SUPLEMEN PA MAMRE 30 JANUARI-05 FEBRUARI 2022, LUKAS 2:41-52

Tema   : Reh Tambahna Ngena Ate Dibata ras Manusia

Ogen   : Lukas 2 :41-52

 

1. Kata Penaruh

Selaku Mamre, salah sada keteden ateta ibas geluta eme uga gelah kita ras Moriata bagepe anak-anakta  nggeluh bagi singena ate Dibata ras ngena ate manusia. Malem kal ateta natap adi anakta tambah wari tambah meteh mehuli, ilakokenna ngena ate Dibata ras ngena ate manusia. Tuhu, banci saja lit anggapen maka adi lakoken singena ate Dibata langa tentu ngena ate manusia. Tapi adi anjar-anjar siukuri situhuna sejalan nge ngena ate Dibata ras ngena ate manusia. Adi lit pe si menggap lahang, sumber masalahna bas manusiana e sendiri. Adi tuhu-tuhulah ndalanken sin gena ate Dibata, ras si menilai pe tuhu-tuhu ka kalak sitek man Dibata tentu ngasup ia ngidah maka sejalan nge sin gena ate Dibata ras singena ate manusia.

 2. Tafsiran/Isi

Hal enda banci siidah ibas ogenta. Ogenta nuriken cara geluh kiniteken kalak Jahudi. Kerina anak kalak Jahudi menaken ibas umur 12 tahun i arusken ngikuti upacara keagamaan. Ibas usia 12 tahun anak-anak iresmiken mulai memasuki lingkungen kalak dewasa bas hal erkiniteken. Jesus pe ngikuti upacara peresmian enda i Jerusalem ope Paskan gelah Jesus pe nggo banci ngikuti acara Paskah.

Ibas tradisi kalak Jahudi, ianggap lit telu guru utama nandangi anak, eme: Nande, Bapa ras Taurat.

  1. Nande eme simupus ras ertanggungjawab mpebelinsa seh umur ngadi minem.
  2. Bapa eme siertanggungjawab  nerusi mendidik anak she umur 12 tahun
  3. Taurat eme jadi guru anak kenca ia umur 12 tahun entah pe kenca ia memasuki lingkungen dewasa bas keagamaan.

Kenca masuk ku lingkungen dewasa anak e wajib nggeluh bagi siajarken Taurat, emaka anak e pe igelari anak ajaran Taurat. Alu memahami arah sudut pandang kalak Jahudi, ternyata labo hal si salah adi bas ogenta enda Jesus selaku anak Jusup ras Maria lebih taat man Taurat dibanding man nande bapana. Jesus memahami ras mpraktekken aturen keagamaan kalak Jahudi, emaka ipilihna tading i rumah pertoton guna tole erlajar ntah pe lebih tepatna ersoal jabab ras guru-guru agama (ayat 49). Ipakai kata ersoal jabab e ncidahken maka Jesus nggo mulai mpepinter ajaren ibas rumah pertoton si mungkin lit la payo.

Ibas ayat 51 icidahken Jesus maka taat nge Ia man orangtuana, alu ibegikenNa kata orangtuana. Kai siilakoken Jesus enda sekaligus ncidahken ketaatenna man pedah sepuluh, leben nge taat man Dibata maka taat man nande -bapa. Tapi taat nge baik man Dibata bagepe man orangtua.

3. Pengkenaina

Alu bage siidah uga gambaren kegeluhen jabu Jusup:

  1. Lit masa-masa ras hal-hal ija peran nande lebih utama, lit ka hal-hal ras masa-masa ija peran bapa ka lebih utama. Tentuna tetap nge idalanken alu ras-ras.
  2. Selaku orangtua berusaha memahami kai siimaksudken anak, labo mis ngukum ana kadi la kenca sue ras sura-surata.

                                                                        Pdt Pribadi S Meliala-Rg Tambun

SUPLEMEN PA MAMRE TANGGAL 21-27 OKTOBER 2018,OGEN I KORINTI 14:33;MAZMUR 119-106

Tema :

Terteki ibas padan

 

Pendalaman Teks
Ada beberapa hal yang dapat kita tarik dalam Masmur 119:106 dan 1 Korintus 14:33, yakni:
 Melalui Masmur 119:106 ini kita dapat melihat bagaimana pengertian Daud tentang hidup keagamaan, yakni untuk berpegang pada hukum-hukum Tuhan yang adil. Perintah-perintah Allah adalah hukum-hukum yang dipegangnya, perintah kebijaksanaan yang tidak terbatas. Perintah-perintah itu adalah hukum-hukum yang adil, sesuai dengan hukum yang kekal tentang keadilan. Menjadi tugas kita untuk memeliharanya dengan sangat berhati-hati.
 Selanjutnya, dapat dilihat bahwa kewajiban yang diletakkan Daud ke atas dirinya untuk menjadi saleh dengan cara mengikat diri dengan janjinya sendiri pada hal-hal yang telah mengikat dia melalui perintah/aturan Allah.
 Melalui 1 Korintus 14:33, kita dapat melihat bahwa rasul Paulus mengingatkan jemaat di Korintus agar tidak terpecah belah. Karena Allah sendiri tidak menghendaki kekacauan, tetapi damai sejahtera.

Aplikasi
 Sangatlah baik bagi kita untuk mengikat diri dengan sumpah yang sungguh-sungguh untuk menjadi saleh. Kita harus bersumpah kepada Tuhan, seperti orang-orang yang bersumpah setia kepada penguasa mereka, dengan berjanji untuk setia, menyatakan ketulusan kita dalam janji ini kepada Allah, serta mengaku bertanggung jawab atas hukuman yang bakal diterima jika kita tidak menepatinya. Jika dikaitkan dengan kehidupan kita sebagai anggota jemaat GBKP, tentunya ada aturan-aturan yang secara khusus dibuat untuk menunjukkan/memperlihatkan bahwa kita tergabung dalam suatu organisasi. Salah satu contoh aturan yang ada adalah aksi Diakoni kepada anggota jemaat yang sedang sakit / berdukacita, tentunya kita melakukan kewajiban kita sebagai anggota. Contoh lainnya dalam penggalangan dana pembangunan gereja atau janji iman yang dilakukan di gereja kita masing-masing. Sebagai anggota jemaat kita harus mengambil bagian, dan apa yang sudah kita janjikan dalam janji iman tentunya wajib kita lunasi karena dengan iman kita sudah berjanji untuk memenuhi janji kita kepada Tuhan.
 Kita harus sering mengingat-ingat janji Allah kepada kita dan selalu ingat bahwa kita telah bersumpah.
 Kita harus bertekad untuk menepati sumpah kita kepada Tuhan (orang yang baik akan sebaik kata-katanya). Termasuk juga kalau kita telah bersumpah tentang sesuatu yang mungkin akan merugikan diri kita, itu pun harus kita tepati, sebab akibatnya akan jauh lebih merugikan apabila kita tidak menepatinya.
 Kita harus mengingat bahwa Allah sama sekali tidak menghendaki kekacauan, tetapi yang IA inginkan adalah damai sejahtera. Untuk itu sebagai jemaat Tuhan yang tergabung dalam suatu gereja, harus menjaga agar damai sejahtera itu tetap ada di dalam gereja.

Pdt. Abel Sembiring, S.Th, M.Min, MM
GBKP Runggun Tambun

SUPLEMEN PA MAMRE TANGGAL 09-15 SEPTEMBER 2018, OGEN : JOHANES 3:16; EFESUS 2:8-9

Tema :

Ajaran Keselamatan


Manusia itepa alu gambar ras rupa Dibata, sierbahanca manusia e me tinepa Dibata si meganjangna. Keberadan e isertai alu erbage-bage tanggung jawab siiebereken Dibata man manusia. Tapi ibas kinata manusia pemena (adam dan Hawa), la ngasup encidahken kepatuhenna man Dibata, sierbahanca manusia ndatken sada hukumen eme kematen kekal. Hukumen e menegaskan bahwa manusia membutuhken pertolongen guna nelamatken dirina, janah Dibata ngenca ngasup ngelakoken si e.

Keselamatan ibas bahasa Ibrani eme” Yesyua”, ibas bahasa Yunani “soteria” si mengandung erti tindaken ntah pe hsil dari pembebasan entah pe pemeliharaan ibas bahaya ntah pinakit nari, mencakup keselamatan, kesehatan dan kemakmuran. Alkitab pe menekankan keselamatan dari sisi jasmani dan Rohani.
Bahan PA nta, ibas Yohanes 3:16 menekankan 3 hal berkaitan ibas nelamatken manusia:
1. Allah menghendaki kerina manusia ndatken keselamaten erkiten Dibata tuhu-tuhu engkelengi doni enda (ay.16a)
2. Allah menyediakan keselamatan alu mereken AnakNa si Tonggal (ay. 16b). Dalam bahasa Indonesia, “mengaruniakan anakNya yang Tunggal”.
Jadi enda menjelasken bahwa manusia menerima “karunia” ibas Dibata nari. Labo ngalo erkiteken ulih ibas perbahanen manusia. Emaka Efesus 2:8dan 9, mulihi menekankan keselamaten erkiteken “Lias ate Dibata”, janah manusia tek. Labo erkiteken perbahanen ntah pendahin manusia.tapi semata-mata hanya karena karunia/pemere Dibata.
3. Allah menganugerahkan keselamatan si tuhu-tuhu (ay.16c)

Jadi tentu penungkunen man banta, dimana kah pengaruh kiniulin manusia?? Sada point penting dalam Yohanes 3:16, eme “tek”. Percaya/tek adala respon terhadap karunia Allah yang nyata dalam Yesus. Dan karunia itu membawa keselamatan bagi manusia yang mempercayakan sepenuhnya hidup dan dirinya kepada Tuhan. Artinya hidup kita baik dalm sikap, kata, perukuren mengetahui dan menyetujui karya Tuhan. Memberi diri sepenuhnya dipimpin oleh Tuhan, senagai wujud nyata pengataken bujurta man Dibata alu kata sideban perbuatan baik adalah sikap hidup yang mengikuti orang yang telah percaya dia diselamatkan. Yoh. 3:3,5 utuk bisa melihat kerajaan Allah kita harus dilahirkan kembali.


Pdt. Sripinta Br Ginting, S.Th
GBKP runggun Cileungsi

Info Kontak

GBKP Klasis Bekasi - Denpasar
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate

GBKP-KBD