SUPLEMEN PJJ TANGGAL 11-17 JUNI 2023, PERBAHANEN RASUL 1:12-14

THEMA :

KERINA TUTUS RAS-RAS ERTOTO

BAHAN OGEN :

PERBAHANEN RASUL-RASUL 1:12-14

 

PENGANTAR

Ibas paksa genduari banci ikataken menunggu/ ertima adalah sada hal si sulit ilakoken kita ibas zaman modern enda. Kegeluhan manusia ibas zaman enda tep-tep wari iwarnai alu perlombaan kecepatan sebab berlaku prinsip siapa cepat, dia dapat. Ukuren kecepaten enda biasana ipatok alu istilah fast/ rapid, adi banci instant. Kerna enda menunggu/ nimai jadi sada hal si ianggap mengganggu dan menyebalkan man enterem jelma entah itu mulai arah si sederhana misalna menunggu antrian panjang, seh ku hal penting bagi nimai pengumuman/ hasil sebab enda erbahanca kita la tenang. Tapi adi siukurken, situhuna lit hal-hal bas kegeluhenta si memang memerluken penantian/saber ertima seh genep waktuna guna ndatken hasil si mehuli. Misalna: ibas nimai ketubuhen sekalak anak, nande ras bapa arus nimai waktu si genap gelah anak enda banci tubuh ibas kondisi sehat- sempurna. Adi misalna anak lahir ibas waktu si kurang (prematur), tentu lit masalah-masalah si perlu itangani gelah banci ka anak enda sehat ras mbelin. Ibas hal sibagenda rupa, adi kita kurang sabar ras merudu mbuat keputusen banci jadi masalah malah semakin rumit. Saber ate ibas ertima pe berlaku bas dampar kinitekenta. Tuhan pe make proses menunggu/ ertima guna nehken rencana ras sura-suraNA man banta. Bagi bahan ogenta sendah enda ija siidah rasul-rasul sangana ertima kerna janji Tuhan kerna Kesah si Badia kenca Tuhan Yesus nangkih ku surga.

LATAR BELAKANG & PENDALAMAN TEKS

Ibas pengogenta, ikataken maka rasul-rasul mulihken ku Yerusalem kenca mulih I bas uruk Seton nari sue ras kai si isehken man rasul-rasul (bdk. Ay.4). Situasi si ihadapi rasul-rasul I kota Yerusalem sendiri labo situasi si ideal sebab kota enda iisi kalak si membenci Yesus bagepe pengikutNA. Kenca Tuhan Yesus i salibken pe kebencian ras ancamen bas penduduk kota nari tetap denga berlangsung nandangi rasul-rasul. Bahkan rasul-rasul pe ndatken tuduhen si lapayo ija ituduhken maka rasul-rasul adalah pencuri jasad Yesus ras erbahan berita palsu si ngatakenca Yesus e enggo keke. Amin bage gia, rasul-rasul ncidahken ketaaten alu mulihken ku Yerusalem ras alu saber ate nimai nusurna Kesah Si Badia bagi sinipadanken Yesus.

Ibas ayat 14 igambarken rasul-rasul ertutus ate ras ersada ukur ibas ertoto. Kata sehati (bhs. Indonesia) bas bahasa aslina memakai istilah homothymadon si terdiri dari kata homo (sama) dan kata thymos (gairah, hasrat semangat dalam kesepakatan). Ibas perbeben si ialami rasul-rasul ras pengikut Kristus sideban turah me persadan ras kesediaan untuk bersekutu. Enda me si jadi tanda kepatuhen rasul-rasul nandangi perintah Tuhan. Ketutusen ibas ertoto jadi sada tanda / ekspresi iman rasul-rasul ras piga-piga kalak si lit ije bahwa mereka berserah penuh kepada Tuhan. Rasul-rasul menyadari bahwa tantangan ku lebe labo mudah untuk ihadapi. Kebersamaan murid-murid Tuhan ibas penangkih pertoton jadi sada pergegeh bahwa rasul-rasul la berjuang sendiri ibas nerusi pelayanen I tengah-tengah doni enda terlebih bakal lit penolaken ras pe tekanen ibas mberitaken berita si meriah bagi sinialami pengikut Kristus I Yerusalem. Ibas pengogenta icidahken maka selain rasul-rasul lit ka piga-piga diberu ras senina-senina Yesus pe ikut ertoto ras-ras. Ije teridah lit perubahan dari kami (kelompok rasul-rasul ) menjadi kita sierbahanca turah persadan si mehuli i tengah-tengah pengikut Kristus. Selanjutna tentu ibas persadan si mehuli turah kesehatian/ ukur si ersada guna ndahiken hal-hal si mehuli ibas kegeluhen anak-anak Tuhan bagi siidah bas pengogenta.

Tole pe tama sie, amin gia labo denga ieteh kepastian kerna nusurna Kesah si Badia tapi alu saber ate itimaina waktu si itetapken Tuhan guna nehi padanNa. Ertima biasana banci menjadi sada hal si membosankan entah pe la produktif, tapi kepeken ibas konteks pengogenta waktu-waktu ertima enda banci iisi alu positif ras mehuli emekap ertoto alu sungguh-sungguh. Hal enda banci siidah ara kata tutus/ bertekun ijenda make kata proskatereo siertina rajin, bersungguh-sungguh, menghabiskan banyak waktu. Alu kata sideban masa-masa ertima adalah masa guna ertoto, saling mendukung, ersada ukur ras saling mendoakan sada ras sidebanna. Ibas dampar si deban, penangkih pertoton banci ikataken sebagai jadi latihen rohani si mendorong rasul-rasul ras kalak si setia ngikutken Tuhan Yesus guna menyediakan ruang sebesar-besarnya kuasa Tuhan erdahin ibas kerina si idahiken murid-murid Tuhan Yesus. Kita ibabai erlajar ibas pengogenta betapa pentingnya ertoto ibas kegeluhen kalak si erkiniteken. Tanpa doa labo lit gegeh kengasupen ibas nerusi tugas panggilan bagepe nerusi kegeluhen siteptep wari. Ertoto alu dem ketutusen arus jadi gaya hidup kalak sierkiniteken. Sangat perlu kita memberikan doa tempat terpenting bas kegeluhenta selaku anak-anak Tuhan. Alu ertoto kita ndatken hikmat guna ngangkai sura-sura Tuhan ras erbahan kita megegeh setia dingen ermeriah ukur ndahiken dahin-dahinta. Bagi si tersurat ibas pengogenta maka ulih ertoto alu tutus mpeturah kengasupen nerusi dahin-dahin pelayanenna (bdk. Ay. 15-26 ija banci igenepken jumlah ajar-ajar, jadi sepuludua mulihi).

 APLIKASI/PENUTUP

  1. Berdoa bersama adalah sebuah pengalaman rohani yang penting untuk orang percaya. Berdoa secara pribadi itu penting, tapi berdoa bersama-sama juga tidak kalah penting untuk dilakukan bas kegeluhen anak-anak Tuhan. Ibas kegeluhenta tentu labo kerina hal banci erdalan mulus tanpa hambatan. Berdoa bersama jadi persinget man banta maka kita perlu kehadiran Tuhan dan kehadiran kalak sideban guna saling menopang ibas pergumulan si ihadapi kita. Ibas pengogenta sendiri pe ituriken maka ibas ertoto ras-ras terjadi me penggenapen janji Tuhan man ajar-ajarNa.
  2. Ertoto alu tutus ate menandakan lit penyerahen diri man Tuhan. Ibas pertoton kita ngakuken keterbatasenta janah mindo gegeh ras penampat si reh bas Tuhan nari. Alu bage kita la ndarami gegeh idur kuasa si deban, tapi mempercayakan hidup kita sepenuhnya kepada Tuhan.
  3. Ertoto ras-ras alu tutus adalah sebuah kesaksian iman kita selaku anak-anak Dibata. Ibas paksa genduari banci jadi kita menjumpai kesulitan guna mewujudkan kesehatian i tengah-tengah perpulungenta. Emaka kita perlu erlajar man kesaksin kalak Kristen mula-mula ija kesaksin luar biasa siicidahkenna eme ngasup ertutus ate ertoto ras-ras ibas tantangen si ihadapi. Kai si erbahanca ngasup ia ras-ras ertoto alu tutus? Tentu enda perban rasul-rasul ngelakoken kai si iperintahken Yesus. Ulih kesaksin enda luar biasa emkap :”mereka disukai semua orang dan membawa banyak orang percaya kepada Yesus dan diselamatkan” (bdk. Kis. 2:41-47)

“Kehadiran jasmani orang Kristen lainya merupakan sumber sukacita dan kekutan yang tidak tertandingi”           ( Dietrich Boenhoeffer )

                                                                                                                

                                                                                                                             Pdt. Eden P. Funu-Tarigan, S.si (Teol)-Perp. Kupang

SUPLEMEN PJJ TANGGAL 04-10 JUNI 2023, ULANGEN 16:9-12

THEMA :

PEHAGA TUHAN DIBATA ALU KERJA RANI

BAHAN OGEN :

ULANGEN 16:9-12

 

PENGANTAR

Sada lagu si lit bas Kidung Jemaat 439/ Kitab Ende-Enden GBKP no. 287 (Kune Bas Geluhta Mara Reh Nderpa) bagian refrain-na bas Bahasa Indonesia tertulis sebagai berikut :

                                                     Berkat Tuhan mari hitunglah, kau kan kagum oleh kasihNya

                                                  Berkat Tuhan,mari hitunglah, kau niscaya kagum oleh kasihNya

 Berdasarken lagu enda banci siangkat sebuah penungkunen; apakah “menghitung” berkat Tuhan e sada hal si murah untuk ilakoken? Tentu enda labo sada hal si mudah untuk ilakoken sebab enda tergantung penggejapen ras kesadarenta kerna pasu-pasu Tuhan bas geluhta. Adi misalna la bo pernah sisadari bahwa segedang geluhta rikut kerina ibassa emkap bekas pasu-pasu Tuhan, maka menghitung berkat Tuhan jadi sada hal si sulit ilakoken sebab siakap nge kai si lit bas kita bekas gegehta ndube. Bage ka pe di kune bas dirinta enggo lit kesadaren maka kerina si lit bas kita rehna bas Tuhan nari maka kita tetap akan mengalami kesulitan menghitung berkat Tuhan sebab kedungenna si eteh maka la bo kepeken ngasup kita erkira kerna buena ras ulina pasu-pasuNA man banta. Emaka kedungenna paksa kita menyadari pasu-pasu Tuhan simbelin man banta, si turah bas dirinta tak lain adalah rasa syukur, kagum ras ketedehen ukur guna ngataken bujur man baNA.

PENDALAMAN TEKS

 Ibas Ul. 16:1-17, lit telu wari raya utama si-itegaskan Dibata gelah ilakoken kalak Israel. Engkai maka iperintahken Dibata kalak Israel guna ngelakokenca? Salah sada tujunna emekap gelah bangsa Israel tetap nginget kerina perbahanen Dibata nandangi bangsaNA bas paksa si lepas (bdk.ay. 16:3b,12). Bangsa Israel si bengket ku Taneh Kanaan emkap generasi si mbaru si mungkin la mengalami secara langsung perbahanen Tuhan tupung bangsa enda bas perdalanen denga. Alu pengertin si payo nandangi perayaan-perayaan si ilakoken maka banci ikataken kerina perayaan enda ilakoken bukan sekedar rutinitas belaka, melainkan sada proses pertumbuhan iman ras tindaken mpehagaken Tuhan erkiteken perbahanenNA man bangsaNA. Telu wari raya enda sangat penting peranna bas kegeluhen bangsa Israel ras ilakoken secara terus menerus emekap:

  1. Wari Raya Roti si la tama ragi: ija wari raya enda imaksudken sebagai peringeten man bangsa Israel si enggo ibaba Tuhan ndarat bas Mesir nari (bdk. Ul. 16: 1-8). Wari raya enda erkawiten ras peringeten wari Paskah ija perayaan enda ibahan bas bulan pertama sue ras kalender/ penanggalan bangsa Israel, tepatna wari ke-14 karaben. Bas wari pe-sepululimaken, selama pitu wari dekahna, kalak enda arus man roti si la tama ragi,bagepe mpersembahken korban tutungen.
  2. Wari Raya Pitu Minggu: wari raya enda iperingati pitu minggu kenca menaken rani gandum. Wari raya enda merupaken wari raya ngataken bujur/ermeriah ukur kerna peranin si ipasu-pasu Tuhan. Bas wari raya enda, kalak Israel mbaba persembahen erpalasken ukur meriah man Tuhan, sue ras pasu-pasu Tuhan si enggo ialokenna lewat ulih jumana (Ulangan 16:9-10).
  3. Wari Raya Sapo-Sapo: Wari raya enda ibahan kenca kalak Israel enggo dung ngerik gandum bagepe enggo dung mereh anggur, ija peristiwa enda irayaken pitu wari dekahna (bdk. Ul. 16:13-15). Tupung mperingeti wari raya enda,kalak Israel sekaligus muat waktu istirahat guna ermeriah ukur menikmati pasu-pasu Tuhan. Tujun perayaan enda emkap guna nginget ras ngataken bujur kerna penjujuri Tuhan ibas kegeluhen bangsa Israel.

 Ibas bahan pengogenta sendah, lit piga-piga hal si perlu sicermati berkenaan ras sikap mbaba persembahen si pehagaken Tuhan. Sipemena emekap sikap/cara kita mbaba persembahen man Tuhan. Bas ayat 10 ikataken maka sukat-sukat persembahen si pehagaken Tuhan emekap persembahen si ibaba erpalasken keriahen ukur (asa ukur meriah) dingen buena rikutken pasu-pasu si iberekenNa man banta. Kata keriahen ukur ijenda patut iperdiateken bahwa persembahan si erpalasken keriahen ukur bukanlah persembahan yang sembrono rikutken selera/ meriah siakap saja. Persembahen enda perlu isikapken alu mehuli dan sungguh-sungguh guna pehaga Tuhan sebab Tuhan pe labo “asal-asalen” mereken pasu-pasu bas kegeluhenta.

Hal berikut si menjadi perhatianta adalah ibas kita mereken persembahenta man Tuhan, kita pe iajuk ncidahken biak kepate man temanta ibas keriahen ukur sigejapken kita kerna pasu-pasuTuhan bas geluhta. Siidah maka ibas pesta si iban guna ngataken bujur enda ipeseh man bangsa Israel gelah pulung radu ras anak-anak, suruh-suruhen (hamba) si erdahin bas rumahna, termasuk kalak pertandang si mungkin lenga jelas pendahin entah pe sumber pencarinna bagepe anak melumang ras diberu balu-balu si terbatas gegehna ibas ncukupken keperlun kegeluhenna. Kerina enda iikut sertaken bas kerja si meriah enda sebagai tanda solidaritas man teman manusia khususna si mesera baban geluhna. Alu bage ulih pendahin si ipasu-pasu Tuhan la hanya ngadi bas dirinta saja, tapi pe nampati ras erguna man kalak sideban. Lebih lanjut, bas pengogenta ayat 12 itegasken kerna bangsa Israel perlu encidahken ketaaten ibas ngikutken perentah-perentah enda kerina erkiteken kai si enggo ibahan Dibata man bangsaNA bas wari si lepas, emkap bangsa si nai jadi budak i Mesir enggo ilepasken Tuhan. Genduari bangsa Israel atan bengket ku taneh perjanjin bagepe kenca seh ije, taneh si i-usahai banci ka mereken asilna tentu enda kerina bekas pemeliharaan Tuhan nandangi bangsaNa. Emaka ngataken bujur man Tuhan jadi salah sada respon iman kalak si nggejapken kiniulin Tuhan bas geluhna.

APLIKASI/PENUTUP 

  • Nehken persembahen kerja rani adalah sada respon iman kita kerna pemere Dibata bas geluhta. Adi lit bas kita pengenalan yang benar akan Tuhan tentu ibas kita mereken persembahan lebih dari sekedar kepatuhan sebab tama si e lit keriahen ukur ras ketedehen ate guna ngataken bujur man Tuhan. Ibas sienda turah ketutusen ibas mereken persembahen si terbaik man Tuhan. Pemere Dibata man banta banci berbeda-beda, gegehta pe banci berbeda-beda tapi ibas sienda la kita lupa bahwa persembahen simpehaga Tuhan eme persembahen sierpalasken ukur si meriah merekenca ras ibas dampar si deban meriah ka min ukur Tuhan ngalokenca. Alu bage kita setia ngataken bujur ras pe la mekarus ibas mereken persembahen kerja rani man Tuhan sebab sisadari maka Tuhan sudah memberikan berkat-berkat si terbaik man banta terlebih dahulu.
  • Ikut muat bagin ras nikapken persembahen kerja rani alu mehuli jadi sada proklamasi iman si encidahken lit pengarapenta kerna wari si pepagi si isikapken Tuhan man banta. Si enda encidahken pengakunta bahwa Tuhan-ta emekap Tuhan si mperdiateken keperlunta alu keleng ate ras icukupkenNA kerina kegeluhenta sue ras kiniulinNA. Mungkin genduari banyak tantangan si hadapi kita terkait ras pendahinta, tapi ibas pengarapenta ngasup kita tetap ermeriah ukur ibas Tuhan.
  • Ibas kita enggo nggejapken pasu-pasu Tuhan bas geluhta, kita idilo jadi saluren pasu-pasu man temanta si lit bas kiniseran. Alu kata si deban kiniulin si sehken Tuhan bas geluhta ernanam pe man kalak sideban.
  • Persembahen kerja rani si baba kita jadi salah sada sumber terbesar si menopang pelayanen gerejanta. Arah kerja rani si pepulung kita mbue pelayanan-pelayanen banci ilakoken bas gerejanta. Emaka mari sibuat baginta, ergiah-giah kita maba persembahen kerja raninta ku rumah Tuhan. Jenari ula lupa sitotoken ka segelah pelaksanaan kerja rani i tengah- tengah gerejanta tahun enda banci erdalan alu mehuli ras pe jadi kesaksin iman i tengah-tengah perpulungenta.   

 

 Pdt. Eden P. Funu-Tarigan, S.si (Teol)

                                                                                                                                         GBKP Perpulungen Kupang

SUPLEMEN PJJ TANGGAL 30 APRIL-06 MEI 2023, MATIUS 24:32-35

KATA DIBATA TETAP RASA LALAP (Matius 24: 32-35)

Kata Pengantar

Alkitab merupakan sumber bagi kita untuk mengetahui karya keselamatan Tuhan. Disamping kita juga melihat bagaimana pemeliharan Tuhan bagi orang-orang yang setia kepada Tuhan meskipun sedang diperhadapkan dimasa-masa sukar atau kehidupan yang sulit. Seperti halnya bahan renungan kita kali ini, dimana Yesus menuntut kesetiaan para muridNya untuk tetap bersadar pada Firman Tuhan agar tetap menerima jaminan keselamatan Tuhan meskipun mereka akan diuji oleh berbagai-bagai tantangan.

Untuk itu mari kita Baca dan Gali bahan renungan Perpulungen Jabu-Jabunta Matius 24: 32-35.

Pembahasan

Matius 24-25, merupakan khotbah Yesus menjelaskan Akhir Zaman. Tujuan Yesus mengkhotbahkannya agar setiap muridNya senantiasa mempersiapkan diri menghadapi peristiwa-peristiwa yang telah dinubuatkan. Dimana Yesus menjawab akan tanda-tanda bagaimana peristiwa itu akan terjadi, yaitu

  • Ada tanda-tanda umum (Mat. 24: 4-14)
  • Tanda-tanda khusus yang menunjukkan bahwa zaman telah tiba, yaitu masa kesengsaraan besar (Mat. 24: 15-28)
  • Tanda yang menakjubkan disaat Ia datang dengan kemuliaan dan kuasa (Mat. 24: 29-31)
  • Peringatan kepada orang kudus di masa-masa kesengsaraan besar agar berjaga-jaga terhadap tanda-tanda yang menuju kepada kedatangan Kristus yang dinanti-nantikan segera setelah masa kesengsaraan bersar berakhir (Mat. 24: 32-35)
  • Dan peringatan kepada orang yang peracaya yang hidup sebelum masa kesengsaraan untuk siap sedia secara rohani karena kedatangan Kristus untuk jemaat-Nya akan terjadi pada saat yang tak diguga-duga (Mat. 24: 36-51; 25: 1-30)

Mari kita lihat Matius 24: 32-35, yakni

  1. Ayat 32-33, kata “Tariklah pelajaran dari perumpamaan tentang pohon ara”. Perumpamaan pohon ara tidak sebatas mengajarkan bahwa pohon itu bersemi dan bertunas, namun untuk mengetahui musimnya. Ini merupakan suatu bahasa gambaran agar apa bila masa kesengsaraan itu tiba, namun iman dan kesetiaan orang-orang percaya tetap kepadaNya. Karena pohon ara memiliki sifat khas bahwa buah dan daunya muncul pada saat yang kurang lebih sama; pada saat pohon ini berdaun, maka musim panas sudah dekat.
  2. Ayat 34-35, perkataan Yesus ini mengungkapkan pristiwa kesengsaraan hal yang tidak bisa dihindari, bahkan akan menyaksikan masa-masa sukar, sulit (peristiwa kehancuran Yerusalem). Apa pun kesukaran Yesus inginkan agar iman mereka tetap pada Firman Tuhan. Jelas Yesus mengingatkan bahwa terkadang tidak ada bedanya orang percaya dan tidak percaya, setiap orang akan merasakan masa-masa sulit, hidup dalam penderitaan namun bagi orang yang tetap setia percaya kepada Tuhan bahwa kesukaran itu merupakan sebagai ujian iman dan proses bagaimana mereka merasakan Kuasa Tuhan, pertolongan Tuhan, penguatan Tuhan bagi yang tetap setia pada Firman Tuhan.
  3. Kesukaran apa pun itu, diingatkan itu itu tanda, sebab waktu Tuhan waktu terbaik yang tidak kita dapat bayangkan dengan cara manusia terlebih ada juga waktu/masanya kesukaran itu akan dipulihkan Tuhan seperti ungkapan “langit dan bumi akan berlalu, tetapi perkataanKu tidak akan berlalu”. Ini merupakan Jaminan keselamatan bagi yang tetap setia itu kekal adanya.
  4. Ayat 35 kembali Yesus mengingatkan Kesukaran apa pun itu,merupakan sebagai tanda, sebab waktu Tuhan waktu terbaik yang tidak kita dapat bayangkan dengan cara manusia. Penderitaan bagian tidak terhindarkan yang akan dirasakan namun bukan menjadi alasan meragukan perkataan Allah, karena perkataanNya tidak akan berlalu, meskipun belum digenapi. Kata “PerkataanKu tidak akan berlalu” mengatakan bahwa perkataan Kristus lebih pasti dan lebih abadi daripada langit dan bumi yang senantiasa mengalami perubahan, tidak dengan Firman Tuhan.
  5. Ayat 36, mengingatkan kembali apa pun tanda-tanda yang akan dirasakan dan dilihat, perlu diketahui bukan itu sebuah kepastian waktu Tuhan. Karena waktu Allah tidak seperti yang kita bayangkan, dan bahkan para malaikat juga tidak mengetahui kapan. Namun pesan yang ingin disampaikan ‘tetap setia sampai akhir, jangan luntur oleh karena waktu dan situasi’.

Refleksi

  • Menurut konfensi GBKP Alkitab adalah Firman Allah yang tertulis untuk mengarahkan umat mengenal siapa Allah. Walaupun Bill Graham mengatakan “Memiliki Alkitab tidak menjadikan kita Kristen tetapi hidup berdasarkan Alkitab yaitu Firman Allah mendisiplinkan kita sebagai umat Allah.” Artinya penting membangun kesadaran bahwa kita membutukan Alkitab dalam rangka membangun relasi dengan Allah dengan kesetiaan dalam melakukan Pembacaan Alkitab. Karena dengan kesetiaan kita akan diteguhkan dan dikuatkan meskipun kita ada dalam situasi yang tidak begitu baik seperti renungan kita Matius 24: 32-35.
  • Terlebih lagi seorang Bapa Gereja Agustinus mengatakan ada dua sakramen yaitu sacramentum audible (sakramen yang didengar yakni Khotbah, merenungkan suara Allah berdasarkan pembacaan Alkitab) dan sacramentum verbum cisible (sakramen yang dilihat yakni Perjamuan Kudus). Artinya proses pembacaan Alkitab bermakna sacramental dalam dan bagi kehidupan umat. Dengan membaca Alkitab kita mengenal Allah, sehingga kita semakin diteguhkan di kuatkan dalam iman tetap setia kepada Allah meskipun dihapkan diwaktu-waktu sulit, sukar di kehidupan kita. Apalagi penderitaan, tantangan adalah bagian dari kehidupan yang tidak bisa kita hindari. Semakin lama kita hidup, semakin banyak kesukaran yang akan kita rasakan (bnd. Masmur 90). Untuk itu kesetiaan pada Firman Tuhan itu penting agar kita tetap menerima jaminan Keselamatan yang dianugrahkan Tuhan.
  • Dan inilah yang menjadi dasar GBKP sudah membuka Kelas Baca Alkitab. Dengan membaca Alkitab dari Kejadian sampai Wahyu kita juga akan melihat bagaimana karya Tuhan untuk meneguhkan dan menguatkan kita dalam menghadapi tantangan kehidupan. Memulai membaca Alkitab, berarti memulai kita membangun relasi bersama Tuhan dan satu tanda kita setia dan mau mendispinkan diri hidup bersama Tuhan.

Pdt. Resta R. Barus-Runggun Samarinda

Info Kontak

GBKP Klasis Bekasi - Denpasar
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate

GBKP-KBD