PEKAN KEBAKTIAN KELUARGA WARI VII,KHOTBAH MATIUS 1:18-25

 

Invocatio :

Anak e reh belinna dingen reh gegehna; Pentar Ia janah tetap ipasu-pasu Dibata. ( Lukas 2:40)

Ogen :

Masmur 24:1-10

Tema :

“Jabu Si Ngaloken Ketubuhen Jesus”

 

Kata Penaruh
Ibas ngalo ngalo ketubuhen Jesus arus sitandai lebe alu pasti ise kin Jesus e. bahan renungenta Pekan Kebaktin Keluarganta ibas wari/berngi si pepituken enda jabu-jabunta iajuk ngaloken Jesus alu penandai si jelas ise kin Jesus e, kuasaNa ras asalNa gelah sieteh ras ngasup kita mpermuliaken Ia. Jesus e me Dibata si jadi manusia, Ia si nepa ras si mada doni enda ras kerina isina. Ia Dibata si Badia si hanya banci isembah kalak si bersih perukurenna ras perbahanenna, si la nembah gana-gana.Dibata e masu-masu kalak si setia erpenembahen man baNa. Kalak si ngalo-ngalo Ia arus nadingken cara nggeluh si ndekah maka Tuhan e nggit nggeluh ibas ia. Tuhan e arus ialo-alo sebage Raja si Pemenang, raja si mbelinna, bagi si ituriken ibas pengogenta Masmur 24:1-10. Tole nari mari si nen kinibelinen Jesus e arah renungeta ibas turi-turin ketubuhen Jesus.

Pemberitan
Ibas turi-turin asum malaikat nuriken kerna ketubuhen Jesus hubungen Jusup ras Maria ibas masa pertunangen e me masa Jusup ras Maria enggo nehken janji perjabunna, janah sedekah sada tahun masa pertunangen e masing-masing ia arus njaga diri la banci mencemari pertunangenna. Adi pertunangen i langgar maka terjadi perceraian ras adi lit perbahanen dosa si mencemarisa hukumenna e me ibenteri salu batu i pintu gerbang kota seh mate. Erkiteken enggo mehuli kula Maria ibas masa pertuangen e ia ngadapi tantangen si mberat, resiko si mberat, e maka labo iberitakenna situasina e man Jusup. Pastilah la melukah iakap Maria nuriken ia paksana natang tuah, bagepe labo melukah man Jusup ngalokenca. Saja ibas Malekat enggo njelasken ma Mariasituasina natang tuah ras Maria pe enggo ngaloken keadaanna natang tuah emaka ia enggo sikap ngaloken kerina resikona, tapi kesiapen Jusup ise metehsa? Labo melukah ngaloken beritana adi teman ertunangen e rempet mehuli kulana padahal labo lit ilakokenna kesalahenersadan kula. Erkiteken si e ertimbang-timbang Jusup adi isirangkena Maria alu resmi maka pulah me Maria ibas hukumen mate e nari, tapi labo melukah nirangken Maria tunangen si ngena atena e. Seharusna berita kerna teman pasangena natang tuah jadi berita keriahen tapi ibas Maria natang tuah jadi kegelisahen ibas ukur Jusup, bageme erga si mbelin ibas Jusup ngaloken situasi e, kegelisahen.

Ibas paksa Jusup ertimbang-timbang e, Malekat njelasken situasi Maria man bana.Maria natang tuah erkite-kiteken kuasa Kesah si Badia.Malekat nuruh Jusup muat Maria jadi ndeharana, sabab anak si ipupus Maria pepagi sekalak anak dilaki si nebusi bangsana ibas dosa-dosa nari. Mungkin adi nina Malekat anak si ipupus Maria pepagi jadi kalak hebat, mbelin ras bayak entah meriah kal min ndai ukur Jusup ngalo-ngalosa. Tapi berita kerna Jesus ikatakenMalekat maka Jesus e pagi jadi si nebusi bangsaNa, seri kap e ras ngataken anak si tubuh e pagi bagi biri-biri, entah lembu ras binatang si debanna si biasa ipersembahken sebage persembahen korban penebus dosa. Ijenda banci si idah maka Jusup tuhu-tuhu sekalak anak perana si erkiniteken ras mbiar man Dibata. Iukurkena mbages-mbages kerna keputusen si arus ibuatna, labo ia ngukurken bana saja, tapi ikutkena sura—sura Dibata, ibuatna keputusen ngikuti, kata malekat e, nggenapi bagi janji Tuhan arah nubuaten nabi-nabi.

Labo hal si sulit man Jusup ngertiken sura-sura Dibata, Jusup ngangka sura-sura Dibata ras alu meriah ukur ngalokensa. Nggit ia ngaloken pilihen si sulit, nggit ngalaken tantangenna si sulit ras sulit njelaskensa bagepe ngalokensa. Erkiteken si e melala kalak la ngaloken Jesus jadi Tuhan ras Juruselamatna. Jusup ngaloken Maria jadi ndeharana; mulai paksa si e nggeluh ia ras-ras, man ras-ras, minum ras-ras, tunduh ras-ras tapi ijagana bana maka la ia ersada kula, e me bukti kesetian rohani Jusup ras Maria man Dibata.
Jesus ikataken sinusur Jusup padahal Jesus tubuh arah Maria nari ras ulih pendahin kuasa Kesah si Badia.Secara budaya ras hukum ibas jaman si e Jesus payo anak Jusup sebab sekalak anak ndatken pengakun sebagai anak si sah arah bapana si labo situhuna e me arah bapana e ngaloken anak e ras mreken gelar man bana. Bageme Jesus jadi anak si sah men Jusup, sebab ialokenna Jesus ras iberekenna gelar Jesus (25).
Kesimpulen ras Perenungen
Sijadi perenungen man banta ibas ngalo-ngalo ketubuhen Jesus:
Teks Kata Dibata enda nuriken maka Jesus tuhu-tuhu anak manusia si reh ibas Dibata nari, arah kai si enggo ijanjiken Dibata kerna keselamaten manusia ras doni enda, maka iberekenNa Jesus AnakNa si tonggal e tubuh labo erkite-kiteken peraten sura-sura daging. Kemanusia Jesus e nuduhken kerna Dibata si nggenapi janjiNa ras Dibata si nggit menderita, nadingken surga ras jadi manusia si jelas asal usulna, nggeluh itengah-tengah manusia perdosa.Jesus eketurunen Daud e me raja si populer si ndahiken kesejahteran ras kedamen ibas masa pemerintahenna.Jesus e anak Jusup bagi kerina jelma umumna ibas jaman si earus jelas asal usulna.

Asal ketubuhen Yesus penting kal man kalak Jahudi guna njelasken kemesiasen Jesus, kesesuaianna ras nubuaten si enggo isehken nabi-nabi. Man kalak Jahudi bukti si otentik seh kal e perluna. Saja kenyatanna enggope ijelasken tapi labo ialokena seh maka isalibkenna ka Jesus. Jadi tangkas kali bas ngalo-ngalo Jesus labo bias terjeng asal usulna si jelas saja tapi uga kita erkiniteken alu mpersiapken perukuren si bersih ras perbahanen si ngena ateNa gelah ngasup kita mpebelin Jesus e ibas kegeluhen jabunta. Adi kalak ngalo-ngalo Jesus terjeng asalNa saja maka kalak si bage ngalo-ngalo Jesus sebage tokoh sejarah saja. Emaka ibas invocation ijelasken “Anak e reh belinna dingen reh gegehna; Pentar Ia janah tetap ipasu-pasu Dibata”. ( Lukas 2:40)Jadi sialokenlah Jesus si labo hanya bayi si tubuh ku doni tapi Jesus si reh belinna reh gegehna, pentar ras ipasu-pasu Dibata. Jesus e si mbelin ras ermulia, e maka kalak si ngaloken Jesus jadi mbelin ras mulia me ia ibas kegeluhenna, nggeluh sebage si pemenang, si tangguh si banci iandalken ibas keteladanenna.

Janji Dibata kerina igenapiNa, tapi lit waktu bagi sura-sura Tuhan si arus itimai, erkiteken si e perlu sipeteguhi isi jabuta turun temurun gelah tetap erkiniteken ras nggeluh setia iteruh janji Tuhan, sebab kerehen Tuhan si pedua kaliken bagi si ijanjikenNa pasti terjadi.

Pdt EWGM
GBKP Ckrg

 

Info Kontak

GBKP Klasis Bekasi - Denpasar
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate

GBKP-KBD