PEKAN PENATALAYANEN GBKP 2019 WARI VII, KHOTBAH KOLOSE 3:22-25
Invocatio :
Matius 22:37
Ogen :
Ulangan 10:12-15
Tema :
Erdahin guna Tuhan
I. Kata Perlebe
Salah sada biak si lit ibas manusia eme erdahin. Enda jadi erkiteken anatomi tubuh manusia i rancang Dibata guna sikap erdahin. Masing-masing 2 tan,nahe,mata,cuping ras sada babah memang mendukung guna banci erdahin. Emaka gelah daging kula sehat ia harus erdahin, aktif bergerak. Piga-piga pendapat menusia tentang erdahin. Lit deba ngatakenca erdahin eme akibat dosa si ilakoken nini-ninita nai, emaka iangkai erdahin eme hukumen ibas Dibata nari, lit ka deba manusia harus erdahin guna banci mpertahanken geluh, sebab adi la erdahin, lalit sen. Janah adi lalit sen la banci nukur kebutuhen nggeluh, emaka nterem kalak erdahin gelah tetap banci memenuhi keperlun geluh.
Menurut KBBI arti kata Bekerja adalah melakukan suatu pekerjaan (perbuatan); berbuat sesuatu. Sendalanen ras pemahamen tentang erdahin idatas, erti erdahin man banta eme kita harus aktif, ngit ngelakoken sada-sada hal, untuk kiniulin geluhta, kalak sideban terlebih man Tuhan arah kai si idahiken kita. Kitab Kejadin 1-2 leben ncidahken maka Dibata sebagai kalak sierdahin, njadiken langit ras doni bagepe kerina isina. Mengutippendapat YohanesCalvinsi ngataken maka “Allah adalah yang pertama kali melakukan pekerjaan di bumi; oleh karena itu, pekerjaan yang benar mencerminkan aktifitas Allah. Orang bermalas-malas itu adalah dosa, menyia-nyiakan waktu berarti menghabiskan seluruh waktu tanpa bertanggung jawab pada keterpanggilan sebagai natur manusia, yaitu berkarya, memberikan arti bagi kehidupan itu sendiri”.
II. Isi
Invocatio nuriken kerna uga kita arusna ngkelengi Tuhan Dibata. Kata ‘segenap’ (bhs Indonesia) nuduhken ngkelengi Tuhan Dibata la banci iikuti alu tujun-tujun secara pribadi, tapi dem alu ketulusen. Ngkelengi Tuhan dibata icidahken alu ketaatan, sebab kalak singkelengi Tuhan Dibata pasti idalankenna kai si iperintahken Tuhan man bana.
Ulangan 10:12-15 nuriken kerna kai kin sura-sura Dibata man si ipeseh Musa alu pidato nandangi bangsa Israel: “Gendusri o bangsa Israel begikenlah kai si ituntut Tuhan Dibatandu man bandu”. Sope ibelasken Musa Sura-sura Dibata nandangi bangsaNa, ngo leben ituriken kerna pengarak-ngarak Tuhan (pasal 1-3). Kenca Dibata ngarak-ngarak kegeluhen bangsa Israel, emaka si ipindokenNa eme kap bangsa Israel ngataken bujur man Tuhan ras nggeluh ibas ketaatan man Dibata. Ngelakoken sura-sura Tuhan, nggelengi Ia alu ndalanken kebenaren kataNa, nggeluh ibas perentahNa. Adi enda kerina idalanken bangsaNa, la banci lang kesangapen nggeluh jadi sikerajangan bangsa Israel.Kai si ipindo Tuhan nandangi bangsaNa eme uga bangsa enda tuhu-tuhu ndalanken kegeluhen ‘perpusat’ nandangi sura-sura Dibata, labo sura-sura bansa Israel.
Kolose 3:22-25 nuriken kerna persinget si isehken Paulus nandangi budak, patuhlah man tuanndu ibas kaipe, “ola tupung ije tuan maka erdahin alu tutus”, tapi harus kerina dahin ilakoken alu tutus ate ras mbiar man Tuhan. Kata “tempa-tempa kam erdahin guna Tuhan, labo guna manusia” ertina si puna dahin, ras simere dahin man kita eme Tuhan. Alu bage kita kalak sitek man Tuhan, erdahin labo upah/gaji si jadi tujun erdahin, ntah pe sura-sura/ambisi guna “muat ukur majikan”. Tapi kita erdahin, gelah pendahinta e banci jadi persembahen man Tuhan. Si enda harus ilakoken alu tutus ate (sungguh-sungguh, tanpa pamrih).
Ibas ayat 24 Paulus ikataken “ Ingetlah ibas Tuhan nari kap upahndu, sebab Kristus kap tuanndu situhu-tuhu ras kam me budakNa”. Tradisi siberlaku tupung sie eme sekalak budak la berhak ngaloken upah/gaji. Terlebih kerna warisan ibas tuanna nari. Hukum Romawi tidak mengenal warisan untuk budak. Tapi Paulus ngiahken gelah erdahin alu tutus ate tempa-tempa erdahin guna Tuhan, Tuhan mereken “warisan” si jadi upah.
Nandangi tuan-tuan pe isingetken, maka ia harus bujur dingen atutlah perbahanenna nandangi budak-budak. Sebagai tuan, ia harus ngidah budak-budak sebagai tinepa Dibata si harus ndatken pengergan, emaka sekalak budak arus ndatken kekelengen ras keadilen ibas tuanna nari. Sebab tuan sebagai persuruhen Dibata lako nehken kekelengen man budak-budakna.
III. Pengkenaina
Erdahin eme kengasupen guna nehi pendilo Dibata, tujun utama ibas erdahin labo gelah ndatke upah. Pengertin si payo kerna erdahin erbahanca kita terhindar ibas erbagai bentuk godaan si banci meneken kegeluhen. Umpamana sikap geluh hedonisme, materialistis, korupsi. Hal-hal i datas banci i hindarken adi kita ngeteh kerna makna ras erti erdahin alu payo.
Ibas ndahiken dahin, penekanan utama eme kualitas bukan kuantitas. Ukuren erdahin la muat buena si enggo i dahiken, tapi berkualitas, banci iandalken ibas bidang kai kita itempatken bas sada dahin. Kebenaren ras kejujuren harus jadi prinsip, gelah kesangapen geluh tetap jadi sikerajangenta. Sebab enda me pendilo Tuhan man kalak sierdahin eme geluh ndalanken perentahNa.
Ibas tiap dahin si idahinken arus ilakoken alu palas keleng ate (bnd Mat.22:37). Kerina dahin-dahin silit ibas kegeluhenta, ibas jabu, gereja ras masyarakat harus idahiken alu keleng ate, ula mekarus, ingetlah dahin si idahiken kita si pertanggung jawabken man Tuhan. Alu bage setiap dahin si idahiken erbahanca ermulia gelar Tuhan si mada dahin.
Pdt Rena Tetty Ginting
Runggun Bandung Barat