SUPLEMEN PJJ TANGGAL 05-12 AGUSTUS 2018, OGEN MAZMUR 52:10-11

Mazmur 52:10-11

“Momokenlah Kiniulin Dibata”


Ngataken bujur (bersyukur) e me salah sada tema utama kitab Mazmur. Bahan ogenta enda eme sada bagin kitab Mazmur isina pengataken bujur man Dibata erkiteken Ia nggo mulahi bangsana ibas musuh-musuhna nari, jenari ngataken bujur erkiteken kiniulin ras pemeliharaan Dibata si la erngadi-ngadi nandangi bangsa enda. Ngataken bujur erkiteken Dibata enggo mulahi bangsa enda I bas perkawanen nari rikutpe ras kiniulin bagepe pemeliharan sinigejapkenna e maka nina bangsa enda I bas Mazmur 52 : 11 “Rasa lalap ateku ngataken bujur man baNdu erkiteken kai si ibahanNdu O Dibata. I tengah-tengah perpulungen kalak siertutus ate man baNdu kumomoken kiniulindu”.

Adi si oge kerina ibas Mazmur 52:1-11, Pemazmur ngidah lit dua tipe manusia e me sipemena kalak fasik (si la erkemalangen man Dibata), sierpenalem man gegehna jine misalna pemeteh, erta ras kekuasanna. Gambaren kalak fasik enda teridah bas diri si Doeg kalak Edom. Bangsa Edom e me keturunen Esau ras nina pemazmur ia sekalak pahlawan Saul sebab ia memata-matai Daud bagepe munuh kerina imam Dibata I kuta Nob ekiteken Abimelekh pemimpin para imam nampati Daud. Tentu si Saul pe tergolong fasik sebab teken ia man kalak Edom asangken man si Daud si nggo naluken si Goliat panglima perang kalak Filistin. Labo terjeng segat atena ngenen Daud tapi pe ayak-ayakna Daud lako munuhsa atena. Jadi kalak fasik siniwakili Doekras Saul ncidahken tipe manusia si la erkemalangen ras mengandalken kekuasanna.

Tipe sipeduaken eme manusia sierkemalangen man Dibata. Bas perikop pengogenta enda menunjuk pada diri Daud ras Abimelekh. Si Abimelekh pimpinen para imam bas paksa si e la mbiar nampati Daud. Abimelekh meteh maka lit resiko simbelin erkiteken penampatna man Daud, tapi ia la mbiar membela kebenarena min gia mbelin resikona. Daud sebagai kalak sierkemalangen man Dibata tentu melukahkel akap nanaluken Saul (Goliat pe italukenna) tapi erkiteken ia meteh aturen kerna kewajiban mpehaga kalak siniurapi Dibata amin gia itehna perbahanen Saul nggo lanai bagi arusna,tapi tetap ipehagana Saul bagi sekalak raja.

RENUNGEN
Pemazmur mempehadapken pembacana ku bas dua pilih e tipe manusia e me tipe kalak fasik ras tipe kalak sierkemalangen man Dibata, apa isiikutken ? Adi pemazmur ngatakenca, adi sipilih tipe kalak fasik maka sijadi e me kehancuren ras kematen. Bas ayat 7 nina pemazmur, maka Dibata ngkernepken ia seh maka masap kehaganna. Sinen sejarah Saul sigugur bas peperangen rikut pe si Doeg ikut kernep ras tuanna Saul, bagem kedungen geluh kalak fasik simementingken kesenangen sikentisik tapi rate mesui ras kernep rasa lalap. Tapina kalak sierkemalangen man Dibata ersabari bas penderitaan erkiteken kebenaren i pehaga bagi si Daud jenari ibereken Dibata kehagan jadi raja nggantiken Saul janah ibereken Dibata kepercayan lako ermomo ntah ersaksi kerna kiniulin Dibata.

Daud nggambarken dirina ibarat batang zaitun simbur bulungna ras meramis buahna i halamen rumah Tuhan. Batang zaitun man kalak Timur Tengah ibarat batang tualah man kalak Indonesia simbelinkel manfaatna janah kerina kalak mbutuhkenca (contohna minak zaitun si berguna sebagai minak goreng, obat, rsd), bageme kalak sierkemalangen man Dibata siteridah arah perbahanena ras tergejap manfaatna man kalak sideban.

Pohon Zaitun e me symbol Israel baru dalam arti hidup yg bermakna man Dibata bagepe man manusia. Kegeluhen siberarti man Dibata bagepe man manusia lit telu tandana rikutken Mazmur52 :10-11. Pertama : Tetap ngataken bujur (bersyukur) sebab Dibatasi tetap nampati ibas geluhna. Dibata ngidah perbahanen simehuli siniban anak-anak-Na,sierkemalangen man bana ras tetap ngasup ndalanken kebujuren kebenaren ras keadilen (erdiakonia). Peduaken : Ermomo kerna kiniulin Dibata (ersaksi) ibas kegeluhenna. Ras peteluken : Tetap ersada irumah pertoton ras teman-teman sisada kiniteken ibarat pohon zaitun si meratah bulungna i halaman rumah pertoton (tetap ersekutu). Kata Zaitun pe ibuat untuk gelar kategorial lansia eme ‘Saitun” gelah ibas umur si nggo metua pe tetap bermakna ras tetap ngataken bujur ras tetap ermomo (ersaksi) kerna kiniulin Dibata.

Pdt. I. B. Manik, M. Th, D. Min

 

Info Kontak

GBKP Klasis Bekasi - Denpasar
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate

GBKP-KBD