SUPLEMEN PJJ TANGGAL 15-21 MEI 2022, JAKUB 2:18-14
KINIERSADAN, KINITEKEN RAS PERBAHANEN
JAKUB 2:18-24
(Konfesi GBKP/Etika)
I. Penjelasen Teks Ogen
Konteks ogenta eme litna pemahamen pengajaren kerna hubungen kiniteken ras perbahanen selaku kalak Kristen. Jakub ngidah maka perpulungen enggo lepak erkiteken perpulungen menganggap maka asal ngaku tek man Yesus enggo cukup guna nelamatken ia padahal perukurenna la sendalanen ras kai siibahanna ibas ia ngikuti ibadah-ibadahna selaku kalak Kristen.
Jakub ngidah maka palas pengajaren sibage la payo, emaka ikatakenna man perpulungen maka sesekalak ibenarken labo hanya arah kiniteken tapi pe rikut ras perbahanen. Sementara Paulus nulis suratna man perpulungen i Roma (Roma 3:28), bagepe Galatia (Galatia 2:16), nina, “manusia banci rembak ras Dibata labo erdandanken ndalanken kai si ituntut Undang-undang tapi erdandanken tek man Yesus Kristus ngenca” Alu bage, tempa lit dua pengajaren si berbeda ibas paksa sie. Padahal masing-masing beda konteksna ibas ia nehken pengajarenna.
Tupung Paulus ngerana, manusia ibenarken erkiteken kinitekenna janah labo erkiteken ndalanken hukum Taurat, Paulus ngerana kerna “perbahanen” si berbeda ras kai si imaksudken Jakub, tapi labo kerna “kiniteken” si berbeda.
Paulus ngerana kerna perbahanen sinilakoken guna ndalanken hukum Taurat, janah ope manusia ngaloken kinitekenna kempak Injil, tambah sie Paulus harus ka berhadapen ras jelma sienterem si erpengakap ras menilai dirina HEBAT ibas perbahanenna janah dungna itulakna Injil.
Subuk Paulus bagepe Jakub, duana nekanken kiniteken kempak Injil (Yesus Kristus), sebab Injil saja ngenca banci sinelamatken ras mbenarken kita. Tapi Paulus nekanken maka ndalanken hukum taurat labo cukup ibandingken kiniteken man Yesus, ntahpe erlawanen ras pengajaren kerna pembenaren arah Yesus Kristus. Jakub nekanken kiniteken si seri ras Paulus, alu ncidahken kai kin seharusna icidahken (ihasilken) ras ikerjaken kiniteken e.
Jadi, kalak si mpebelin-belin Injil ras la ndalanken Taurat, bagepe kalak si mpebelin-belin Taurat ras la ngaloken Injil, duana papak. Harus lit Kiniteken kempak Yesus Kristus bagepe ngelakoken perbahanen simehuli sebagai produk kiniteken.
Pembenaren siicakapken Paulus berbeda ras pembenaren siicakapken Jakub.
Paulus ngerana kerna pribadinta siibenarken ilebe-lebe Dibata, sementara Jakub ngerana kerna kiniteken siibenarken iadep-adepen manusia.“ibas ayat 18, nina Jakub”…cidahkenlah man bangku kuga banci kalak erkiniteken adi la rikut ras perbahanenna”….Bahanlah maka kinitekenta ibenarken ilebe-lebe jelma sienterem arah perbahanenta“
Tapi Paulus ngerana kerna pembenaren iadepadepen Tuhan si hanya membenarken kalak si tek man Yesus Kristus si enggo nebus kerina dosa-dosanta. Jadi, jelas man banta maka, pribadinta ibenarken iadepadepen Tuhan arah kiniteken, tapi kinitekenta ibenarken iadep-adepen manusia arah perbahanenta. Enda me ikataken kiniteken si rikut ras perbahanen (usaha) ras kiniteken si erdahin arah kekelengen (Gal. 5:6; 1Tes. 1:3; Tit. 3:8)
Arah Abraham ras Rahab, kita iajari maka kiniteken siibenarken labo lit, adi la kin rikut ras perbahanen.
(1). Abraham, bapa kalak si erkiniteken, jadi contoh utama kerna pembenaren. Man Abraham me kalak Yahudi nehken kehamaten secara khusus. Abraham ibenarken erkiteken perbahanen-perbahanenna tupung ipersembahkenna anakna Ishak.
Arah kai sibahan Abraham teridah maka tuhu-tuhu ia tek. Kiniteken Abraham eme kiniteken si erdahin, janah arah perbahanen-perbahanenna e kinitekenna jadi sempurna. Ise saja si ersura-sura ndatken pasu-pasu bagi si aloken Abraham, harus nggit ngikutken kinitekenna.
(2). Rahab, sekalak diberu si dahinna ndayaken dirina e, Ia irembakken ras Dibata erdandanken perbahanenna asum ialo-alona mata-mata e ku rumahna, bagepe isampatina kalak e kompat arah dalan sideban (ayat 25).
Abraham eme contoh kerna sekalak si enggo erkiniteken alu paguh ibas geluhna. Sementara Rahab, sitandai ia erkiteken dosa-dosana, derajatna si rendah dingen kinitekenna si hina. Alu bage, subuk kiniteken si paguh bagepe si hina, la kepe banci adi la rikut ras perbahanen. Kiniteken banci nelamatken sesekalak si hina adi ibuktiken arah perbahanen si sepatutna. Sebalikna kiniteken labo banci nelamatken sesekalak amin kuga gia ia ulina, adi labo ibuktikenna alu perbahanenna arah ndalanken Undang-undang Dibata. Ibas diri Rahab teridah maka Luar biasa kuasa kiniteken ibas meperobahi ukur ras kegeluhen kalak perdosa.
II. Tema: Kiniersadan, Kiniteken ras Perbahanen
Kai pesan arah Kata Dibata si jadi ogenta rikut penjelasen idatas sue ras tema PJJnta?
1. Kiniersadan ras Tuhan jadi tanda maka kita erkiniteken man baNa, janah e sibuktiken arah ngelakoken perbahanen-perbahanen simehuli ibas geluhta.
2. Kalak si ngaku erkiniteken man Tuhan, labo hanya teridah arah kuga ia ndalanken ritual agamana alu payo (ersada ras Tuhan), tapi pe icidahkenna arah perbahanenna si payo si banci iidah jelma sienterem, janah erkiteken sie kinitekenta ibenarken.
3. Ngelakoken perbahanen simehuli mutlak ilakoken kalak si erkiniteken sebagai bukti makai a rembak ras Dibata. Jadi teluna enda sikawiten sada ras sidebanna.
III. Diskusi
1. Doni enda eme kuta siitetapken Dibata jadi inganta tading kentisik. Kuga dage enggo kepatuhenta man baNa selaku IA simada kita inganta tading enda?
Erlajarlah kita arah Abraham bagepe Rahab (kiniteken si paguh ras si hina), ibenarken erkiteken perbahanenna. Ingetlah maka waktu siibereken Dibata man banta guna ngisi kegeluhenta la kap ndekah, lit limitna. Pebuelah erbahan simehuli ibas geluhta bagepe nandangi doni enda gelah kinitekenta tuhu-tuhu teridah ilebe-lebe jelma sienterem.
2. Perbahanen si kuga dage tole nari silakoken si jadi tanda kita patuh man Tuhan?
Adi ngerana kerna perbahanen si kuga dage tole nari si lakoken, tentu labo lit batasenna guna ngelakoken perbahanen si mehuli e. Dalanken kerina perentah Tuhan, sebab tugas siibereken Dibata man banta eme gelah ibas ndalani kegeluhenta gelar Tuhan tetap ermulia. Kepatuhenta man Tuhan teridah arah perbahanen-perbahenenta simehuli.
Pdt. Philipus Tarigan-Runggun Cililitan