej.2:3). Adi penciptaan I analogiken sebagi “ketubuhen” maka manusia eme anak singuda si menurut tradsis arus mehamat kempak si lebih metua.
  • Karya penyelamaten Dibata, labo terjeng kempak manusia emaka Berita si Meriah (Injil) perlu iberitaken secara tekstual ras kontekstual man jelma si memiliki peran ibas njaga Tinepa (Kelsetarian Alam), emaka Jemaat GBKP arus terlibat ibas karya penyelamaten Dibata arah njagai kelestarian alam ras rubia-rubia si rentan punah, bagepe njagai keseimbangen Alam.
  • 17 Tujuan pembangunan Berkelanjutan (Sustainable Development Goals si irumusken PBB. Eme: (1) Tanpa Kemiskinan; (2) Tanpa Kelaparan; (3) Kehidupan Sehat dan Sejahtera; (4) Pendidikan Berkualitas; (5) Kesetaraan Gender; (6) Air Bersih dan Sanitasi Layak; (7) Energi Bersih dan Terjangkau; (8) Pekerjaan Layak dan Pertumbuhan Ekonomi; (9) Industri, Inovasi dan Infrastruktur; (10) Berkurangnya Kesenjangan; (11) Kota dan Permukiman yang Berkelanjutan; (12) Konsumsi dan Produksi yang Bertanggung Jawab; (13) Penanganan Perubahan Iklim; (14) Ekosistem Lautan; (15) Ekosistem Daratan; (16) Perdamaian, Keadilan dan Kelembagaan yang Tangguh; (17) Kemitraan untuk Mencapai Tujuan.

Kita tidak pernah mewarisi dunia ini dari para nenek moyang terdahulu. Ingat di sini kita hanya meminjam. Apa yang sepatutnya kita lakukan dengan barang pinjaman? Tetap menjaganya agar selalu dalam keadaan baik dan utuh.

3. Hari Lingkungan Hidup (World Environment Day/WED) iperingeti tep-tep tanggal 5 juni untuk meningkatkan kesadaran global untuk mengambil tindakan lingkungan yang positif bagi perlindungan alam dan planet bumi, itetapken oleh majelis umum PBB 5-16 juni 1972 di Stockholm Swedia. Untuk tahun 2022 dengan tuan rumah Swedia dengan tema “Only One Earth” dengan fokus pada “Hidup Berkelanjutan dalam Harmoni dengan Alam”. (World Environment Day 2022 is hosted by Sweden. “Only One Earth" is the campaign slogan, with the focus on “Living Sustainably in Harmony with Nature”).

Bumi tak selamanya hijau. Bumi juga tidak selamanya mampu menampung polusi dan kerusakan akibat ulah manusia. Untuk itu, sebagai seorang yang membutuhkan bumi, hendaknya kita turut menjaganya agar tetap kuat dan memberikan banyak manfaat.

4. Diskusi:

  • Uga pemahamennta sekalak-sekalak, kerna erti tema “Kerina Tinepa Dibata Mehuli”, ibas empekena-kena lingkungen inganta tading.
  • Dibata erngena ate nandangi simehuli, emaka ngena ate Dibata adi lingkungenta mehuli sibahan.
  • Lingkungen eme kerina tinepa Dibata: manusia, rubia-rubia ras sinuan-sinuan. Eme siman pekena-kenaan gelah mehuli ibas erti selaras seimbang ras harmoni.
  • Kai nge banci silakoken gelah tinepa Dibata radu engkuhi (saling melengkapi) kerinana.
  • Enda tentuna labo hal si gampang, emaka iperluken komitmen tep-tep kalak.
  • Gelah saling melengkapi tentu perlu ilakoken 17 rumusen SDGS/TPB (Tujuan Pembangunan berkelanjutan. Si irumusken PBB
  • Contoh, manusia nggeluh perlu oksigen, batang kayu penghasil oksigen, nina, guna encukupi kebutuhen oksigen sekalak jelma iperluken 7 batang kayu, emaka si suanlah batang kayu.
  • Doni enda enggo nikapken kerina si ibutuhken manusia guna nggeluh, tapi doni endape lit keterbatasenna, emaka perlu tanggung jawab. La terjeng ngusahaisa ngenca tapi rikut ras njagaisa.

Pdt. Maslan Sitepu, Bandung Barat.

Info Kontak

GBKP Klasis Bekasi - Denpasar
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate

GBKP-KBD