PEKAN KEBAKTIAN KELUARGA WARI VI, KHOTBAH KETANGKASEN 3:7-13

Invocatio :

Jenari nina Jesus, “Dage ersikap-sikaplah sabab la ietehndu warina ntah pe jamna Tuhan reh”. (Matius 25 : 13)

OGEN :

II Raja-raja 4 : 8 – 10

TEMA :

Ersikaplah! Dibata reh me

 

1. Penaruh
Tangtangna turah pengangkan kerna kerehen Jesus peduakaliken erpalas ibas perkatan ntah pe persinget ibas Jesus nari asum lawes ateNa sirang nadingken ajar-ajar-Na sope ndalani kiniseran si mberat seh Ia mate i datas kayu pesilang. Nina, “Kenca Aku lawes nikapken ingan man bandu, rehdengapagi Aku ngalo-ngalo kam …” (Joh 14:3). Jenari kenca Jesus iangkat ku surga, nina malekat-malekat ngerana man ajar-ajar Yesus, “O, kalak Galilea, engkai maka kam tedis natap ku langit? Bagi nggo idahndu Jesus iangkat ku Surga, bage ka Ia paginrehmulihken”. (Perb. Ras 1:11).

Sope paksa Jesus nggeluh enggo lit pengangkan kerna kerehen ‘Anak Manusia’. Pengangkan e tersurat ibas kitab Daniel, si jadi pengenehenen masa apokaliptik Jahudi si nuriken kejadin paksa si reh. (Dan 7:13). Kerehen Anak Manusia igelari alu istilah cakap JunaniParousiaertina, ‘kehadiran’kernakerehenKristus. Istilah sidebaneskhatologi (cakap Junani ibas kata eskhatos) ertina akhir zaman.Kerehen Kristus ipepayo ibas paksa si reh (akhir zaman) simpekeke kalak si enggo mate (bd I Kor 15:52).Paksa Jesus nggeluh denga, pengangkan kerna eskatologi enggo teridah subuk arah kata bagepe arah perbahanen Jesus. Injil Johanes nuriken erti eskatologi ibas dua dampar: paksa si genduari (‘sekarang’) ras paksa si reh. Erti eskatologi la banci ibatasi ibas pengukumen man doni enda saja (Yoh 12:31). Ibas bagin si debanInjil Johanes nuriken paksa si reh labo pengertin eskatologi si jadi pengukumen (bd Yoh 5:28,29; 6:39,40,44,54; 12:48).

Pengangkan kerehen Kristus labanci lang erpalasku bas perbahanen-perbahanen Dibata (karya Allah) si isaksiken ibas Padan si Ndekah rasibas Padan si Mbaru.Perbahanen Dibata e enggo erdahin arah kematen ras kekeken Kristus Jesus si nelamatlen kalak si tek. E maka tep-tep kalak si nggeluh ibas paksa genduari enda pe, nggeluh ka pe ibas masa eskatologi, eme masa kerehen Kristus entah pe kerehen si tetap erdahin ibas geluh kalak si tek.

2. Sikap/ Tindakan ibas Jabu :(Erpalasken Ogen)
Kerehen Kristus ibas kegeluhen sigenduari labo ipepayo ibas penungkunen ndigan reh Dibata.Waktu entah pe jam(Invocatio) labo nentuken paksa si tepat ras payo kerna kerehen Kristus si banci tereteh. Bagi erkira kerna jam ras waktu guna sada rencana entah pe pendahin si ilakoken tep-tep wari. Enggo tersinget maka waktu ras jam kerehen Tuhan labo si eteh janah ise pe labo lit si metehsa (Mat 24:42). Aminna gia ise pe labo meteh ndigan kerehen Tuhan, tapi kalak si tek man Dibata situhuna enggo meteh katawari reh Tuhanta e. Labo perban ia erpenalem ku bas waktu, jam entah warina ndigan kerehen Tuhan. Sabab waktu la banci mbatasi kerehen Kristus janah Kristus la banci ibatasi alu waktu. Tapierkitekenpusuh ras ukur kalak si tek siterjemba ngalo-ngalo kerehen Kristus arahsikap pengkebet geluh siidahersikap katawari paksa pe ibas geluhna tep-tep wari.Sikap ngalo-ngalo kerehen Kristus tangkas teridah carana bagi siibahan sekalak diberu Sunem si bayak nandangi nabi Elisa (Ogen).

Labo perban kebayakenna maka teridah diberu Sunem nikapken kerina keperlun si cukup man nabi Elisa. Kenca ipepayo diberu Sunem ise kin si tuhuna Elisa, erkata ia man perbulangenna gelah isikapken sada kamar man Elisa ibas rumahna e. Gelah reh kenca Elisa enggo lit inganna kesilang. Keperlun si isikapken man Elisa e me perabot si biasa lit ibas tiap rumah si enterem. Meja kursi ingan medem labo perabot mewahibas rumah kalak bayak ngenca. Tiap jabu lit nge perabot e tergantung kualitasna saja. Ertina kai siisikapken diberu Sunem man Elisa sekalak nabi labo khusus. Si khusus isikapken diberu e, e me pusuhna si tersuruh guna nikapken keperlun man kalak sideban ibas rumahna. Perbahanen diberu e ncidahken sikap perbahanen si ersikap ngalo-ngalo kerehen Kristus.

Ersikap guna kerehen Tuhan ertina ersikap guna si mehuli. Si mehuli si isikapken e sampur dingen serta kap. Teridah bagi litna ingan medem, kursi ras meja. Kai siisikapken kalak si tek ngalo-ngalo kerehen Tuhan Dibata sue ras kebutuhen guna kegeluhen si tep-tep wari ibas jabu.Dibata labo nuntut secara berlebihenguna ngalo-ngalo kerehenNa bagi mindo kebayaken ibas kita nari. Ersikap ngaloken kerehen Kristus ertina ersikap guna ringan ras tading ras Tuhan ibas geluh si tep-tep wari i tengah jabunta. Nikapken erbage-bage keperlun ibas jabu bancijadi sarana si ncidahken pusuh si terjemba ngalo-ngalo kerehen Tuhan. Sikap pengalo-ngalo ibas jabuipeturah ibas kinieersadan arih bapa-nande/perbulangen ras ndehara, orangtua ras anak ras kerina isi jabu. Sikap si meriah ngalo-ngalo kerehen Kristus teridah arah perbahanen si erkeleng ate si mereken pelayanen si mehuli si nggit erkorban guna keperlun entah pe kepentingen kalak si deban.

3. Pertenget ras Perenungen man Perpulungen: (teks Khotbah)
Perpulungen Piladelpiaperpulungen kalak Kristen si tangtangna si ertutus ate megiken ras ndalanken Kata Dibata, aminna gia kitik kurang megegeh (musil). Dibata labo mandangi perpulungen enda bagi perpulungen sideban. Tapi Dibata mereken pergegeh ras penjemba ibas ketutusen perpulungen selaku kalak Kristen. Terlebih asum perpulungen e ngalaken kiniseran erkiteken la banci atan masuk ku bas sinagoge guna ersembah man Dibata.Pintun ingan ersembah ieruk (terkunci) man perpulungen Piladelpia. Tapi nina Dibata kunci Rumah Pertoton italangi man perpulungen e. Kesaksin Johanes ngataken laboRumah Pertoton Israel i Jerusalem tapi Rumah Pertoton si tempasna nusur i Surga nari.Surga ijenda labo ningetken kerna kegeluhen paksa si reh (bagi pengangkan eskaatologi), tapi kegeluhen sorgawi ibas keersadan ras Dibata si nggeluh ibas kegeluhen perpulungen e.Kristus genduari sinjemak ‘kunci Daud’ si enggo nalangi pintun man perpulungen e. Kunci si ijemak Kristus enggo nalangiaksesperpulungen ku Dibata si lebih penting asangken ku sinagoge. Keersadan perpulungen ras Dibata tuhu-tuhumpegegehi perpulungen ibas ngalaken percuban-percuban si jadi. Penganiayan man perpulungen si genduari enda pe banci saja tetap reh man perpulungen e. Tapi erkiteken keersadan ras Dibata perpulungen e tetap ndatken kemenangen ibas penganiayan e nari.

Kegeluhen kalak si tek la banci lang tetap lit ibas ngalaken ras ndatken percuban seh kupercuban simberat. Ngalo-ngalo kerehen Dibata ertina ersikap kawari paksa pe ngikutken si ni pedahken Dibata ibas kataNa dingen nggeluh ibas kata e nari. Enda me sikap geluh si meherga si ipersingeti Dibata man banta. Ersikap ngalo-ngalo kerehen Dibata mbuktiken kesetianta nggeluh ngikutken Tuhanta. E maka amin gia perbeben percuban si mesangat jadi man banta, bagi rehna bencana si mesangat; tapikeersadanta ras Dibata tetap maba kita kubas kemenangen si enggo isikapken Dibata man banta.

Pdt Merry Tatuwo br Kembaren
Perp. Makassar

PEKAN KELUARGA WARI IV, KHOTBAH ROMA 6:12-14

Invocatio :

“Ola kal kam papak! Pergaulen silamehuli, ncedaken biak simehuli”I Kor 15 : 33

Ogen :

1 Samuel 2 : 12 – 17

Tema :

Pakelah ringringndu Nehken singena ateNa

 

1. Renungen enda ibenaken kami alu penungkunen sisederhana; “Apai nge ndia mesunahen erbahan simehuli tah erbahan silamehuli”?
Pengakun Rasul Paulus ibas Roma 6 : 19 ; “La kudalanken simehuli siateku kubahan, tapi kudalanken kai silamehuli” . Ay.21;”...kubahan kenca ateku simehuli, sijahat ngenca terban aku” .
Perlu ka pe siinget mehuli pe siban lenga tentu mehuli iakap kalak, apai ka adi siban silamehuli.
Tapi cuba ka siukurken apai nge riahen/senangen/damen siakap kenca erbahan simehuli tah kenca ernbahan silamehuli???

2. Bagin kata Dibata sendah Roma 5:12-14, pengajuk man banta gelah tetap nggeluh iteruh lias ate Dibata.
Kalak singgeluh iteruh lias ate Dibata;
 La pelepasna dosa ngkuasai kulana(12)
 La ipepepasna ringringna ipeke dosa guna ndalanken sijahat(13)
 Dosa e lanai erkuasa ibas dirina(14)

3. Tema-nta Pakekenlah, ringringndu nehken singena ateNa
Makakeken ringring nehken singena ate Tuhan e sebagai responta sienggo ngenanami kelang ate Tuhan ibas diri Yesus simate guna penebusen dosa-dosanta. Bagepe encidahken kerelaan engkorbanken dirinta guna ibentuk Tuhan ras tek man Tuhan selaku pengendali kegeluhenta.
Makeken ringring pe ertina tunduk man sura-sura Dibata ras nalibken kerincuhen daging.
Labo mesunah makeken ringringta guna Kristus, sabab kecendrungenta megati nehi sura-suranta, ibas Ogen ituriken kuga perbahanen anak-anak Eli merangap,sitik pe la mehamat nandangi persemahen man Tuhan. Sada bagin perbahanen-perbahanen sierpalasken sura-sura manusia isingetken ibas Galatia 5:19-21. Cataten penting man banta ibas ayat 21 bagin siperpudina; “kalak sindalanken perbahanen sibagi enda la banci dat bagin ibas kinirajan Dibata sireh pagin”.

4. Ichwei G.Indra ibas bukuna Pola gereja mula-mula, nuriken 5 Bentuk Pelayanen(Pelayanen ring-ring)
 Pelayanan Mata.
“Saling memperhatikan” Ibrani 10:24a.
 Pelayanan Kata
“Hendaklah kata-katamu penuh dengan kasih”(Kol.4:6)
 Pelayanan Telinga
“Cepat untuk mendengar, tetapi lambat untuk berkata-kata” Yak.1:19.
 Pelayanan Tangan
“Bertolong-tolonglah ,menanggung bebanmu” Gal.6:2
 Pelayanan Kaki
“...beroleh kesempatan untuk mengunjungi kami” Roma 1:10.

Sebagai Penutup : Marilah tetap sisuan ukur ras perbahanen simehuli gelah turah ate jadi, eme kegeluhen silaerkeri-kerin sienggo isikapken Tuhan man banta.

Pdt.Iswan Ginting Manik
GBKP Pondok Gede

PEKAN KEBAKTIAN KELUARGA WARI III, KHOTBAH MATIUS 5:17-20

Invocatio :

Kuan-Kuanen 22:6

Ogen :

Ulangen 6:1-3

Tema :

Pengajaren Tuhan Ngkuhi Orat Nggeluh


Pebagesi kerna ogen Matius 5:17-20
Sehubungen ras teks maka kerehen Jesus i curigai gantiken undang-undang/Taurat Musa. Engkai maka jadi bage? Piga-piga alasen eme:
1. Yesus mengajarken “ajaren baru” ras cara mengajar si berbeda. Ia ngajar La bali ras guru-guru agama. Ia ngajar lu kuasa. Emaka mamang ate kalak si megi pengajarenNa. Si sungkun-sungkunen ia sapih-sapih ia nina” Kai kin enda ndia? Pengajaren si mbaru? IA li kuasa.I pelawesNa setan-setan, janah setan-setan ngikutken kataNa (Mark. 1:22, 27)

2. Ibas Yesus mengajar lit bedana ras ahli Taurat, Nina Ahli Taurat : “ Musa berkata.....” tetapi nina Yesus: “ Aku berkata......” (Baca Mat. 5:18,20, 22)

3. Yesus berbeda ras ahli Taurat bagepe kalak Farisi. Yesus La erlajar formal ibas sekolah ahli Taurat tapi itehNa kerina Undang-Undang Agama. Mamang kal ate kalak Jahudi si erkuasa ngidah Ia ngajar e. Nina, “I ja nari nge pemetehNa e kerina adi Ia Labo pernah sekolah? ( Yoh. 7:15)

Emaka ijawab Yesus kerna pengakap ahli Taurat ras kalak Farisi: “Ola i akapndu Aku reh ncedai Undang-Undang si ibereken Musa ras si ajarken Nabi-nabi. Yesus reh labo ncedai, tapi nehken si enggo i suratken (bukan untuk meniadakanya tapi untuk menggenapinya). Bukti Yesus Labo ncedai Undang-Undang e:
1. Yesus mempelajari Perjanjian Lama (Lukas 2:4)
2. Yesus ngajarken Perjanjian Lama. Ia menghafal Perjanjian Lama. Yesusnuruh gelah taat Perjanjian Lama (Mat. 8:4)
3. Yesus pe patuh man Undang-Undang (Umpanana: Ia hormat man orangtua, ikut merayakan hari raya Perjanjian Lama)

Sabab Kristus eme penggenepen Undang-Undang seh maka kerina kalak si tek man baNa rembak ras Dibata ( Roma 8:10). Undang-Undang Pematang Yahudi : Kidekah geluhndu, arus maka Israel ras sinusurndu erkemalangen man Tuhan Dibatandu, dingen ngikutken Undang-UndangNa si kubereken man banndu, gelah ggedang umurndu ibas negeri e. O Israel ingetlah enda! Tuhan sada kap ngenca Dibatanta! Kelengilah TUHAN Dibatandu asa ukurndu, asa tendindu, asa gegehndu lit. Ola ndigan pe lupaken kerina perentah-perentah si kubereken sendah Bandu. Ajarkenlah rusur man anak-anakNdu.

Ibas praktek ngikutken Undang-Undang e la ngasup kerina ndalankenca alu sempurna (baik ahli taurat maupun orang Farisi). Emaka reh Yesus sebagai penggenapan hukum Taurat sabab manusia La ngasup ndalanken Undang-Undang alu sempurna. Yesus reh sebagai Tuhan ras Juruselamat manusia ibas dosa nari.

Pengajaren Tuhan Yesus e ngkuhi orat geluh kita manusia, emaka selaku anak-anak Dibata kita:
1. Engkelengi Tuhan Dibata asa ukur, asa tendi dingen asaa gegehta. Bagepe engkelengi teman manusia bagi kita engkelengi dirinta jine.
2. Yesus Kristus eme usihen ibas geluhta. Tek kita man BaNa janah lakoken si ipedahkenNa
3. Kata si dem kinibayaken nggeluh min ibas pusuh peratenta. Ntah kai gia si ibahan kita, subuk ibas ngerana ntah ibas perbahanen, bahanlah e ibas gelar Tuhan Yesus janah ngataken bujur man Dibata Bapa arah Ia. (Kol. 3:16-17)
4. Orangtua mengajarken kata Dibata e man anak-anak ras sinursurta alu tutus. Persingeti rusur, subuk sanga kam i rumah, sanga kam ibas perdalanen, subuk paksa ngadi-ngadi ntah sanga kam erdahin. Mengajarken anak-anak gelah erkemalangen man Dibata. Dahiken kerina si i perentahkenNa.

Pdt. Rosliana br Sinulingga
GBKP Runggun Bumi Anggrek

Info Kontak

GBKP Klasis Bekasi - Denpasar
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate

GBKP-KBD