Pekan Penatalayanen Wari V 25 Jan 2018

PEKAN PENATALAYANEN GBKP WARI V

KAMIS 25 JANUARI 2018

Invocatio   : Sabab merangap nandangi duit eme sumbul kerina kejahaten.Enggo lit piga-piga kalak simerangap nandangi duit lanai tetap ibas kiniteken janah gulut ukurna ibahan erbage-bage kecedan ate”(1 Timotius 6:10)

Ogen               : Amos 5 : 12 – 13

Khotbah           : Lukas 8 : 1 – 3

Tema               : “Duit:Dampar Teologi ras Politik”

  1. Pengertin Duit/Uang menurut KBBI : alat tukar atau standard pengukur nilai(kesatuan hitungan) yang sah, dikeluarkan oleh pemerintah suatu negara berupa kertas, emas, perak atau logam lain yang dicetak dengan bentuk gambar tertentu.

”Uang bukanlah segala-galanya, akan tetapi Ingat, Segala-galanya menggunakan Uang” .

  1. Piga-piga wari silewat ibas media sosial lit vidio sienggo jadi “viral” eme sekalak calon gubernur mbagi-mbagiken duit i salah sada gereja. Teridah ibas vidio e “Mr X” mabagi-mbagiken duit tukaren Rp.50.000.-Kejadian enda mbar jadi soroten, mbue komentar lit sinalahken Pandita, lit ka sinalahken Majelis bahkan lit ka sinalahken Moderamen GBKP. Gereja harus bersuara ibas kejadin enda.

Pendukung “Mr X” enggo mengklarivikasi masalah enda bahwa kejadian enda labo lit hubungenna ras kampanye janah mbagiken duit man anak-anak ibas perayaan-perayan merupaken tradisi sirusur ilakoken.

I akap kami mbagiken duit labo salah tapi ibas mbagiken duit lit “umputenna”, sabab “Mr X” ibas persiapen menjadi Calon Gubernur enda me sijadi “Money Politik” janah kejadian enda “iviralaken ibas media sosial enda pe igelari “Politik”.

  1. Dampak/keberadaan duit memang luar biasa, la hanya ibas ndaramisa tapi pe ibas makekenca banci manusia erdosa. Duit; “Adi lalit muit-uit, tapi adi lalit jadi mekuit” .Lit ungkapen nina Duit eme “Kapias Liang Barat, Merim la erbau, empat bagin perkenana”’ AYO reh siangna, MATA reh terangna, CUPING reh erpemegina ras ODAK reh nahangna.
  1. Arah bagin-bagin kata Dibata(Invocatio,Ogen ras Khotbah) berngi sipelimaken enda isingetken man banta kerna kuga ndarami/ndatken ras makeken duit ibas kegeluhen siteptepwari;
  • Ibas ndaramisa man jagan gelah kita ola merangap sierbahanca lanai kita ibas kiniteken janah gulut ukurta(Invocatio)
  • Ibas kita ndaramisa man jagan gelah ula kita “nindas kalak bujur” bagepe ola kita “ngaloken sisip”.(Ogen)
  • Ibas kita mekekenca , sipakekelah guna simehuli, guna mendukung dahin keselamaten.(Kotbah).
  1. Ibas bagin Khotbah enda isingetken piga-piga diberu sienggo ipepalem Yesus ibas erbage-bage pinakit nari ras kuasa-kuasa setan nari mereken erta-ertana guna napati dahin pelayanen Yesus ras ajar-jarNa.

Pemere enda labo lit unsur “politik” sabab labo lit arapen sideban umpamana gelah Yesus ngangkatken derajat/harga diri diberu-diberu, entah pe gelah Yesus “tutup mulut” nandangi latar belakang diberu-diberu enda.

Pemere enda eme Persembahen guna dahin berita simeriah.

  1. Diberu-diberu enda nampati Yesus ras ajar-ajarNa alu erta-ertana(Bhs.Ind.:”Perempuan-perempuan ini melayani rombongan dengan kekayaan mereka”). Kata “erta-ertana”/”kekayaan” labo ibas erta kalak enda kalak bayak tapi lebih tepat iterjemahken:”milik mereka” atau “harta mereka”.

Ibas kita mere, ibas kita nehken Persembahen silit ibas kita nge sipindo Tuhan, asa gegeh kengasupen silit ibas kita janah kai sibereken erpalasken kiniteken mbelin kal gunana ibas dahin keselamaten bagepe mbelin kal gunana man banta, maka sitading ibas kita e erkiteken pasu-pasu Tuhan cukup ras jadi keriahen man banta.

Pdt.Iswan Ginting Manik.

Pekan Penatalayanen Wari VII 27 Jan 2018

Pekan Penatalayanen Wari VII

Sabtu 27 Januari 2018

Invocatio : “Ola pelepas dirindu jadi seri ras doni enda, tapi berelah maka perukurenndu ipelimbarui Dibata. Alu bage banci idatndu kai sura-sura Dibata, kai si mehuli, kai si ngena ateNa, janah kai si sempurna” (Roma 12:2).

Ogen        : Jesaya 61:1-2

Khotbah   : Matius 5:13-16

Tema        : Isuruh Ku Doni Enda

  1. Panggila utama Gereja adalah memberitakan Injil Tuhan Yesus Kristus (1 Pet 2:9; Mat 28:19-20). Panggilan tersebut dilaksanakan melalui persekutuan, pelayanan dan kesaksian. Ketiganya tidak dapat dipisahkan walau dapat dibedakan. Gereja adalah persekutuan yang melayani dan bersaksi; kesaksian yang harus dilaksanaka adalah kesaksian oleh persekutuan yang harus dibarengi dengan pelayanan; pelayanan adalah pelayanan di dalam dan oleh persekutuan yang merupakan kesaksian. Dan pelaksanaan panggilan dan pengutusan aalah tanggung jawab dari seluruh warga gereja. Imamat Am orang percaya menegaskan keiktsertaan aktifsemua warga untuk mengemban tugas panggilan dan pengutusan untuk memberitakan Injil Yesus Krisus.
  2. Allah adalah pengutus Agung dan Missio Dei tidak dimulai dari gereja atau badan badan missi tapi mulai dari Allah, yang merupakan sumber keselamatan sekaligus sumber dan pusat missi tersebut. Panggilan tersebut menjadikan kita umat menjadi SaksiNya, AlatNya, PelayanNya dan utusanNya yang bertindak sebagai Garam dan Terang dunia ( Matius 5:13-16). Teks ini bagian dari Khotbah Yesus di bukit yang merupakan pidato peneguhan dan pengajaran bagi murid murid yang dipilih oleh Yesus.
  3. Jika Yesus mengingatkan murid-murid untuk menjadi garam bukan berarti seluruh sifat garam diserap dan dipahami secara gatif namun diambil yang merupakan manfaat terbaik dari garam. Pemahaman yang salah seperti, jika garam terlalau banyak maka akan membuat makanan jadi tidak enak, maka orang Kristen janganlah terlalu banyak didunia ini. Manfaat yang terbaik yang dimaksud adalah

a. Garam berfungsi untuk mengawetkan atau mencegah kebusukkan. Kita adalah garam dunia sehingga kita harus mencegah dunia dari kebusukkan rohani dengan memberitakan Injil disertai kesaksian hidup yang baik.

b. Garam mengenakkan makanan. Koki sehebat apapun tidak akan menghasilkan makanan yang enak jika tanpa garam. Kehadiran kita harus membawa sukacita bagi banyak orang . Kehadiran kita membuat orang lain merasa dikasihi dan terhibur. Namun hati hati karena kita tida boleh menyenangkan hati orang lain dengan melanggar Firman Tuhan.

c. Garam mempengaruhi bukan dipengaruhi. Kita mempengaruhi oang lain untk mengikut Kristus bukan dipengaruhi untu hidup jauh dari Kristus.

4. Terang Dunia sebenarnya adalah Yesus Kristus (Yoh 1:9). Kita adalah terang didalam Tuhan (Ef 5:8), kita memantulkan terang ari Tuhan.

a. Terang erbeda secara menyolok dengan gelap. Cara hidup kita berbeda dalam hal kejujuran kerajinan, mentaati aturan, mengasihi, mengampuni. Dalam hal yang meruakan dosa kita berbeda, tiak ada kompromi dengan dosa.

b. Terang tidak boleh disembunyikan. Kita harus mau bergaul dan berada ditengah dunia untuk menerangi mereka.

c. Terang memberi petunjuk dan arah. Memberi nasehat, ajakan dan teguran.

d. Terang mempengaruhi gelap bukan sebaliknya.

5. Secara khusus menjadi Garam dan terang dunia adalah penggilano rang percaya. Jadilah Garam dan Terang didalam setiap keberadaan idup kita, baik keluarga, digereja, dipekerjaan/ usaha, di lingkungan tempat tinggal dan lain sebagainya. oTahun 2018 adalah tahun politik dan ini merupakan mment yang tepat untuk orang Kristen diutus dan bersaksi sebagai Garam dan Terang dunia baik sebagai yang kan dipilih maupun yang akan memilih.

Pdt. Erlikasna Purba, M.Th

GBKP Denpasar

Pekan Penatalayanen Wari VI 26 Jan 2018

PEKAN PENATALAYANEN WARI VI

Jumat 26 Januari 2018

Invocatio : “Aku kap TUHAN si nepa kam; si njadiken kam i bas bertin nari ras si nampati kam. Ola kam mbiar sabap kam kap suruh-suruhenKu, bangsa si Kupilih, kekelengenKu” (Jesaya 44:2).

Ogen        : Josua 1:1-9

Khotbah   : Matius 10:1-15

Tema        : Nikapken peminpin simehuli

 

  1. Bena Kata

            Kebebasen si ibereken Dibata man manusia, salah sada banci icidahken arah uga kita banci memilih/ nikapken peminpin ibas kegeluhenta. Kebebasen si ibereken Dibata tentu berbeda nge ras kebebasen si lit ibas doni enda. Harus siangkai maka kebebasen si ibereken Dibata eme ibas ketergantungenta nandangi sura-sura Dibata, emaka kebebasen ngelitken peminpin pe bage ka nge. Bebas kita bertindak, bebas ibas memilih/ nikapken peminpin, tapi ibas kebebasen enda, silakoken alu singena ateNa ras proses pemilihen enda erbahanca ermulia gelar Dibata. Kebebasen si ilakoken manusia si lalit hubungenna ras Dibata, labo kebebasen kristiani. Emaka labo asal kita nikapken, asal memilih peminpin tapi lit nilai pertanggungjawapen man Dibata.

  1. Isi

            Ibas perikop Matius 10:1-4 icidahken uga Yesus ndilo ajar-ajarNa si sepuluh dua kalak. Kenca Yesus ndilo kerina ajar-ajarNa, isuruhNa ajar-ajar si sepuluh dua enda berkat nehken berita keselamaten si enggo isaksikenna arah Yesus. Sebab tujun akhir ajar-ajar Yesus eme iutus jadi saksi Kristus. Ibas ayat 5-6 ikataken Yesus “ola kam bengket kubas daerah si labo kalak Jahudi ntah kuta-kuta kalak samaria, tapi dahilah kalak Israel biri-biri sienggo papak e”. Pemena Yesus nuruh ajar-ajar ku daerah kalak Israel, daerah sindeherna lebe. Banci si idah maka ibas pendilo ras pengutusen Yesus nandangi ajar-ajar memiliki tujun si khusus eme erkiteken enggo melala kalak Israel enggo papak kegeluhenna. Pengutusen Yesus jelas ras lit sasaren pengutusen emekap uga bangsa pilihen Tuhan/ bangsa Israel mulihi ndalani kegeluhen alu payo.

            Ibas ayat 7-8 nuduhken kai kin dahin ajar-ajar ibas meritaken kataNa: pepalem kalak sakit, pegeluh kalak mate, pepalem kalak gadamen ras pelawes setan-setan. Tugas enda jelas ras nuduhken maka lit kuasa si ibereken man ajar-ajar guna ndalanken pendilo nehken berita simeriah. Ibas ayat 9-15 nuduhken maka gegeh ras kuasa Dibata sierbahanca maka ajar-ajar ngasup nehken berita simeriah. Nehken berita keselamaten enda labo erkiteken gegeh ras sura-sura ajar-ajar, emaka labo perlu ernalem man kai si lit ibas ajar-ajar, kai iakapna si meherga si banci menunjang pelayanenna. ”Ola baba emas, pirak ntah tembaga, ibas perdalanen ola baba bekal, baju ose, sepatu ntah ciken”(ay.9-10). Enda nuduhken maka Yesus ersura-sura maka ajar-ajar tetap fokus ku bas erti ras makna pendilo si isehken man bana, labo erkiteken buena erta ras sikapna persikapen (mbue program) bas ajar-ajar emaka berhasil ibas pelayanenna. Yesus ngigetken kerina mulihken ku bas kiniteken si paguh “sebab kalak si erdahin patut ngaloken kai si iperlukenna. Ertina Dibata si memperlengkapi ras singkuhi simereken kepentaren, uga arus bersikap, muat sada keputusen ras la gampang menyerah. Seh maka ibas pelayanen ajar-ajar lanai kearun ate si mempengaruhi tapi ketetapen ukur si rehna ibas Yesus nari.

III.Pengkenaina

            Tema ibas wari peenemken enda eme “Nikapken peminpin si mehuli”, hal enda berkaiten ras prioritas pelayanen GBKP 2018 eme “menumbuhkan dan meningkatkan kesadaran warga GBKP dalam bidang politik, hubungan dengan masyarakat dan pemerintah”, alu sada tujun jadi aron Dibata simaba kiniulin Dibata. Nikapken peminpin si mehuli jadi salah sada tanggung jawab kerina warga GBKP, lanai zamanna kita tidak peduli, la muat bagin, golput ibas pemilihen. Pentingna nikapken peminpin simehuli sendalanen ras kai si ilakoken Dibata si membebasken bangsa Israel arah perbudaken Mesir. Sipemena ilakoken Dibata eme nikapken sekalak peminpin Israel, emaka ipilihna me Musa, emaka iperintahkeNa Musa menghadap Firaun, mindo gelah bangsa Israel banci mulih ku kutana, bagepe tupung Dibata membebasken bangsa Israel ibas penjajahan bangsa Midian, Tuhan mempersiapkan Gidion jadi peminpin guna nerang kalak midian.

            Kesadaren nikapken peminpin penting man banta sebab lit ungkapen: Bila kita salah makan makanan kita menyesal satu hari karena harus menahan sakit akibat salah makan, bila kita salah membeli baju, kita harus menunggu satu bulan pada waktu gajian untuk membeli baju baru, kalau kita salah potong rambut kita menyesal selama 2 bulan menunggu rambut kita tumbuh kembali, kalau kita salah memilih peminpin kita akan menyesal selama 5 tahun menunggu priodenya habis, apalagi peminpin itu salah mengambil kebijakan mungkin seumur hidup akan menjadi beban bagi rakyat akibat kebijakannya.

            Tupung Dibata memilih peminpin, Dibata lebih mementingkan kualitas, labo jabaten ntahpe kiniliten. Kualitas sekalak peminpin banci si nen arah rekam jejak sope jadi peminpin. Yesus nuruh ajar ku daerah sindeher, ku daerah Israel. Berkualitas/ mehuli ibas jabu, lingkungen ras sidebanna. Melala si idah peminpin ibas jabuna pe labo maba dame, bas kuta na pe labo mehuli, uga ngasup meminpin kalak sideban. Dibata ngatakenca “arus ipilihndu piga-piga kalak singasup jadi peminpin bangsa enda, kalak enda arus mbiar man Dibata, banci iteki ras la ngit ngaloken sogok”(Kel.18:21). Sada hal si utama ibas nikapken peminpin si mehuli eme sekalak peminpin arus lit ibas ia pusuh sibersih, sekalak peminpin arus mereken dirina nandangi kerina si ipinpinna labo hanya man kelompok tertentu. Secara sederhana peminpin simehuli arus lit ibas ia kemampuan untuk memipin (to lead), menuntun (to guide), mengarahkan (to direct), mengatur (to manage) ras mereken pengaruh (to influence). Dibata erngena ate man peminpin simehuli, nina Tuhan man Josua “Aku tetap ras kam, la ndigan pe kam ku tadingken, sabab kam kap si minpin bangsa enda guna ndatken taneh si enggo ku padanken (Jos.1:9). Peminpin simehuli ras benar iarak-arak Dibata ibas kegeluhenna. Mari radu ras kita nikapken/ menentuken peminpin si mehuli guna kiniulin kegeluhenta.

Pdt Rena Tetty Ginting, S.Th

GBKP Bandung Barat

Info Kontak

GBKP Klasis Bekasi - Denpasar
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate

GBKP-KBD