Pekan Penatalayanen Wari II 22 Jan 2018

Pekan Penatalayanen GBKP Wari II

Senin 22 Januari 2018

Invocatio        : “To, pepulunglah kerina kalak Jahudi si lit i kuta Susan enda ; ertoto dingen erpuasalah kam kerina guna aku. Ola kai pe pan entah inemndu telu wari telu berngi dekahna. Aku ras suruh-suruhenku si diberu pe bage ibahan kami. kenca bage lawes aku ndahi raja, aminna gia e ngelanggar aturen. Adi terpaksa kin aku mate kerna si e; mate pe labo dalih” (Ester 4:16).

Ogen               : Matius 2:16-18

Khotbah         : Kejadian 41:48-57

Tema               : Politik: Erti ras Ulihna

 

I.Perlebe

Politik berasal dari bahasa Belanda politiek ras bahasa Inggris politics, si masing-masing bersumber ibas bahasa Yunani politika – yang berhubungan dengan negara. Secara etimologi kata politik masih berhubungan dengan polisi, kebijakan. Kata politis berarti hal-hal yang berhubungan dengan politik. Kata politisi berarti orang-orang yang menekuni hal politik. Secara terminologi politik menunjuk kepada satu rangkaian tujuan yang hendak dicapai atau cara-cara atau arah kegiatan tertentu untuk mebcapai tujuan tertentu. Lebih mengarah kepada kebijakan untuk mewujudkan kebaikan dalam hidun masyrakat.[1]

Ibas pengertian enda maka setuhuna politik guna maba kiniraturen dan kinilulin jelma sinterem. Politik labo melket sebab ije ncakapken kerna usaha-usaha masyarakat lako muat keputusen ras kebijaksanaan bersama sincidahken kinersadaan ras kiniulin kerina masyarakt labo guna kiniulin kelompok-kelompok tertentu. Walaupe nyatana melala dengan politik e ipake guna kepentingen kelompok-kelompok tertentu. Ngidah si e maka sijadi labo politik e si la mejile tapi para politisina si la mehuli.

  1. Isi

            Ibas Kejadian 41:48-57 eme nuriken kerna kehadiren Jusup si banci maba pembaharuan si mehuli man bangsa Mesir bagepe bangsa si debanna paksa si e. Jusup sukses guna menyelamatken Mesir ibas masa kelihen nari. Walaupe ope denga si e Jusup harus ngaloken sada perbeben si luar biasa, la hanya arah kalak si deban tapi arah senina-seninana pe. Paksa Jusup ibas penjara jumpa ia ras sekalak juru minum (Kej. 41:9-13) si akhirna maba Jusup jumpa ras raja guna ngertiken arti nipi raja. Kenca Jusup banci ngantusi nipi raja bage guna ngakaken kiniseran si nandangi jadi i Mesir ras sekelewetna, maka meriah ukur raja ibas kerina penuriken Jusup. Kenca sie raja ndarami si cocok guna ndahiken dan=hin pepulung gandum-gandum ntah pe hasil rani dekahna 7 tahun guna persiapen paksa kelihen 7 tahun ke depan. Raja la ndatken jelma si banci ndahiken dahin e maka iangkat raja Jusup guna jadi pemimpin si ngaturken kerina perekonomian rakyat alu cara si tepat. Kiniteruken ukur Jusup ilebe-lebe Dibata erbahanca Jusup ibereken sada tanggung jawab si mbelin guna memimpin kiniraturen perekonomian bangsa Mesir. La lit sikap merasa beloh ran jago ibas Jusup, selaku pemimpin/wakil raja Jusup ngasup ngaturken kerinana alu mehuli.

            Kenca mbentasi 7 tahun masa kelimpahen maka reh paksa kehihen, ibas si e labo lit kebiaren si jadi i Mesir sebab kerina lumbung-lumbung guna nimpan hasil panen tetap lit. Bahken kerina bangsa sekelewet Mesir banci ndatken panganen i Mesir nari. Arah si e terbukti selakuk pemimpin Jusup nduhken dirina la ngukuri dirina jine si enggo jadi wakil raja si ope denga si e ia lit ibas penjara. Tapi Jusup ngukurken sejahtera masyarakatna. Kebijakken politik si ibahan Jusup tuhu maba sejahtera man masyarakat si ipimpimna. La hanya negarana tapi ku sekelewetna pe ngaloken kesejahteraan.

            Jusup la ndarami keuntugen ibas jabaten sialokennna, malah ipakena guna tuhu-tuhu nampati jelma sinterem, bage pe Ester (Invocatio) ngasup makeken ‘jabatenna’ selaku ndehara raja erkorban guna kepentingen bangsana walaupe berat tantangen si harus ihadapina. Kai siibahan Jusup ras Ester selaku pemimpin la terlepas kerna kegeluhenna si tetap erpengendes man Dibata ras ertanggungjawab man rakyatna arah jabaten sialokenna. Beda ras Herodes si make jabaten si lit ibas ia guna maba kiniseran man kalak si deban gelah ia banci tetap erkuasa (Matius 2:16-18).

III. Pengkenaina

            Kegiatan politik la banci terpisahken ibas partai politik. Maka partai politik rusur ikataken sebagai kendaraan politik. Arah partai politik e maka kelompok-kelpompok tertentu mpeseh aspirasi politikna si rusur banci terjadi pemaksaan kehendak (bdn. Herodes-ogen). Biasana partai politikna mengutamaken kepentingen partaina sekalipun nina guna kepentingen negara. Emaka gereja la banci ipengaruhi kerna sura-sura doni si bertopengkan partai politik Kristen ato sejenisna alu alasen membela hak-hak Kristen ato mewujudken Indonesia Baru berdasarken ajaren-ajaren Kekristenan. Gereja si maba terang ras sira man doni enda la perlu berpolitik praktis tapi harus hadir mereken sumbangsih si la ternilai ergana eme arah mendukung reformasi kebagsaaan si enggo terpuruk, menghargai pancasila bagepe tetap jaga kiniersadaan sebage teladan man persatuan nasional. Arah si e gereja banci menghadirken sesuatu si berarti man bangsa ras negara Indonesia. Bagi perbahanen Jusup ras Ester selaku rakyat ia banci mereken sada sumbangsih si maba kiniulin man bangsana bagepe jelma sinterem walaupe la gampang tantanngen si harus ihadapina. Kehadiren Jusup ras Ester ncidahken terang ras sira si maba kiniulin man kerinana.

Pdt. Mulianta Enaria Br Purba, S.Th

GBKP Cibubur

 

[1] https://googleweblight.com/?lite_url=https://id.m.wikipedia.org/wiki/Politik

Info Kontak

GBKP Klasis Bekasi - Denpasar
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate

GBKP-KBD