SUPLEMEN PJJ TANGGAL 10-16 JUNI 2018, OGEN : KEJADIAN 4:3-7; HEBER 11:4
PERSEMBAHKEN SI MEHULINA
(KEJ 4 : 3-7, HEBER 11 : 4)
Kata Perlebe
Persembahen eme wujud (bukti) kinihamaten si ersembah man si sembahen. Sebagai bukti kinihamaten, maka si nembah harus mereken persembahen si mehulina ras ibas ukur si meriah. Persembahen si mehulina labo saja inilai ibas kai siibereken kita, tapi pe itentuken alu motivasi kita mereken persembahen.
Uga kin ikataken Persembahen si mehulina si ngena ate Tuhan dingen meriah akapNa ngalokenca, ras persembahen si la negena ate Tuhan ras la ka meriah akapNa ngalokenca, mari erlajar kita arah bahan renungen perpulungen jabu-jabunta.
Isi
Kej.4:3-4a Persembahen Kain Ras Abil
Sada hal si perlu si contoh kerna keluarga Adam ras Hawa, eme ibas ia nuanken tanggung jawab mereken persembahen men Tuhan. Nuanken taggung jawab mereken persembahen ibas jabu, sekaligus nuanken man isi jabu e “ngakui kedaulaten (kuasa) Tuhan, Kinihamaten man Tuhan erbahan jadi manusia si tertib, ngasup ngataken bujur (ngergai perbahanen Tuhan).
Persoalen nggeluh ibas zaman enda, lania lit kehamaten man Tuhan, seakan-akan kai pe banci ibahan tanpa campur tangan Tuhan. Erkiteken sie mbue manusia nggeluh ibas “embang percuban”, adi sukses ndabuh kubas kesombongen sebab akapna ban kehebatenna (gegeh ras pemetehna), ras sebalikna adi gagal akapna ban liah ras kebodohenna (menyesali nasib). Tentu sie enggo bertentangen kel ras kai si ikataken ibas Rom. 8:28 “si mehuli ras si la mehuli banci maba kubas kiniulin”, tapi sebalikna man kalak si la ngakui campur tan Tuhan ibas kegeluhenna justru “ susah-senang erbahan dabuh kubas dosa.
Mbiasaken diri mereken persembahen mabai bana kita jadi pribadi si la “egosentris”, rukur rusur kerna untung rugi, emaka melala kalak terjebak jadi “preman rohani” mindo pasu-pasu Tuhan mesek-sek kel, tapi adi enggo ngaloken pasu-pasu la ingetna mereken persembahen pengataken bujur man Tuhan.
Bage me ibas renungenta enda Kain ras Abil enggo isuanken man bana karakter si ersembah (mereken persembahen). Kain mereken persembahen ibas hasil jumana nari, Abil pe mereken persembahen, igelehna biri-birina si pemena tubuh.
Kej 4:4a-7 Tuhan “Menilai” Kerina Persembahen Si Ibereken Man Ba-Na
Mereken persembahen man Tuhan, la cukup hanya terjeng memenuhi “tanggung jawab (kewajiben), sebab Tuhan “menilai” kerina persembahen si ibereken kita man bana. Emaka ibas nats enda ikataken “ngenan ate Tuhan man Abil ras persembahenna (ay.4b). Tuhan labo menilai “jenis ras jumlah” persembahen si ibereken man ba-Na. Labo erkiteken Kain merken hasil juma maka la ngena ate Dibata persembahenna, labo erkiteken Abil mereken anak sintua bas asuh-asuhenna maka ngenan ate Dibata man bana asangken Kain.
Memang sitik agak menarik nats enda guna si gar-gari, sebab adi si baca nats enda, seakan-akan “keberjuten Kain erkiteken persembahenna la ialoken Dibata. (ay. 5 “ tapi Kain ras persembahenna la ialoken TUHAN . E maka merawa ia, jutjut ayona perbahan nembehna atena”). Seakan-akan ijenda labo ban jut-jut ayona sanga mereken persembahen man Tuhan maka la ialoken Tuhan persembahenna, tapi sebalikna ban la ialoken Tuhan persembahenna maka jutjut ayona dingen merawa ia.
Adi si dramaken ia, banci nge siang kel ayo Kain sanga mereken persembahen man Tuhan, saja ngenca tehna persembahenna la aloken Tuhan maka isadarina labo banci kepe “terbuali” Tuhan alu senyumen, entah ayo si pesiang-siang. Sebab ijenda ituriken Tuhan terdauhen ibas ay. 7. Adi mehuli perbahanenndu, tentu cirem kam. Tapi erkiteken perbahanenndu jahat, dosa ngerimrim i lebe-lebe pintun. Ikuasaina atena kam, tapi kam arus naluken ia." Jelas informasi enda man banta maka ope denga Kain mereken persembahenna enggo lit “pergumulen bas pusuhna (bd. Dosa enggo nerimrim ibas pintun, TB : Tetapi jika engkau tidak berbuat baik, dosa sudah mengintip di depan pintu; ia sangat menggoda engkau”. Emaka ibas kain mereken persembahenna, cirem nge ayona, saja enggo mulai itakar-takarna asakai buena si harus ipersembahken, adi si dramaken. Enggo ibuatna asa siatena ipersembahkenna, jenari tatapna ka buesa ka akapna, emaka ikurangina ka, sitiksa ka akapna emaka tambahina ka, enggo ka mbuesa akapna emaka kurangina ka... tapi ayona cirem, saja cirem ayona e erkiteken banci ikapna Tuhan ipermainken.
Jadi ibas kita mereken persembahen man Tuhan, asa meriah ukur si “pemena turah ibas ukurta lanai banci ikuragi, saja adi itambahi tentu ermeriahna ukur Dibata ngalokenca. Bageka me pe Minggu-minggu enda kita mengketi “minggu Kerja rani”, si tetapken ukurta lako mereken persembahen kerja raninta erpalasken “kinihamatenta man Tuhan selaku ulu kerina sinasa lit” ibas kita. Emaka ope denga netapken asakai kerja raninta, babai lebe kerina anka jabunta “erbahan perenungen uga belinna pasu-pasu Tuhan man jabunta sada tahun enda” (ukurenna : asakai si enggo si pakaiken kerina pemere Tuhan “biaya nggeluh, biaya sekolah, gawah-gawah” ula ukuri asakai nari sisana sebab : Pemere Tuhan = jumlah si enggo pake + Sisa si lit ibas kita. Terdauhen pemere Tuhan e situhuna labo terkira kita sebab lit ka ge si enggo si pake fasilitas kegeluhen si ibereken Tuhan si bebas kita makesa (matawari, oksigen, udan rsd). Kenca ngukuri si bage tetapken asakai dage “metunggung persembahen kerja ranita tanda kita mehamat ras ngergai Tuhan. Ketetapen pertama si enggo ibahandu, ulanai ikurangi, tapi kenca iukurindu ka tambahni nari maka banci. Endame ikataken persembahen sebagai “korban” ertina enggo melala ibas jumlah tapi meriah akap merekenca erpalasken pengakun bas Tuhan nari kap kerina sinasa lit e. Situhuna asakai pe si bereken labo cukup nggalari kai si enggo ibereken Tuhan man banta. Emaka ibas mereken persembahen harus ibas ukur si meciho ras pusuh si meriah, sebab kita “ngulihken sada bagin si enggo ibereken Tuhan man banta”.
Heber 11:4 Palas Mereken Persembahen
Sada dilema adi kita encakapken persembahen si megati si pertentangken “jumlah ras keriahen ukur”. Lit si ngataken mbue gia sibereken persembahenta adi labo meriah ukurta, ma pangen sitik tapi meriah ukur, janah iboboti ka alu ayat Alkitab “Tuhan ngaloken persembahen ibas ukur si meriah labo paksaan. Si Lebih ekstrim ka adi negrana kita kerna persembahen nina ka perpulungen e, si pentingna bagi si kataken Roma 12 “endeskenlah kulandu man Dibata saja selaku persembahen si nggeluh” terjeng je pas dega tapi ibumbui perpulungen e ka , emaka labo “senta” Tuhan labo perlu sen, si perluken Tuhan eme kegeluhenta enda.
Megati si potong-potong Kata Tuhan e, erpalsken “kepentingenta”, labo ngukuri ukur Dibata. Emaka ibas kitab Heber enda iterangken man banta kai dage palas ibas kita mereken persembahen. Palas mereken persembahen e eme “KINITEKEN”. Adi tek kita, kita lit erkiteken Tuhan, kita nggeluh erkiteken Tuhan, kita erdahin erkiteken Tuhan, kita ndatken rezeki erkiteken Tuhan, kita sehat erkiteken Tuhan, maka enggo pas si kataken Paulus “Endesken kulandu man Dibata saja selaku peresembahen si nggeluh” ertina totalitas kegeluhen jadi persembahen man Tuhan. Tapi labo bagi singuda-nguda anak perana paksa kasmaran, reh nina sekalak anak persana tare temanna :”Aku serahkan seluruh hidupku kepadamu, hujan badai akan kuhadapi, mati di ujung keris aku rela demi si hitam manis”, reh ka nina si nguda-ngida ndai : “oh setianya dikau mas, aku tersajung mendengarnya” je nina singuda-nguda ndai “adi kerina kel kegeluhenndu e endeskenndu man bangku bang, tukur si tik pisang goreng ah yah ”, mis ka nina si dilaki ndai : “eh ula dek mbatuk kam kari pisang goreng ah mbue kel minakna. Mis ka ialoi singuda-nguda ndai :”ndai kuserahkan hidupku kepadamu” nindu gombal, pisang goreng saja pemberatsa nge akapndu.... ah enggo me bang ‘putus saja kita”.
Kita pe megati nge ninta “Tuhan kupersembahkan hidupku, jadi persembahan yang hidup” , je bas kantong persembahen “kerja rani” pe pang denga kita namasa Rp. 50.000, persembahen 1X setahun. Payo denga kinlah e ? mari si renungken, adi payo siakap erpalasken kinitekenta terusken, sebab enda pertanggungjawabenna man Tuhan nge, saja adi lanai siakpa payo, ya berubahlah.
Jadi ibas merken persembahen enda harus erpalasken kiniteken, sebab adi erpalasken kiniteken tentu labo banci kita meros merekenca (labo bagi mere man pengemis, meriah siakap merekence erkiteken lalit siakap si kurang ibas kita).Mere ibas kiniteken “mereken si terbaik” alu pusuh si meciho ras kiniteken maka Tuhan ka nge si encukupken kerina kebutuhen geluhta.
Aplikasi
1. Mari arah kerja Rani enda si suanken kebiasan “mereken persembahen” man isi jabunta, emaka ibas pesta kerja rani, perlu ka kita melibatken anak-anak guna merken persembahen
2. Merkeken persembahen erpalasken kinitekennta kerna “pemeliharaan Tuhan nangdagi jabunta, netapken erpalsken “keriahen ukur Tuhan” ula keriahen ukurta saja si ukuri.
3. Berkenleah persembahen Kerja Ranita alu pusuh si dem keriahen, erkiteken Tuhan enggo masu-masu kerina pencarinta.
Pdt. Saul Ginting
GBKP Runggun Bekasi