PEKAN DOA GBKP TAHUN 2019 WARI IV, II TIMOTIUS 2:1-7

Thema :

Notoken Laskar Kristus

Nats :

2 Timotius 2:1-7

Invocatio :

“ertotolah kerna aku gelah banci aku ngerana alu mehuli,
maka banci kupetangkas rahasia e bagi patutna” (Kol. 4:4)

 

Lit 2 sikap/dampak si rusur siidah ibas kegeluhen tupung manusia ngenanami kiniseran, sipemena manusia reh rembakna ras Dibata, si peduaken manusia reh ndauhna ras Dibata.

Timotius ibas kinigudanna muat bagin guna meritaken berita si meriah, tupung rasul Paulus ibas penjara. Tapi aminna pe rasul Paulus ibas penjara, ia tetap mengikuti perdalanen pelayanen Timotius, janah rasul Paulus pe ngeteh maka melala kal tantangen si arus ialaken Timotius ibas ndahiken dahin pelayanenna. Jadi sebagai rasul ras teman sepelayanan Timotius si lebih metua, Rasul Paulus tetap mpersingeti ras mpegegehi Timotius alu surat. Janah renungenta berngi enda merupaken bagin surat sipeduaken si itulis Rasul Paulus man Timotius.

Ibas pengogenta, Rasul Paulus menyapa Timotius alu panggilan “anakku”, enda nuduhken maka Rasul Paulus ras Timotius memiliki hubungen sindeher. Jadi, pasti keleng kel ate Rasul Paulus nandangi Timotius bagi sekalak bapa si ngekelengi anakna. Tentuna kerina persinget e ertujun gelah Timotius selamat (megegeh ras megenggeng) ibas ngalaken tantangen-tantangen sireh.

Ibas bagin suratna pe banci siidah maka Rasul Paulus menekanken kembali kerna kesetiaan ras ketutusen ibas ndalanken tanggung jawab eme tetap nerusken pengajaren si enggo pernah i begi ras ialoken Timotius guna ipeseh ka tole man kalak sideban (ay.2). Enda nuduhken maka dahin Berita Si Meriah la banci ngadi I ipembarken aminna pe melala tantangen sibakal ras siarus ialaken Timotius. Tangtangen bagepe kiniseran labo hal si arus ihindari, tapi arus ialaken ras ihadapi (ay.3, …ikutlah) erkiteken kiniseran ras tantangen e merupaken proses si arus ialaken guna banci ndatken ulih. Kecibal e igambarken Rasul Paulus bali bagi:
• Ay. 4: sekalak Laskar si sangana ertugas si arus focus ras patuh nandangi perintah gelah ngena ate komandanna. Timotius eme Laskar ras komandanna eme Dibata. Jadi guna nerusken dahin mberitaken berita Simeriah ibas doni enda ibarat bagi laskar sisangana erperang. Tentuna keselamaten Laskar e, labo terjeng hanya erkiteken keahlian ntah pe pemeteh ibas erperang, tapi pe arus tetap focus ras patuh man pimpinen. Musuh pasti lalap ndarami kelemahen ras kesalahennta. Tapi enda labo hal si patut jadi kebiaren erkiteken pimpinenta eme Dibata, sindauh lebih erkuasa asangken kerina manusia bas doni enda, si pasti uga kita banci tetap menyenangken Tuhanta selaku komandanta.
• Ay.5: sekalak siikut bas perlomban siarus patuh nandangi peraturen-peraturen bas perlomban. Sekalak atlit sope lenga erlumba, pasti melala ndatken pelatihen-pelatihen. Keahlian tidak didapatka alu proses si singkat tapi ndekah. Kenca siap erlumba, sekalak siikut bas perlumban pe arus ka nge ia nggit patuh ibas peraturen-peraturen perlumban. Jadi la cukup alu kebeluhen tapi pe arus patuh man kerina peraturen-peraturen. Timotius singuda denga pe, arus tetap ngasup njagai dirina alu kepatuhen man aturen-aturen Dibata. La cukup hanya terampil tapi pe arus njagai dirina ndalanken aturen-aturen bas perlumban e. Tetap jujur, la erbahan kecurangen bagepe setia.
• Ay.6: Sekalak perjuma si arus latih erdahin gelah banci ngaloken uih ibas juma e nari. Hal sipaling menyenangkan bagepe si paling inantiken sekalak perjuma eme masa rani. Tentuna gelah banci rani, sekalak perjuma arus erbintuas lebe ibas nuanken benih. Kenca isuanken, ijagai, ipelihara erkiteken melala ka nge tangatangen subuk ibas cuaca, bagepe hama sierbahanca benih sienggo isuan e banci turah she erbuah. Sie ilakoken ibas waktu sindekah. Sebab labo banci kenca isuanken pepagi mis iperani. Perjuma arus metenget kerna kai si ibutuhken sinuan-sinuanna. Bagi mpebelin-belin sekalak anak. Tapi kerina kelatihen ras pengorbanen e, sai igalari alu keriahen paksa rani.

Jadi arah telu profesi enda banci siidah maka kerinana labo terlepas ibas perjuangan bas ndalani proses guna ndatken ulih si mehuli. Guna ndatken ulih simehuli labo terlepas ibas proses si mehuli.
Terakhir, Paulus ngataken maka persinget bagepe pengajaren siisehkenna man Timotius, arus iukuri ras iperdiateken guna I dalanken alu pengertin si enggo ibereken Dibata.

Tentuna kita banci ngidah maka sebagai Laskar Kristus perlu dukungen guna ndalanken tugas panggilenna. Secara umum, kerina kita eme Laskar Kristus si ertanggung jawab guna ncidahken identitasta sebagai Laskar Kritus si maba berita Si meriah man doni enda. Secara khusus, Laskar Kritus eme kalak si nggit idilo secara khusus (pdt/pt/dk), terlebih enggo ka terpilih serayan Tuhan ibas periode si mbaru enda. Uga caranta mempersiapkan dirinta bagepe encidahken dukungenta? Tentuna selain persiapen ibas dirinta sendiri, maka kita kerina pe arus sitoto-toton bagi bahan invocatiota (kol.4:4) Erkiteken doni enda eme medan peperangen, arena perlomban bagepe juma si jadi inganta berkarya.

Pdt. Sripinta br Ginting
GBKP Runggun Cileungsi

PEKAN DOA GBKP TAHUN 2019 WARI III, EPESUS 6:18-20

Invocatio :

Ertoto aku gelah arah persadannta kalak si erkiniteken mabai
kita ku pengertin si terbagesen kerna kerina pemere si ialoken kita ibas kegeluhenta erkiteken persadanta ras Kristus (Pilemon 1:6)

Khotbah :

Epesus 6:18-20

Thema :

Njagai Geluh Perpulungen Arah Pertoton

 

Epesus 6:18-19 atena ncidahken maka kegeluhen Kristen harus ijaga ras ipekena-kena erkiteken ngadapi kuasa jahat ibas doni si sangana ngerintak kita ibas Tuhan nari. Tapi bagin enda la termasuk ibas rangkaian perlengkapen senjata Dibata/senjata rohani bagi ibas perikop enda.

Pertoton la ipake terjeng perlu ngenca tapi berhubungen kukerina totalitas kegeluhen manusia. Alu kata sideban, toto merupaken bagin kegeluhen manusia eme kerohanianna/kinitekenna si ipersiapken guna jadi kalak Kristen si megegeh ras bertumbuh ibas kiniteken. Enda me alasen ngkai pertoton mindo guna kalak si badia termasuk Paulus, la imasukken bagin ibas perlengkapen senjata Dibata/senjata rohani. Toto eme kesah kegeluhen kalak Kristen (nafas orang percaya). Kalak si erkiniteken i doni enda sadar kerna pentingna toto erkiteken ianggap sebage hubungen inti ras utama si mendasar antara manusia ras Dibata. Erkiteken sie, tiap agama pasti lit, ncakapken ras tuhu-tuhu menekanken toto alu erbage-bage macam bentukna/modelna.

Ibas bahan khotbah pekan wari peteluken enda, Paulus ngajarken mulihi kerna toto man perpulungen Epesus, “Bahanlah sie kerina alu ertoto, mindo penampat man Dibata. Ertotolah ibas bukuna alu kuasa Kesah. Erkiteken sie erjaga-jaga dingen tutuslah kam ibas ertoto”. Adi ilakoken alu salah maka pertoton e la seh ku Dibata tapi kuasa sideban eme setan si njabapsa sue keperlun si notokenca tapi labo arah sumber si tuhu-tuhu. Kedungenna, pertoton e malah erbahanca ndauh sirang ibas Tuhan nari, makin brutal, liar bagepe egois ibas nehken pertotonna. Alu bage, pertoton si salah banci mabai manusia erdosa.

Epesus 6 mbukaken konsep pertoton si seharusna lit ibas perukuren kalak Kristen eme: pertama, “ertotolah ibas bukuna alu kuasa Kesah”. Alu kata sideban, pertoton kalak Kristen harus ipimpin, ibimbing bagepe ibereken pencerahen arah Kesah Si Badia janah labo banci ate-atena saja. Kalak Kristen seharusna ertoto guna kepentingen Kesah, sue ras biak Kesah ras ndalanken kerina biak Dibata ibas diri kalak si ertoto e. Pustaka ngajarken maka justru erkiteken Tuhan si tading ibas diri manusia, nggo meteh kerina keperlunna maka ia harus ertoto sue ras sura-suraNa. Alu bage, pertoton kalak Kristen berbeda secara total ras kerina konsep pertoton i doni enda. Adi kalak Kristen lenga ngasup ngidah perbedan enda, berarti ia lenga ertoto secara Kristen. Sanga anak Tuhan ertoto, Dibata Si Telu Sada terlibat ije. Tuhan Jesus ngajarken maka kalak Kristen harus ertoto man Dibata Bapa i surga, ibas gelar Anak eme Jesus Kristus. Perintah e ncidahken struktur Dibata Sitelu Sada si memposisiken Dibata oknum peduaken sebage mediator ibas kerina pertoton kalak Kristen. Erkiteken sie, adi la arah Kristus lalit pertoton si seh ku Dibata Bapa. Kerna peranan Kesah Si Badia Roma 8:26 ngataken, “Bage me pe Kesah Dibata reh nampati kita, kita si kote enda. Sabap la sieteh kuga arusna kita ertoto; Kesah e me ertoto kerna kita man Dibata alu kelsehen si la terbelasken”. Enda me rumusen sah ras lengkap bagepe harus ilakoken erkiteken Tuhan jine si netapkenca. Sanga kalak Kristen ertoto, pembabai Kesah Si Badia ibas dirina ngajari ia seh maka ietehna kai si harus itotoken ras metenget nandangi sura-suraNa. Penerapen struktur enda harus secara tepat ras la banci iputarbalikken erkiteken enda me identitas pertotok kalak Kristen si banci ipertanggungjawapken.

Peduaken, “ertotolah rusur”. Pertoton kalak Kristen si tuhu-tuhu berbeda ras pertoton secara umum i doni enda si ertoto terjeng lit perluna saja. Kerina kegeluhen Kristen si tuhu-tuhu situhuna merupaken hubungen komunikasi ras Dibata. Enda me pertoton si tuhu-tuhu si jadi gegeh spiritualitas Kekristenan. Tapi pertoton Kristen labo terjeng ritual agama tapi hubungen Kesah antara sada pribadi ras pribadi sideban. Melala kalak atena meteh sura-sura Tuhan tapi lalap ia la nggit erbahan hubungen si megegeh ras Tuhan e. Selain sie, pertoton Kristen la perlu nimai seh waktuna guna reh ku gereja tapi ija pe ras ndigan pe erkiteken komunikasi ras Dibata ilakoken secara Kesah ras kebenaren.

Peteluken, “ertotolah rusur guna kerina anak-anak Dibata”. Sinimaksud ijenda anak-anak Dibata eme kerina anak Tuhan. Pertoton sibagenda igelari Sapaat, si merupaken hak istimewa ras pendilo man kerina anak Tuhan ija sekalak pendoa syafaat terpanggil jadi imam iadepen Dibata guna mewakili kerina anak Tuhan. Enda me fungsi imam si ibereken Tuhan man kalak Kristen. Situhuna manusia la berhak guna notoken dirina jine erkiteken Tuhan nggo meteh kerina keperlunna. Selain sie, Tuhan labo ngelupaken janjiNa janah pasti nepatisa erkiteken memang bage kin hakNa. Adi la ikabulken pertotonta e pe hak Dibata. Pustaka ngajarken maka si terbaik eme ertoto ras bergumul alu pusuh si mbagesna nari guna kepentingen kerina anak Tuhan antara lain pertumbuhen kiniteken ras penggenapen rencana Dibata ibas dirina. Alu kata sideban, kerina anak Tuhan harus saling notoken sada ras sidebanna. Akibatna, terjadi me biak saling mperdiateken ras ngukurken kai si mehuli man temanna manusia seh maka lit ije terbangun kekelengen. Enda me carana mbangun kiniersadan kula ni Kristus. Adi tiap anak Tuhan terjeng ngukurken dirina saja emaka kedungenna sirang me ia. Padahal pertoton situhu-tuhu merupaken usihen Tuhan Jesus sebage juru syafaat ibas kawes Dibata Bapa si lalap ertoto man kerina perpulungen. Mbue konsep agama ras filsafat doni ngajarken pertoton si egois, Pustaka justru ngajarken pertoton sapaat ras pertoton guna Berita Si Meriah (Pekabaran Injil) i doni enda.

Peempatken, “janah ertoto pe man gunangku, gelah ibereken Dibata man bangku kata-kata si payo adi aku ngerana, dingen gelah pang aku ngerana dingen mpetangkas rahasia Berita Si Meriah e”. Ibas konteks enda, Paulus la mindo itotoken guna kepentingenna jine. Memang ia mengalami mbue kesusahen, peniksan ras penderitan janah lalap ia keluar masuk penjara. Tapi lit ibas diri Paulus jiwa si ngukurken sura-sura Dibata. Enda me pertoton si tuhu-tuhu ija si notoken tedeh atena guna mewujudken isi pusuh Tuhan ibas kegeluhenna ibas doni enda seh maka terjadi kesamaan visi antara Bapa i surga ras diri Paulus. Paulus ngataken bage erkiteken ia merasa lenga sempurna, khususna kebiarenna sanga ia ibas penjara. Tapi pertoton si tuhu-tuhu ngasup menghadirken Kinirajan Dibata ibas doni enda.

Pdt. Andreas Pranata S. Meliala, S.Th
GBKP Rg. Cibinong

PEKAN DOA GBKP TAHUN 2019 WARI II, MAZMUR 5:1-4

Invocatio :

2 Tawarikh 32:20

Khotbah :

Mazmur 5:1-4

Tema :

Ambil Bahagian Dalam Berdoa (Muat Bagin Ibas Ertoto)

 

Pendahuluan
Yoido Full Gospel Church (YFGC) di Seoul adalah gereja terbesar di dunia. Berawal dari hanya ibadah tenda, persekutuan ini berkembang menjadi gereja dengan jumlah lebih dari 800.000 jemaat. Pernah membayangkan kesibukan dari pemimpin gereja ini? Sebagai Gembala Sidang gereja dengan jumlah jemaat terbanyak di dunia, Pastor Yonggi Cho memiliki banyak pekerjaan yang harus dilakukan. Bahkan, orang yang ingin bertemu dengannya harus membuat janji temu minimal 3 bulan sebelumnya. Dibalik semua kesibukan itu, ada satu rahasia yang perlu kita pelajari dari sosok Pastor Yonggi Cho. Setiap hari, beliau berdoa 3 jam, bukan hanya satu hari atau dua hari, tapi setiap hari secara konsisten. Bahkan, beliau juga mengharuskan setiap Pelayan Tuhan di gerejanya untuk berdoa 3 jam sehari. Pernah suatu kali beliau bersaksi tentang disiplin doanya ini. Suatu hari, Presiden Korsel meneleponnya untuk membicarakan hal yang penting dan mendesak. Saat itu, beliau sedang berada dalam kamar doanya. Sekretaris Pastor Yonggi Cho yang mengenal betul disiplin doa beliau akhirnya memutuskan untuk meminta Presiden menelepon kembali.

Bagaimana dengan kita? Sudahkah hubungan dengan Tuhan menjadi prioritas utama kita saat ini? Jika belum, mari bangun hubungan dengan Tuhan dengan kehidupan doa yang konsisten tiap hari. Bahkan, sediakan waktu-waktu khusus bersama-Nya setiap hari, seperti yang dilakukan Raja Daud dan Raja Hiskia jauh sebelum Pastor Yonggi Cho, sesuai dengan nas firman Tuhan kita hari ke-2 Kebaktian Pekan Doa GBKP.

Pembahasan
Mazmur 5 adalah sebuah doa, sebuah curahan hati yang penuh kesungguhan kepada Allah, ketika si pemazmur (Daud) dibuat susah oleh kebencian musuh-musuhnya. Hal ini sudah sering terjadi pada Daud, bahwa ia terus-menerus dikepung oleh musuh-musuh. Daudberserudengan lantang dan tanpa henti kepada Allah ketika ia mengalami pergumulan seperti itu.Daud menunjukkan ketergantungannya kepada Bapa.Daud bergaul karib dengan Tuhan dan pada waktu pagi ia mencari hadirat Tuhan. Dengan permainan sulingnya ia berkata, “Tuhan, pada waktu pagi Engkau mendengar seruanku, pada waktu pagi aku mengatur persembahan bagi-Mu, dan aku menunggu-nunggu” (ay. 4).

Pagi hari sering dianggap sebagai waktu yang tepat untuk berdoa dan memuji Tuhan. Pada saat kita akan memulai segala kesibukan, kedua hal tersebut seharusnya menduduki peran penting dalam kehidupan kita. Bagi Daud, pagi hari dianggapnya sebagai waktu yang tepat untuk berseru kepada Tuhan dan mendengarkan suara-Nya.Yesus dalam pelayananNya di bumi juga bangun pagi-pagi untuk berdoa: "Pagi-pagi benar, waktu hari masih gelap, IA bangun dan pergi ke luar. IA pergi ke tempat yang sunyi dan berdoa di sana" (Mrk. 1:35). Kalau kita baca Alkitab, para orang-orang percaya juga melakukan hal yang sama; ketika Sodom dan Gomora dimusnahkan Tuhan, Abraham "...pagi-pagi pergi ke tempat ia berdiri di hadapan Tuhan itu," (Kej. 19:27) dan melihat kejadian tersebut; Yosua juga bangun pagi-pagi saat bersama para imam mengelilingi tembok Yerikho (Yosua 6:12), dan mukjizat pun terjadi.

Membiasakan diri untuk bangun pagi-pagi adalah pekerjaan yang tidak mudah bagi kebanyakan orang, perlu latihan dan disiplin yang keras. Banyak di antara kita bangun serba terburu-buru dan mepet dengan jadwal ke kantor atau beraktivitas. Bangun pagi saja begitu susah kita lakukan, apalagi disertai dengan bersaat teduh seperti yang dilakukan oleh Daud, yang senantiasa mengatur persembahan kepada Tuhan dan memuji-muji Tuhan pada waktu pagi (baca juga Mzm. 59:17). Namun, bangun pagi-pagi adalah gambaran dari sebuah kerja keras yang merupakan motto orang-orang yang berhasil dalam hidupnya. Dengan kata lain, orang-orang yang berhasil adalah mereka yang sangat menghargai waktu dan kerja keras. Mereka tidak pernah menyia-nyiakan waktu yang ada; tiap detik, menit, jam tak pernah luput dari hal-hal yang bermakna dan berkualitas. Dengan bangun pagi-pagi kita dapat mengerjakan lebih banyak perkara dibanding jika kita selalu bangun dengan terlambat.
Berdoa bukanlah suatu peristiwa, melainkan sebuah cara untuk menjalin hubungan dengan Allah. Hubungan yang dekat dengan Allah seperti itu terbangun ketika umat Allah menjadikan doa sebagai gaya hidup mereka. Ayat-ayat dalam kitab Mazmur mendorong kita untuk memulai setiap hari dengan seruan kepada Tuhan; untuk mengisi hari-hari kita dengan percakapan dengan Allah (55:18); dan untuk berserah sepenuhnya dalam doa tatkala kita menghadapi tuduhan dan fitnah (109:4). Kita menjadikan doa sebagai gaya hidup karena kita rindu bersama Allah (42:2-5; 84:2-3; 130:5-6).Doa adalah cara kita untuk menjalin hubungan dengan Allah dalam segala kondisi kehidupan. Allah selalu mendengar doa kita. Kita dapat berdoa kepada-Nya setiap saat di sepanjang hari.

Seperti Daud, Raja Hizkia juga adalah seorang pemimpin yang patut menjadi panutan. “Ia melakukan apa yang baik, apa yang jujur, dan apa yang benar di hadapan Tuhan, Allahnya. Dalam setiap usaha yang dimulainya untuk pelayanannya terhadap rumah Allah, dan untuk pelaksanaan Taurat dan perintah Allah, ia mencari Allahnya. Semuanya dilakukannya dengan segenap hati, sehingga segala usahanya berhasil.” (2 Taw. 31:20b-21). Sama seperti Raja Daud, orang yang setia dan benar di hadapan Tuhan bukan berarti terbebas dari masalah, justru acapkali ia harus mengalami proses demi proses dari Tuhan, baik itu penderitaan atau kesesakan. Hal ini juga dialami Hizkia “Setelah peristiwa yang menunjukkan kesetiaan Hizkia itu datanglah Sanherib, raja Asyur, menyerbu Yehuda. Ia mengepung kota-kota berkubu, dan berniat merebutnya.” (2 Taw. 32:1). Di tengah kesesakan yang dialami, Hizkia tidak tawar hati. Sesuai arti namanya, Allah itu kuat, Hizkia memiliki sikap hati yang benar menanggapi serangan dan kepungan musuh. Ia tidak mengeluh atau pun menggerutu kepada Tuhan, sebaliknya ia sangat yakin Tuhan bisa diandalkan. Karena itulah dia mampu memberi semangat dan menenangkan hati para tentaranya dengan perkataan iman, “Kuatkanlah dan teguhkanlah hatimu! Janganlah takut dan terkejut terhadap raja Asyur serta seluruh laskar yang menyertainya, karena yang menyertai kita lebih banyak dari pada yang menyertai dia” (2 Tawarikh 32:7).

Kalau saja kita dapat bersikap seperti Raja Daud dan Raja Hizkia dalam menghadapi ‘peperangan’ hidup ini, kemenangan pasti akan kita raih. Namun, masih banyak orang Kristen yang jadi pecundang karena tidak mengandalkan Tuhan sepenuhnya.Ketika kesulitan melanda kehidupan kita dan situasi tampaknya tidak terkendalikan lagi, kita harus bertindak seperti yang dilakukan Raja Daud dan Hizkia, menghampiri Allah di dalam doa yang sungguh-sungguh dan penuh kepercayaan. Allah telah berjanji untuk membebaskan umat-Nya dari tangan musuh-musuh mereka dan tidak membiarkan terjadinya sesuatu yang tidak sesuai dengan kehendak-Nya (Mat. 6:25-34); dengan berpegang erat-erat kepada Allah dalam iman dan kepercayaan, kita akan memiliki damai sejahtera-Nya yang memelihara hati dan pikiran kita (Flp. 4:6-7).

Pdt. Melda br Tarigan
GBKP Runggun Pontianak

Info Kontak

GBKP Klasis Bekasi - Denpasar
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate

GBKP-KBD