• WhatsApp Image 2022 02 11 at 11.07.57

  • 20170204 143352
  • 1 peresmian rumah dinas surabaya
  • WhatsApp Image 2022 02 11 at 11.07.58
  • pencanangan tahun gereja bks dps
  • WhatsApp Image 2022 02 11 at 11.07.57 1
  • BPMK GBKP KLASIS BEKASI DENPASAR PERIODE 2020-2025
  • PERESMIAN RUMAH PKPW GBKP RUNGGUN SURABAYA

Jadwal Kegiatan

Kunjungan Moderamen GBKP ke GBKP Klasis Bekasi-Denpasar

Minggu 14 Mei 2017:

1. GBKP Runggun Bandung Pusat

2. GBKP Runggun Bandung Timur

3. GBKP Runggun Bandung Barat

4. GBKP Runggun Bekasi

5. GBKP Runggun Sitelusada

SUPLEMEN PEKAN PENATALAYANAN GBKP TAHUN 2022, WARI II

Written by Super User on . Posted in Features

Invocatio : Kenca bage, itamaken TUHAN Dibata manusia ndai i Peken Eden, guna ngusahai ras njagaisa (Kejadian 2:15)

Ogen : Kolose 1: 15 – 20;

Khotbah : Kejadian 1: 26 – 28

Tema : Ipasu-pasu Guna Mpekena-kena Tinepa

 

Geraken JPIC (Justice, Peace, and Integration of Creation) ngataken “Bumi sekarang sedang sakit, dia menjerit kesakitan” Enda teridah arah masalah keanekaragamen Hayati si melala punah, krisis air, krisis taneh, polusi rsd. Lit kape teori ngataken maka Pandemic global terjadi erkiteken krisis ekologi. Emaka perlu kal kesadaren manusia ibas tanggungjawabna njaga doni enda sebagai “Rumah Bersama” ras kerina tinepa.

Erpalas kubas Kej. 1:26-28 lit Piga piga alasen engkai maka manusia ertanggung jawab ibas njaga doni enda/mpekena-kena tinepa sideban:

1. Manusia itepa Dibata alu cara si berbeda ras tinepa si deban.

Dibata njadiken manusia secara langsung (alu tan Dibata, Membentuk manusia itu dari debu tanah, Kej.2:7a) sedangken tinepa si deban ( ijadiken alu ucapen/firman saja. (Ibas njadiken manusia I pake kata Ibrani השׂע‘asah yang berarti “menjadikan” atau “membuat” dengan memakai bahan sedangken ku tinepa sideban ipake kata ארב bara’ yang berarti “menciptakan” dengan tidak memakai bahan), E ertina maka manusia e eme tinepa si special, lebih asa tinepa si deban. Emaka manusia e nge si ngasup empekena-kena tinepa sideban.

2. Manusia Itepa Dibata Sentudu ras Tempas Dibata/menurut gambar dan rupa Allah.

Kata tempas/gambar eme םלצ tselem siermakna “mengukir” / “memotong.” kata tselem   ngataken maka   manusia enggambarkan Dibata, Tempas/Gambar Dibata e merupaken Tanggungjawab Sisifatna fungsional, manusia itamaken bas doni guna encidahken kedaulaten Dibata nandangi doni tinepaNa alu ndemi, naluken ras engkuasaisa (Kej. 28).   Ndemi, aluken ras engkuasai ertina   hidup harmoni dengan alam.

Kata rupa eme תומד damuwth si ermakna “menyerupai” banci kape iertiken “keserupaan” e ertina maka manusia menyerupai Dibata ibas hal-hal tertentu. Salah sada bentuk keserupaan manusia ras Dibata eme ibas hal kuasa. Manusia ibere kuasa guna engkuasai kerina, nurung, perik-perik, kerina asuh-asuhen ras rubia-rubia si meliar, galang entahpe kitik. Maksud Dibata mbereken kuasa e eme gelah manusia erkuasa nandangi tinepa bagi Dibata erkuasa nandangi kerinana. Bedana Dibata pemilik kuasa, manusia ibere kuasa. Kuasa e ibereken man Manusia arah erbahan gelar man kerina rubia-rubia (kej.2:20). William Dyrness,.ibas buku Tema-Tema dalam Teologi Perjanjian Lama hlm. 64. Nulisken “Memberi nama adalah menempatkan dalam suatu rencana bagi segala sesuatu dan menujukkan keunggulan Adam dari segala ciptaan   yang lain. Memberi nama adalah kelanjutan pekerjaan Allah yang dikerjakan oleh manusia.  Dalam hal inilah manusia memiliki relasi yang terikat dengan alam

Arah kata Memberi nama adalah kelanjutan pekerjaan Allah yang dikerjakan oleh manusia. Ras kata representasi Dibata/menyerupai Dibata ibas hal-hal tertentu, adi sikaitken ras mpekena-kena Tinepa, maka manusia me representasi Dibata, ibas empekena kena tinepa sideban, bagepe menyerupai Dibata ibas mbabai tinepa e mehuli, sebab ibas Dibata njadiken tinepaNa, ikataken ibas ayat 25 “Allah melihat bahwa semuanya itu Baik”. Emaka tanggung jawabta melanjutkan pendahin Dibata njaga gelah kerina tinepaNa tetap min baik-baik saja.

3. Ipasu-pasu guna mpekena tinepa:

Kejadian 1:28 Nuriken sura sura Dibata nandangi Manusia eme:

  • Ertuahlah/ beranakcuculah: pengertin jasmani, ndatken keturunen secara fisik. Pengertin arah kata si ipake eme kata הרפ parah, fruitful (KJV) siertina berbuah, berhasil, bermanfaat, subur dan penuh keberhasilan. Enda banci siertiken maka sura-sura Dibata, kita ras kesusurenta sada pe laerndobah, dilaki entah diberu (27), eme kalak si ertanggung jawab ibas emepena-kena kerina tinepa Dibata, janah erkiteken kita enggo ipasu-pasuNa maka berbuah, berhasil kita ibas nehken tanggung jawabta e. (Mendapat Berkat untuk menjadi berkat bagi alam)
  • Jadi enterem/bertambah banyak / הבר rabah/multiply ertina melipat gandakan. Enda banci siertiken maka Sura-sura Dibata eme kita ras sinursurta, melipatgandaken kalak si ertanggungjawab ras nehken tanggungjawab ibas mpekena-kena tinepa. Kita ras isi jabunta, kita ras sector pjjnta, kita ras runggunnta, kita ras denominasi si deban, kita ras lintas agama, lintas suku ras budaya. Adi ibas ayat 31 ikataken kenca idah Dibata sienggo ijadikenNa “Meriahkal UkurNa” bageka min jadi “kenca idah Dibata kerina manusia si ipasu-pasuNa enggo jadi pasu-pasu man tinepaNa, Meriahkal UkurNa”.  

(sumber, Hengki Wijaya dalam https://repository.sttjaffray.ac.id/publications/269019/eksposisi-gambar-allah-menurut-penciptaan-manusia-berdasarkan-kejadian-126-28)

 

Pdt. Maslan Sitepu - Rg. Bandung Barat

 

Info Kontak

GBKP Klasis Bekasi - Denpasar
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate

GBKP-KBD