SUPLEMEN PEKAN KELUARGA GBKP WARI IV, KHOTBAH I TESALONIKA 2:7-12

Invocatio : O anak-anak si kitik denga, kusuratken enda man bandu, sebab itandaindu bapa. Kusuratken enda man bandu orang tua, sebab itandaindu Ia si enggo lit ope denga tembe doni enda. Kusuratken man bandu si nguda denga, sebab kam megegeh; kata Dibata ngeluh ibas kam janah enggo italukenndu si jahat. ( I Johanes 2:14 )

Ogen        : I Samuel 2 :18-22

Tema       : Orat Geluh Bapa Nande Kempak Anak


 

  1. Invicatio : I Yohanes pasal 2 ngerana kerna orat ngeluh kalak sit ek sierdalan ibas terang. Baik anak-anak, orang tua, kalak si nguda kerina menundukka diri kempak Dibata. uga kerina kalak sitek man Dibata baik anak-anak, orang tua ras kalak singuda kerinana menundukkan diri kempak Dibata. kalak singuda banci ngatasi si iblis eme erkiteken kata DIbata tading ras ngeluh ibas dirina. Ilakokenna kai sijadi sura-sura Dibata sitersurat ibas kataNa.
  2. Ogen nuriken kerna Samuel, Hana, Elkana ras imam Eli. Samuel mulai kitik-kitikna nari enggo ia erdahin ibas rumah pertoton sebab bage kin ndube nazar nandina Hana sewaktu Hana mindo pupus man Dibata. Emaka kenca she waktuna Hana naruhken Samuel ku Silo guna erdahin ibas rumah pertoton. Asum kitik denga pe Samuel terus ia erdahin ndahiken dahin Tuhan. hal enda ngataken maka Samuel tutus ia ibas ndahiken dahin Tuhan amin pe ia kitik denga alu make baju si badia ibas lenen nari. Amin pe ia tading I Silo ibas rumah pertoton perhatian nandena Hana labo urak tapi Hana tetap nehken keleng atena man Samuel alu mereken bajuna setiap tahunna man anakna Samuel setiap perbulangenna lawes ku Silo guna ersembah. Hubungan anatara nande, bapa ras anak-anak tetap lit amin gia la ia tading ibas sada rumah. Ngidah perbahanen Hana ras Elkana singgo mereken anakna Samuel jadi sierdahin ibas rumah pertoton emaka imam Eli masu-masi ia alu nina “ mbera-mbera ibereken Tuhan man banndu anak tole arah ndeharandu enda jadi gancih anak si enggo iendeskenndu man BaNa”. janah kenca ia mulih ku kuta, Tuhan masu-masu Hana alu mupus telu anak dilaki ras dua anak diberu.
  1. Prikop I Tesalonika pasal 2 pernyataan Paulus I jenda labo guna membela dirina tapi guna menegasken bahwa usaha ras perjuangen Paulus ras teman-temanna adalah semata-mata ibas Tuhan nari. Tuhan nge si milih ras ndilo Paulus ras teman-temanna sebagai pemberita injil labo erkiteken usaha manusia tapi hanya erkiteken perkuah ate Dibata.

Ibas prikopta I tesalonika 2:7 Rasul Paulus ngatkenca maka asum ia itengah- tengah perpulungen ia melias bagi sekalak nande nandangi anakna. Enda teridah arah rasul Paulus meriah ukurna ibas meritaken berita simeriah man perpulungen tapi pe mereken dirina jine man perpulungen e. Keleng ate eteridah arah pendahinna suari ras berngi gelah ola ia jadi tanggungen perpulungen. Ayat 7-9 enda igambarken kerna nande sidem keleng ate simereken geluhna pe kempak anak-anakna. Dalam artian mau berkorban guna anak-anakna ras gelah ula jadi beban man anak-anakna.

Ibas ayat 9-12 ije igambarken rasul Paulus dirina ras teman-temanna bagi sekalak bapa man perpulungen. Prinsip kebapaan rasul Paulus sinicidahkenna eme :

  • Sekalak bapa harus bekerja keras guna anak-anakna.

Ay 9.. o senina-senina, tentu ingetnndu denga kelatihen kami erdahin. Paulus mengajak perpulungen Tesalonika akan jerih lelah ibas ia meritaken berita si mehuli. “ton kopon hemon kai ton moxthon”. “Kopon” siertina bekerja dengan sangat sengsara atau menekannkan rasa letih yang luar biasa. Keletihan yang amat sangat. Sedangken kata “ moxthon” ertina dengan bekerja sangat keras seperti buruh yang bekerja dan mengalami kesulitan serta menyiratkan suatu bentuk pengeluaran energi dan usaha yang besar. Hal e encidahken kelatihen situhu-tuhu sinialami rasul Paulus. . Ciger wari ia erban tenda ras berngi ia meritaken berita simeriah. Jadi rasul Paulus tuhu-tuhu kerja keras suari ras berngi meritaken berita simeriah ras gelah ula jadi beban perpulungen.

  • Sekalak bapa harus jadi teladan hidup dalam kekudusan

Ibas ay 10 “kam me saksi kami, bage pe Dibata; lagu langakah kami man bandu…..”. ayat enda jelasken tentang uga sekalak bapa jadi teladan man anak-anakna. Ia ndiko perpulungen gelah ngidah setiap lagu langkahna gelah jadi saksina bage pe ngundang Tuhan guna jadi saksina ibas lagu langkahna sila teridah,maksudna eme kai silit ibas ukurna silateridah manusia. Arah enda ngatakenca buktikenca maka Paulus e ngeluh alu benar sesuai ras kata Dibata bahwa ia ngeluh bujur dingen la ersalah. Ibas perjanjian baru nuriken maka cukup dua kalak saksi. Emaka nina rasul Paulus kam jadi saksi kami ras Dibata. Dibata jadi saksi eme kerna tindakan sila teridah silit ibas ukur manusia. Adi perpulungen e jadi saksi ibas perbahanen siteridah arah pengkebet geluh rasul Paulus ras teman-teman. Alu bage maka teridah tuhu-tuhu kai siniukurken ras kai sinilakoken rasul Paulus ras teman-temanna. Hal enda pe situhuna ngatkenca man si atena menyerang rasul Paulus bahwa ia ngelakoken sibenar la ersalah, la ercacat.

Kata Yunani sinipake eme “hagios” siertina suci, kudus, hidup yang sesuai dengan tata etika Allah, dan kata ini menggambarkan keadaan moral yang memiliki kualitas yang superior.

Kata berlaku adil ibas kata Yunanina “dikaios” siertina benar. kata ini mengarahkan suatu kualitas hidup yang benar dan adil sesuai kebenaran Allah. hidup benar kepada Allah harus seimbang dengan hidup benar kepada sesame

Kalau kata tidak bercela ipake kata “hamemptos” ertina tida bercacat. Bahwa kehidupan rasul Paulus tidak bisa ditemukan suatu kesalahan bahkan para musuhnya yang selalu mencari-cari kesalahan dia namun tidak dapat membuktikan bahwa Paulus bersalah. Jadi banci isimpulken maka Paulus benar-benar banci jadi teladan man kerina kalak sitek I Tesalonika. Ije me teridah konsep kebapaan sebagai teladan.

  • Sekalak bapa harus peduli man anak-anakna.

Ayat 11-12 “ietehndu kai sibahan kami…bali ras perbahanen sekalak bapa nandangi anak-anakna. Iajuk kami kam dingen ipetetap kami ukurndu, bage pe ipindo kami kam gelah nggeluh rikutken singena ate Dibata…”ibas bagian enda 3 telu prinsip penting tentang kebapaan eme ibas pertumbuhan sekalak anak ras obas pembentuken sesekalak ibas Tuhan. kata-kata harus banci memenuhi setiap kebutuhan eme kata-kata guna nasehat, kata-kata guna menguatkan, kata-kata guna mindo/memohon.

Membangun waktu secara khusus guna menasehati secara pribadi ras guna mengembangkan hubungan pribadi. Kata sinipake rasul Paulus eme “parakalountes” siertina terus-menerus. Terus menerus menasehati. Ertina terus menerus iingetken rasul Paulus guna tetap ngeluh badia. Bage ka pe kata “paramuthoumenoi” si ertina terus menerus menguatkan. Hal e ilakoken gelah perpulungen e memegeh ras tambah daya dan tetap ngasup ngalaken kerina perbebenna. Ras kata “marturomenoi” ertina terus-menerus memohon dengan sangat.memohon dengan khitmad bukan dengan paksaan gelah ngeluh sue ras sura-sura Tuhan. gelah alu bage perpulungen Tesalonika ngenanami kemalemen ate ibas kinirajaan Tuhan.

PENGKENAINA:

Keluarga ibentuk Dibata ije lit bapa, nande ras anak-anak. Kerina terhubung sada ras sidebanna ras iikat oleh ikaten sibereken Dibata eme sada keluarga, peran bapa ras nande man anak-anakna she kel belinna. Keluarga e menjadi tempat persemaian iman guna menumbuhken iman itengah-tengah kegeluhen anak-anak. Emaka banci ikataken maka orang tua adalah pengaruh utama ibas perkembangen kiniteken anak-anak, perkembangen penandaina nandangi kegeluhen ras pelajaren ngeluh ersosial. Emaka cara ngeluh bapa ras nande ibas ngepkep anak-anakna harus ipergermetken gelah tuhu-tuhu arah orat geluh bapa ras nande tuhu-tuhu membangun karakter simehuli man anak-anak.

Orat ngeluh siarus ilakoken bapa ras nande arah 3 teks bacaanta eme

  1. Melias (penuh kasih). Kata sinigambarken ndai eme la terjeng ngerana ngataken keleng ate tapia rah sikap hidup si mereken dirina sendiri guna kiniulin anak-anakna. Berkorban tanpa pamrih. Janah hal enda teridah arah Hana nandangi Samuel sitep-tep tahun iberekenna baju man bana sewaktu kunjungan ke Silo. Ndauh pe anakna Samuel tapi lalap ia rukur guna nehken perhatian ras engkelengisa.
  1. Peduli man anak-anakna. Rasul Paulus memakai 3 prinsip ibas perpulungen Tesalonika eme menasehati terus-menerus, menguatkan terus meneru ras memohon dengan sangat. Ertina telu hal enda perlu ilakoken sekalak bapa man anak-anakna eme terus menerus inasehati. Kata nasehat ndai adi senen kubas penjelasen idatas berbeda ras merawa-rawa entah jungut-jungut. Tapi secara pribadi terus menerus ikataken seh anak e ngasup ngangkaisa ras ngelakokenca alu meriah ukur. Bage ka pe menguatkan terus menerus. Sebab melala si jadi pergumulen anak-anakta perlu kel ia pengaten ibas bapana atau orang tuana nari. Saja maun sanga perlu ia e ibas pergumulenna e melitlah kita orang tuana guna pegegehi ia. Bage ka pe memohon alu hikmat bukan memaksa agar ia melakukan kehendak Allah.
  2. Orang tua menjadi teladan man anak-anak ibas kekudusan ngeluh

Bagi silakoken Paulus man perpulungen ,aka ibas ukur ras perbahanenna tuhu-tuhu ngeluh ibas kebenare. Sebagai orang tua kita pe menjaga kegeluhenta baik ibas pengerananta, pertemanenta (sosialitasta), perukurenta gelah tetap ibas si sue ras sura-sura Dibata.

  1. Orang tua jadi teladan man anak-anak ibas kerja keras.

Arah kerja keras silakoken orang tua man anak-anakna baik guna kebutuhen kelaurga ras guna kegiatan-kegiatan gereja banci jadi teladan man bana.

Sijagalah hubungenta si mehuli ras anak-anakta. Amin pe generasita ras ia she bedana. Saja alu melala erlajar ras melala erpengendes amn Dibata maka kai silakokenta si mehuli ibas geluhta banci jadi simehuli man anak-anakta atau generasita.

 

SUPLEMEN PEKAN KELUARGA GBKP WARI III, KHOTBAH LUKAS 2:41-42

Invocatio       : Ibrani 10 : 25

Bacaan          : Yosua 24 : 14 – 24

Tema             : Keluarga yang berperan aktif ditengah jemaat


 

I. PENDAHULUAN

Keluarga Kristen adalah Keluarga merupakan tempat persekutuan hidup antara ayah, ibu, anak yang disebut juga sebagai keluarga inti. Keluarga Kristen adalah persekutuan hidup antara ayah, ibu, dan anak-anak yang telah percaya dan menerima Yesus Kristus sebagai Tuhan dan Juruselamat secara pribadi serta meneladani hidup dan ajaran-ajaranNya dalam kehidupan sehari-hari. Oleh karena itu persekutuan ditengah-tengah keluarga harus senantiasa dijaga dan dipelihara berlandaskan iman dan kasih. Ketika persekutuan anggota keluarga itu baik, maka akan nyata dalam komitmen dan kesetiaan untuk bersama-sama ikut terlibat dalam segala peribadahan dan pelayanan yang dilakukan ditengah-tengah gereja. Kemajuan pelayanan gereja akan sangat dipengaruhi oleh bagaimana kehidupan dan keimanan anggota jemaat yang dibentuk di dalam keluarga.

II. PENJELASAN TEKS

Ibrani 10 : 25

Surat Ibrani ditujukan kepada orang-orang percaya yang pada saat itu mengalami penderitaan dan ancaman yang cukup berat oleh karena iman percaya mereka kepada Yesus Kristus. Salah satu yang menjadi tujuannya adalah tetap mengingatkan jemaat untuk senantiasa menjaga iman dan memegang teguh pengharapan mereka akan Kristus ditengah-tengah situasi terburuk sekalipun. Orang-orang percaya harus senantiasa bertekun dalam iman (saling menasehati, mengingatkan dan mendorong dalam iman), senantiasa menjaga persekutuannya dengan Allah dan sesama. Pada kenyataannya waktu itu ada sebagaian orang yang oleh karena beratnya pergumulan, tantangan dan ancaman membuat mereka goyah dalam iman dan pengharapan akan Kristus. Mereka meninggalkan persekutuanNya dengan Allah dan sesama orang percaya.

Yosua 24 : 14 – 24

Yosua 24 ini adalah pidato terakhir Yosua bagi bangsa Israel dimana ia menyatakan proklamasi imannya kepada Allah. Yosua memberikan kesempatan bagi Israel untuk memperbaharui keimanan dan kesetiaan mereka kepada Allah. Ia juga memberikan kesempatan kepada Israel untuk memilih dan menentukan kepada siapa mereka akan menyembah, namun Yosua sendiri menyatakan komitmennya dan keluarganya bahwa mereka hanya akan menyembah dan beribadah kepada Allah saja (ay. 15). Pengakuan iman kepada Allah bukan sesuatu yang mudah karena hal itu tidak bisa berhenti pada ucapan semata tetapi harus dinyatakan dalam kehidupan yang takut akan Dia serta beribadah kepadaNya dengan tulus ikhlas dan setia (ay. 14), hidup dalam kesetiaan, ketaatan dan kekudusan (ay. 19). Keberanian Yosua untuk menyatakan komitmen imannya di hadapan bangsa Israel ternyata disambut dan direspon juga oleh bangsa Israel. Mereka juga Bersama-sama bertekad dan berjanji untuk senantiasa hanya menyembah dan beridah kepada Allah saja (ay. 21, 24).

Lukas 2 : 41 – 41

Dalam agama Yahudi ada ketentuan bahwa para laki-laki dewasa diwajibkan untuk pergi ke Yerusalemtiga kali setahun untuk ikut serta dalam merayakan tiga hari raya besar orang Yahudi (Kel. 23 : 14 – 17; Ul. 16 : 16). Dikisahkan bagaimana Yesus yang sudah berumur 12 tahun diajak orang tuanya ke Yerusalem untuk bersama-sama merayakan Paskah, yakni hari raya untuk memperingati pembebasan yang dilakukan oleh Allah kepada bangsa Israel dari perbudakan di Mesir. Yesus yang berusia 12 tahun dianggap sudah dewasa. Yusuf dan Maria membawa Dia ke Yerusalem untuk mempersiapkanNya menjadi abak Taurat. Bagi umat Yahudi, anak yang memasuki usia 13 tahun dianggap sebagai anak Taurat, karena itu mereka harus terus belajar dan diajar tentang Taurat hingga mereka beranjak dewasa.

Pertumbuhan Yesus sebagai seorang anak tidak terlepas dari peran Yusuf dan Maria sebagai orang tua duniawiNya. Yusuf dan Maria adalah orang yang taat akan tradisi keagamaan dan perintah Tuhan bagi umat Yahudi yang di mulai Ketika Yesus di sunat pada hari kedelapan (Luk. 2 : 21). Yusuf dan maria menjadi orang tua yang aktif dalam membawa Yesus kepada pertumbuhan fisik dan rohani. Yusuf dan Maria juga secara bersama-sama dengan Yesus melibatkan diri mereka sebagai pribadi dan keluarga dalam acara-acara persekutuan yang melibatkan banyak orang (communal). Sekalipun jarak yang mereka harus tempuh cukup jauh dan membutuhkan waktu 4 – 5 hari untuk bisa sampai ke Yerusalem, tetapi semua itu dilakukan dengan penuh sukacita dan ketaatan (ay. 41 “Tiap-tiap tahun……” ini menunjukkan adanya konsistensi dan kesetiaan untuk senantiasa terlibat dan melakukannya).

III. APLIKASI

Kehidupan pelayanan gereja tidak terlepas dari kehidupan persekutuan anak-anak Tuhan. Ada begitu

banyak kegiatan pelayanan yang dilakukan secara bersama dan melibatkan banyak orang (communal), baik itu Kebaktian Minggu, Perpulungan Jabu-Jabu, PA Kategorial, Pekan-Pekan, dan juga kegiatan perayaan gerejawi lainnya. Namun dalam kenyataannya masih banyak anggota jemaat yang belum terlibat aktif, apalagi mengambil bagian dalam pelayanan gereja. Belum semua keluarga secara bersama-sama ikut menunjukkan keaktifan dan pertisipasinya. Ada yang ayah ibu saja yang aktif, ada yang hanya ibu saja, ayah saja atau anak saja. Tema Pekan Keluarga kita hari ini “Keluarga Yang Berperan Aktif ditengah Jemaat” (Jabu Sindahi Dahin Perpulungen) mengingatkan dan mengajak kita untuk bersama-sama ditengah-tengah keluarga berperan aktif dalam pelayanan secara bersama-sama.

Beberapa hal yang menjadi perenungan bagi kita adalah :

  1. Keluarga harus mempunyai komitmen untuk senantiasa hidup dalam persekutuan yang intim dengan Allah dan sesama anggota keluarga. Adanya komitmen dan kesehatian orang tua untuk senantiasa taat dan setia dalam beribadah dan menyembah kepada Allah, memberikan teladan kepada seluruh anggota keluarga. Orang tua tidak hanya bertanggungjawab atas pertumbuhan fisik anak-anaknya, tetapi juga dalam pembentukan karakter dan iman keluarga.
  2. Apapun tantangan dan pergumulan seharusnya tidak menyurutkan semangat kita untuk tetap hidup dalam persekutuan dengan sesama kita ditengah-tengah pelayanan gereja. Bahkan Ketika pergumulan semakin berat, kita harus semakin menguatkan iman kita melalui persekutuan kita, kita saling menguatkan-memotivasi, saling menasehati dan mengingatkan satu dengan yang lain. Dengan demikian kita bukan hanya dikuatkan bersama-sama tetapi juga bertumbuh bersama di dalam Tuhan.

(khususnya disaat ini, sekalipun keadaan ditengah pandemic ini sudah semakin membaik, namun kita belum memiliki kerinduan untuk terlibat dalam kegiatan Bersama. Atau bahkan ada yang sudah merasa nyaman dengan ibadah online. Tidaklah salah hal demikian asalkan kita tidak mengabaikan persekutuan kita bersama-sama dengan sesama orang percaya. Merasa nyaman sehingga tidak ada kerinduan untuk bertemu dan berkumpul lagi secara langsung).

  1. Ketika kita menunjukkan kesetiaan kita untuk senantiasa terlibat dalam pelayanan-pelayanan yang ada, sernan mampu menunjukkan “buahnya” dari cara hidup, sikap dan juga kehidupan yang saling mengasihi; hal itu akan menjadi kesaksian bagi orang-orang yang ada disekitar kita. Keberanian kita untuk menyatakan iman (kata, perbuatan dan cara hidup) kita ditengah-tengah dunia ini akan sangat mempengaruhi kehidupan ini. 

SUPLEMEN PEKAN KELUARGA GBKP WARI II, KHOTBAH 1 KORINTUS 7:12-14

Invocatio   : O Israel, Kubahan kam jadi ndeharangKu; Aku tetap setia manbandu; Kucidahken bandu kekelengen ras perkuah ateKu rasa lalap kam sikerajangenKu. (Hosea 2 : 19)

Ogen            : Maleakhi 2 : 15 – 16

Tema           : Jabu sikerajangen Dibata Kap


 

1. Jabu/keluarga eme sada kekerabaten si sangat mendasar si isina eme perbulangen ndehara ras anak-anak. Adi nulih kita kubas kitab Kej. 2: 18 – 25 banci si ertiken maka jabu e turah erkiteken inisiatif Dibata, alu bage jabu e eme sikerajangen Dibata.

Terdauhen jabu e ikataken sikerajangen Dibata adi kerina isi jabu e ngelakoken/ndalanken kai si ngena ate Dibata, bagi si ikataken Josua ibas Jos 24:15…..”Tapi adi aku ras isi jabungku, TUHAN saja ngenca isembah kami”.

GBKP ibas konvesina ngataken jabu/perjabun eme “anugrah Allah” si arus I respon alu komitmen ras kesetiaan ras konsekwensi si icidahken   ibas cara ras sikap nggeluh memelihara ras menjaga kebadiaan perjabun, eme monogamy ras la banci isirangken pala alu kematen.(mat.19:6)

Jabu sinembah man Tuhan ikataken pe miniature/model keluarga Dibata ibas doni enda, si jadi sumber insfirasi/usihen man jabu/keluarga si deban, ras pe jadi ingan guna pebelangken kerajaan Dibata. Ibas konvesi GBKP Ikataken melalui kehidupan perkawinan orang percaya, menjadi kesaksian bagi sekitarnya sehingga semakin banyak orang yang menyaksikan karya keselamatan Allah dan memuliakannya. Perkawinan orang percaya kiranya dapat menjadi contoh bagi masyarakat dalam membangun peradaban dan kehidupan keluarga serta komunitas Dimana ia berada.

2. Bahan PKK enda merupaken nasihat rasul Paulus gelah jabu e jadi si kerajangen Dibata. Nasihat e si isehken kempak:

- dilaki-entah diberu si lenga erjabu, (1 – 7)

- si la erjabu, duda entah pe janda, (8,9)

- si enggo erjabu (10 – 11)

  • Ayat 12. Ikatken man kalak si deban. Kata man kalak si deban enda secara umum I ertiken 1. Man kalak si erjabu beda agama
  1. Man kalak si enggo erjabu si ndube la nandai Dibata (lenga Kristen), tapi erkiteken pendahin pelayanen Yesus bage pe rasul-rasul maka sekalak ibas jabu e enggo jadi kristen

Tapi secara umum erti sipeduaken enda me si imaksutken Paulus, amin gia lit kange si makeken erti si pemena sebage dasar ibas ngaloken kalak si erjabu bedas agama.

Khusus man jabu si ibas pengertin si peduaken (adi bas istillah GBKP Jabu si sembelahen)

  • Perbulangen Kristen, ndehara lenga … ola I ulihken
  • Ndehara Kristen, perbulangen lenga….. ola mindo mulih (13)

Man duana kondisi enda nasihat Paulus, tetap nggeluh ras ia, alu empertegas sada misi/tugas guna mbabai gelah jabu e jadi si kerajangen Kristus. (14)

Bandingekn ras 1 kor 9:19- 22

  1. Aku bebas nge; aku labo budak ise pe. Tapi kujadiken diringku jadi budak nandangi kerina jelma gelah banci nterem kalak dat aku guna Kristus. 20 Nandangi kalak Jahudi bagi kalak Jahudi aku guna ndatken kalak Jahudi. Bagi ia patuh man Undang-undang Musa, aku pe patuh man Undang-undang e, gelah banci ia dat aku, aminna pe aku labo i teruh Undang-undang e. 21 Bage me pe nandangi kalak si la lit i bas ia Undang-undang Musa, bagi ia e ka aku, gelah banci ia dat aku. Si enda labo nuduhken maka la aku i teruh Undang-undang Dibata, sabap si tuhuna aku i teruh Undang-undang Kristus. 22 Nandangi kalak si merampek kinitekenna, bagi ia e ka aku, gelah kudat ia. Aku enggo jadi bali ras kerina kalak rikutken paksana gelah banci deba-deba ia kuselamatken alu kerina dalan si payo.

Si enda ilakokenna alu tujun gelah banci nterem kalak dat aku guna Kristus. Adi bas Bahasa Indonesia ikataken supaya aku dapat memenangkan mereka

Perbulangen si Kristen memenangkan ndeharana gelah jadi Kristen, ndehara si Kristen memenangken perbulangenna gelah jadi Kristen.

Cataten, enda perlu hati hati ula kari nuate memenangken tapi justru di menangken, nuate ndatken, tapi idatken kalak, ate nidingi, piah kena siding

Uga carana ?

Alu tetap setia, la ngelanggar perpadanen encidahken kekelengen ras perkuah ate, alu encidahken perbahanen si mhuli bagi nina yesus ibas Matius 5:16 Dage, ersinalsal lah min terangndu i lebe-lebe kalak si nterem gelah adi idahna perbahanenndu si mehuli, ipujina Dibata, Bapandu si i Surga.” (invocatio/Ogen)

 3. aplikasi

- Adi siperdiateken kecibal geluh jabu perpulungennta khusus ibas peran serta jabu ibas kegiaten gereja, secara umum, buen moria asang mamre, sitotoken gelah moria ngasup memenangken mamrena guna kristus.

- Jabu-jabu ngawan GBKP ibas keaktifen berkisar 30 – 40 % denga, uga banci jabu si 30 – 40 % memenangken jabu si 60 – 70 %

\- rsd

Pdt. Maslan Sitepu-Runggun Bandung Barat

Info Kontak

GBKP Klasis Bekasi - Denpasar
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate

GBKP-KBD