• WhatsApp Image 2022 02 11 at 11.07.57

  • 20170204 143352
  • 1 peresmian rumah dinas surabaya
  • WhatsApp Image 2022 02 11 at 11.07.58
  • pencanangan tahun gereja bks dps
  • WhatsApp Image 2022 02 11 at 11.07.57 1
  • BPMK GBKP KLASIS BEKASI DENPASAR PERIODE 2020-2025
  • PERESMIAN RUMAH PKPW GBKP RUNGGUN SURABAYA

Jadwal Kegiatan

Kunjungan Moderamen GBKP ke GBKP Klasis Bekasi-Denpasar

Minggu 14 Mei 2017:

1. GBKP Runggun Bandung Pusat

2. GBKP Runggun Bandung Timur

3. GBKP Runggun Bandung Barat

4. GBKP Runggun Bekasi

5. GBKP Runggun Sitelusada

PEKAN KEBAKTIAN KELUARGA WARI V, KHOTBAH PERBAHANEN RASUL 18:1-4

Tema :

“Rasken Bas Dahi” (Enterpreneurship)

Invocatio :

Kuan-Kuanen 5:2

Ogen :

Kejadin 30:25-30

Kata Perlebe
Senina turang kekelengen Tuhanta Jesus Kristus, Tema umum KPK ta (Kebaktin Pekan Keluarga) 2018 enda nina, “Jadi Jabu Si Ersembah man Dibata”. Ersembah man Dibata luas cakupenna. Ersembah labo terbatas ibas kebaktin Minggu i gereja saja, i PJJ, PA kategorial saja. Ersembah man Dibata labo terjeng wari Minggu saja. Ersembah man Dibata pe wari Senen seh wari Sabtu. Ersembah man Dibata e tep-tep wari kap. Janah erdahin termasuk ersembah kap. Erdahin (kerja) e ibadah. Emaka ibas berngi si pelimaken KPK ta tema si seh man banta eme “Rasken Bas Dahin” (Enterpreneurship).

Isi
Erdahin e orat geluhta kap
Lako mendukung dahinna erberita si meriah, rasul Paulus pe erdahin. Erdahin ia erbahan tenda/ kemah. Si enda ilakoken Paulus gelah ia la jadi beban man perpulungen. si enda idahikenna gelah ia jadi usihen man kalak si tek. Akwila ras ndeharana pe erdahin. Kebetuleh seri pendahin ras kinibelunenna ras rasul Paulus eme beluh erbahan tenda. Paulus erdahin, Akwila ras ndeharana pe erdahin. Erdahin e wajib man manusia. Erdahin e hakekat manusia kin (bnd Kejadin 1:28; 2:15). Erdahin labo sada kutuken. Erdahin pe labo sada hukumen erkiteken manusia sipemena eme Adam enggo ndabuh ku bas dosa. Si eteh Dibata pe erdahin kap. Tapi nina Jesus man kalak Jahudi e, “BapangKu erdahin kap lalap; emaka Aku pe arus erdahin” (Joh. 5:17). Tuhanta Jesus Kristus jine pe erdahin. emaka kita selaku anak-anakNa pe arus dage erdahin. Tole banci si idah ibas invocatiota Kuan-Kuanen 14:23 nina, “Erdahinlah maka kam nggeluh, adi ngeranai janah kundul-kundul saja ngenca, musil me kam”.

La banci lang kita erdahin. Erdahin e kearusen nggeluh kin. Erdahin e sura-sura ras si ngena ate Dibata kin ibas geluhta. Arah erdahin kita nggeluh. Arah erdahin ibereken Dibata rejeki ras keperlun geluhta. “Rulih adi mejingkat, liah adi mekisat”, nina nininta si nuria. Ula la erdahin tapi erdahinlah. Ula ngerana apai ka ngeranai saja dingen kundul-kundul saja. Si enda mpereh kemusilen ngenca man banta. Dahikenlah dahinta lau tutus. Kai si banci si dahiken, dahikenlah. Ula tertima-tima, ula tertaren-taren. Si erdahin nggeluh me.

Tema: “Rasken Bas Dahin”
Erkiteken seri pendahin Paulus ras Akwila emeka Paulus kesilang i rumah Akwila ras Priskila. Banci jadi kerjasama ras si sampat-sampaten ia bas ndahiken dahinna. Saling melengkapi ras menyempurnaken ia bas erbahan tenda. Bas ogenta pe enggo tangkas uga Jakup erdahin alu tutus ras erbintuas man mamana Laban (Kejadin 30:25-30).

Lanai zamanna erdahin sisada-sisada, apai ka kisat erdahin. Erdahin si sada ugape ketadingen. Erdahin si sada labo banci maju. Kisat erdahin ras mpediat kalak saja erdahin uga pe labo ngena ate kalak. Kisat ras mpediat kalak erdahin e la kap mehuli (bnd Kuan-Kuanen 6:6). Bagi nina temata, marilah si rasken bas dahin. Erdahinlah kita bagi perkis. Erdahin lau tutus erdahin alu ras-ras. Siraskenlah dahinta, siraskenlah erdahin. Ula kita pertewas. Jadilah mejingkat. Kerjasama ras sama-sama kerja. “Gotong royong”, nina bung Karno. Jejaring/ networking nina zaman now. Uga pe belinna dahin e adi iras-rasken tembe nge. Adi si raskelah bas dahin maka kai pe labo lit metahat.

Kata Perpudi
Jabu si ersembah man Dibata eme jabu si erdahin dingen nge Rasken Bas Dahin. Ras-ras erdahin dingen erdahin ras jadi kesemalem bas jabu. La lit si la erdahin, tapi kerina erdahin ras erdahin ras-ras sue ras gegeh ras pemeteh si lit ibas jabu. Jabu si nge Rasken Bas Dahin uga pe dat pujin dingen nggeluh bas kiniulin.


GBKP RG Depok – Lt Agung
Pdt. Juris Tarigan, MTh

Pekan Doa GBKP Wari VII 03 Juni 2017

PEKAN DOA GBKP WARI VII

Bahan Khotbah           : 1 Korinti 2: 9-16

Tema                           : Kesah Si Badia Mereken Gegeh Ndalanken Pedah

 

Pengantar

            Tanda kerehen Kesah Si Badia man kalak si tek si isuratken ibas Perbahanen Rasul-Rasul 2 eme lidah-lidah api si nusur ku kerina kalak si tek. Jenari kerina ia ngerana alu bahasa-bahasa lain si niajarken Kesah e man bana. ‘Bahasa Roh’, e me istilah si rusur sipake gundari. Pengangkan kerna Bahasa Roh enda sering menimbulkan diskusi si cukup mbages antara kita kalak si tek si berbeda pemahamen. Adi la berapi-api ras la lit bahasa roh, berarti la lit Kesah Si Badia, piga kali ibegi kita komentar si bagenda rupa. Uga responta? Lit si tersinggung, lit ka si nggit rukur manjar-anjar. Bahan khotbahta mereken penjelasen maka Kesah Si Badia e erdahin ibas kalak si tek mereken pengangkan man banta.

 

Isi

Ibas bagin surat enda Rasul Paulus ngutip isi Kitab Jesaya (Jes 64:4), ija Nabi Jesaya tek maka cara Tuhan nampati umatNa la terantusi manusia. Kai si langa pernah iidah, ibegi, iukuri manusia, e si isikapken Dibata. Tapi alu cataten enda la ibereken man sembarang jelma, tapi man kalak si erkeleng ate man Dibata. Tentu alu perukuren manusia banci turah penungkunen, adi bage ja nari ieteh kami maka enggo jadi ntah pe enggo ialoken kami kai si isikapken Dibata e? Me sada pe la pernah ngidah, megi, dingen ngukurisa? Alu jelas Paulus njelasken, kai si isikapken Dibata e ipetangkas man kalak si erkeleng ate e arah KesahNa. Rencana Tuhan, isi pusuh Tuhan kerina ipepayo Kesah e. Puji Tuhan, kalak si tek ngaloken Kesah si ibas Dibata nari. Lit piga-piga penekanen kerna Kesah Dibata e:

1.      Kesah e Ngajari Ngerana (ay 13)

Paulus ras teman-temanna ngerana kerna kebenaren pertendin, sada ajaren teologis si mendasar. Ibas ia nerangken kerna si e, labo kata-kata ras kepentarenna secara manusaia si ipakena, tapi kata-kata si iajarken Kesah Dibata.

2.      Kesah e Mereken Pengangkan (ay 14-16)

Kalak si lit ibassa Kesah e ngenca ngasup ngangkai si iterangken Paulus. Sebab cara Dibata la seri ras prediksi-prediksi manusia. Bahkan penguasa doni sekalak pe la meteh kepentaren e. Sabap adi ietehna, labo min ndai ipakukenna ku kayu persilang Tuhan Jesus e (ay 8). Memang secara rasional mesera ngaloken pemahamen kerna Juruselamat si membebasken ras nelamatken e harus mersan silang dingen mate i kayu persilang, sebab i ja pe si mate e pasti nge talu labo menang. Bagepe kerna kekeken Jesus ibas wari peteluken, adi secara rasional siukurken la terterima kita. Sebab kai si iban Dibata arah Jesus e sada hal si trans-rasional, melampaui akal kita. Emaka peran Kesah Dibata tuhu krusial ibas mpetangkas kerna si e. Si lit bas ia Kesah e, iangkana. Si la lit ibas ia Kesah e, si lang-lang akapna e kerina. Jadi tangkas me man banta maka peranan penting Kesah Si Badia eme mereken pengertin kerna Dibata man perukurenta si terbatas enda. Tandana lit Kesah e itengah-tengahta, siangka perbahanen Dibata.

 

            Paksa si genduari, Kesah Dibata e lebih populer isebutken alu gelar Kesah Si Badia. Enda me si ipadanken Jesus man ajar-ajarna. Enda me si itima-timai ajar-ajar selama 10 wari ija ia kerina ertoto alu tutus, janah menaken tahun enda gerejanta GBKP ndalanken kai si iban ajar-ajar e. Mehuli kal adi ibas 10 Wari Ertoto e la lit sada wari pe terlewatken kita ERTOTO ALU TUTUS. Labo harus kel berapi-api, entah pe bagi berpuisi, si penting alu pusuh si tuhu-tuhu kempak Dibata. Bahkan si la terturiken kita alu kata-kata pe eteh Dibata arah pusuhta si ngerana man baNa.

Kesah Si Badia si erdahin ibas kita, ibas gerejata, mereken pengangkan man banta kerna sura-sura Dibata. Adi siangka perbahanen Dibata bas geluhta, siangka kai sura-surana, ibas ndalanken pedah Dibata e pe labo siakap mberat. Kesah si Badia e la saja mereken pengangkan, tapi pe mere gegeh guna ndalanken sura-sura Dibata ibas kegeluhenta. Jadi kalak bujur ibas doni s idem kecurangen enda mesera, sebab lit sura-sura daging ibas dirita. Bagepe melawan arus itu sulit dan melelahkan. Emaka lalap nge siperluken penampat Kesah Si Badia gelah kita banci paguh dingen setia ibas kiniteken. Ngasup kita ngelawan sura-sura daging jenari siikutken pedah Dibata. Bagepe ibas si mberat si reh bas geluhta, tetap kita megegeh erkiteken Kesah Si Badia lit ibas kita. Adi iperdiateken kami, ende-enden arah KEE GBKP no 187 alu judul Gegeh Kuasa Kesah Si Badia enda rusur iendeken ibas situasi si banci melemahkan iman kita, bagi pinakit si mberat, kecedaan ate, ras sidebanna. Melala kejadin ija kita dat gegeh arah ende-enden enda:

Gegeh kuasa Kesah Si Badia ib’re Tuhan bangku tiap jam

Kawatari pe itemaniNa, iidahNa kai pe si kuban

perdalanku pe ikawaliNa, setan iblis ipelawesNa

kuasa doni la ergegeh bangku, Tuhan saja man ikutenku

Amin.

Pdt. Yohana S. Br Ginting, S.Th

GBKP Perpulungen Samarinda

Khotbah Minggu 26 Pebruari 2017

KHOTBAH MINGGU 26 PEBRUARI 2017

MINGGU PASSION I / Estomihi (=Jadilah bagiku gunung batu tempat perlindungan: Mzm. 31 : 3)

Invocatio      :  “Berkat Tuhanlah yang menjadikan kaya, susah payah tidak akan menambahinya”(Amsal 10 : 22).

Pembacaan :  2 Petrus 1 : 16 – 21

Khotbah        :  Mazmur 2 : 1 – 12

Tema              :  Panggilan untuk Memperbaiki

 

I.           Pengantar

Menurut Kalender Tahun Gerejani kini gereja memasuki masa-masa Pra-Paskah atau Minggu-minggu sengsara, juga disebut Minggu Passion yang akan dilalui selama 7 (tujuh minggu lamanya). Peristiwa ini didasari oleh sengsara yang dialami Yesus dan menjadi peringatan bagi kehidupan ke kristenan mula-mula yang mendapat penganiayaan karena imannya kepada Kristus. Symbol Liturgi dinampakkan dengan gambar Ikan tertulis ICHTUS singkatan, Iesous Christos Theou Uios Soter yang artinya Yesus Kristus, Anak Allah, Juru Selamat. Rasid Rachman dalam bukunya Hari Raya Liturgi – Sejarah dan Pesan Pastoral Gereja, mengatakan Minggu-minggu sengsara atau Pra Paskah tidak diisi melulu dengan dukacita dan pergumulan berat – oleh sebab itu tidak disebut masa atau Minggu-minggu sengsara – tetapi juga dengan kesukaan dan pengharapan sebab di sinilah waktu dan kesempatan gereja untuk lebih menghayati peristiwa salib Kristus. Masa Pra Paskah adalah kesempatan spiritual umat dan lembaga gereja untuk lebih mengenal kasih Allah di dalam Kristus melalui pertobatan yang sungguh. Pertobatan dari dosa selalu diikuti dengan anugerah pengampunan Allah.

Dengan demikian tahapan demi tahapan Minggu-minggu sengsara atau masa Pra Paskah menjadi perenungan berangkat dari tema Minggu Passion I kita (GBKP), “Terpanggil untuk Memperbaiki”. Apakah yang harus diperbaiki: di gereja,  jemaat, keluarga juga di dalam masyarakat? Dan bagaimanakah sikap serta peran orang/ pihak yang terpanggil untuk melakukan perbaikan? Ada perbaikan karena telah terjadi kerusakan. Bagaimana standar kerusakan sehingga perlu perbaikan yang dimasud di dalam tema renungan saat ini?

 

II.       Makna Minggu Passion I

1.     Pengantar Teks Pembacaan II Petrus 1 : 16 – 21

Jelas bahwa di dalam surat Petrus yang menjadi pembacaan ada kelompok atau golongan yang merusak. Mereka membuat cerita dongeng yang turut memberi issu pada pemberitaan rasul Petrus tentang kedatangan Yesus Kristus sebagai raja. Cerita dongeng tersebut datangnya dari golongan Gnostik, yang hanya merupakan cerita khayalan belaka. Petrus mengatakan dongeng-dongeng isapan jempol manusia. Kesaksian rasul Petrus mengatasi cerita khayalan belaka tersebut. Diperkuat oleh informasi atau data otentik sebagai bukti terhadap peristiwa dimana rasul Petrus ikut menjadi saksi. Dia, Petrus adalah saksi sejarah yang melihat dengan mata kepala sendiri bagaimana Yesus menerima tanda kemuliaan dan kehormatan dari Allah Bapa di atas gunung itu. Ketika itu memang Petrus diundang oleh Yesus ikut naik ke atas gunung itu. Bersama dengan Yesus, rasul Petrus juga mendengar suara yang datangnya dari sorga yang berkata: ”Inilah Anak yang Kukasihi kepadaNya Aku berkenan” (Mat 17:1-5, Mark 9:2-7, Luk 9:28-35). Kesaksian rasul Petrus di dalam suratnya ini tidak dapat diragukan lagi karena peristiwa ini benar-benar disaksikan oleh mata,  juga tempat dimana peristiwa ini terjadi, yaitu diatas gunung yang kudus. Gunung adalah merupakan sarana tempat penyataan Allah (Kel 3:5; 19:23). Saksi mata dan tempat terhadap peristiwa datangnya kembali Kristus sebagai raja tidaklah mungkin dirusak oleh cerita dongeng atau khayalan yang mau merusak berita yang disampaikan oleh rasul Petrus tersebut. Pandangan ini bagi para rasul adalah penggenapan dari PL yang sangat menarik (Mat. 1:22; 2:5,6). Karenanya sebagai orang yang percaya harus memperhatikan akan kedatangan Kristus. Kedatangan Kristus itu digambarkan seperti pelita yang bercahaya di dalam gelap, Gelap melukiskan keadaan dunia bila tanpa Terang yang sesungguhnya (bd. Yoh. 8:12). Pelita dikenal sebagai Firman Allah/ Alkitab (Mzm. 119:105). Dan fajar yaitu hari kedatangan Kristus (3:10; Rom. 13:12) atau disebut Bintang Timur (Yun, Phosphoros), yaitu bintang yang membawa fajar. Dalam kebudayaan Yunani dan Romawi Kuno menunjuk Bintang Kejora menjadi lambang bagi Tuhan Yesus (Bil. 24:17; Luk. 1:78; Why. 22:16).

 

2.     Penegasan Renungan / Teks Khotbah Mazmur 2 : 1 – 12

Mengawali kesaksian pemazmur, memperlihatkan situasi kerusuhan diantara bangsa-bangsa. Kerusuhan tersebut didasari oleh permufakatan raja-raja dunia melawan Tuhan dan yang diurapiNya. Melawan Tuhan adalah perlawanan terhadap Israel dimana Tuhan sendiri adalah Raja bagi bangsaNya Israel. Permufakatan antar raja-raja dunia yang dimaksud disini adalah sistim pemerintahan politik yang tidak membawa kepada pemerintahan kehidupan yang adil damai tentram dan aman. Tetapi justru berdampak pada korban kemanusiaan. Pelanggaran HAM, realitas kemiskinan serta keterpurukan dari berbagai segi kehidupan. Akibatnya, berdampak pada kerusakan. Kerusakan mental, moral dan atau kepribadian bangsa dan warga negaranya khususnya pada generasi bangsa. Inilah pertanda politik bangsa yang melawan kepemimpinan Raja Israel yang diurapi oleh Tuhan. Cara mufakat raja-raja dunia seperti ini sangat merugikan, dan sangat ditentang oleh Raja Israel. Politik seperti ini hanya menjadi tertawaan atau ejekan. Allah menertawakan kepemimpinan raja-raja dunia yang menjalankan perpolitikan yang merusak dan atau yang merugikan. Allah memperlihatkan politik yang perlu ditertawakan atau diejek. Ditertawakan berarti dipermalukan. Dipermalukan karena kepemimpinan yang dijalankan tidak menciptakan keadilan dan kedamaian tetapi hanya memporak-porandakan kehidupan manusia dan dunia. Politik yang merusak resikonya adalah berhadapan dengan Tuhan yang adalah Raja diatas segala raja-raja di dunia. Dia tidak hanya menertawakan tetapi juga dapat melenyapkan mengalahkan dengan mudah sistim perintahan raja-raja dunia yang merugikan. Tuhan menghukum politik pemerintahan yang merugikan. PadaNya ada gada (tongkat) kekuasaan dan besi sebagai alat untuk menghancurkan kepemimpinan yang menjalankan politik pemerintahannya dengan tindakan kekerasan. Sistim perintahan atau politik bangsa yang merusak akan dilenyapkan oleh Tuhan. Karena pemerintahan yang demikian hanya mengacaukan tatanan kehidupan dunia dan hidup antar bangsa. Raja-raja tidak seharusnya menjalankan pemerintahan dengan melawan Tuhan sebagai Raja, tetapi justru meminta perlindungan kepada Tuhan dalam menjalankan masa kepemimpinanNya untuk menjalankan kepemimpinan bangsa dengan bijaksana. Yaitu kebijaksanaan yang diajarkan oleh Tuhan. Belajar daripada Tuhan berarti menyerahkan kepemimpinan dibawah kekuasaan Tuhan sendiri. Kepemimpinan Raja Israel telah nyata dengan keamanan dan ketenangan kota Sion yang tetap dilindungi dalam pemerintahan Raja Israel sendiri. Kita telah mengalami kepahitan bangsa dalam situasi kerusuhan-kerusuhan yang terjadi pada masa lalu (1999). Di Poso, Ambon dan kota-kota lainnya, bahkan sampai sekarang suasana bangsa yang tidak kondusif mengajak kita untuk belajar dari kepemimpinan Raja Israel. Juga termasuk kepemimpinan raja-raja dunia yang diperhadapkan oleh berbagai problema bangsa termasuk masalah teroris atau ISIS.  

 

III.             Perenungan Teologis : Minggu Passion I

Nyanyian pemazmur sebagai perenungan dalam masa Pra Paskah (Passion I) sengsara Yesus, adalah nyanyian penobatan Raja yang diurapi Tuhan. Pujian pemazmur ini adalah ditujukan kepada Kristus yang dalam sengsaraNya memasuki dunia perpolitikan raja-raja dunia, untuk memperbaiki sistim pemerintahan dari kerusakan peradaban dunia ke dalam hidup perdamaian. Presiden Amerika Serikat Donal Trump mengawali kepemimpinan perdananya mempererat pelukannya mendukung Jepang terkait dengan uji coba rudal Korea Utara. Peluncuran rudal ini sangat tidak bisa ditoleransi, dan semestinya Korut harus mengikuti resolusi PBB (Minggu 12 Peb 2017), demikian salah satu berita surat kabar yang kemudian dikatakan belum diketahui secara persis apa maksud peluncuran rudal tersebut bagi kehidupan dunia.

Dimana-mana pasti ada saja sikap dan tindakan pihak-pihak yang merencanakan kejahatan atau kerusuhan. Teroris, ISIS atau kejahatan lainnya sangat dekat dengan lingkungan dimana kita berada. Menghadapi situasi ini bukan kita harus menjadi takut. Tetapi kita dipanggil untuk peka dan peduli terhadap sikap dan tindakan untuk memperbaiki kerusakan yang  terjadi disekitar kita. Atau setidaknya menjaga agar tidak terjadi kerusuhan atau pengerusakan disekitar tempat kita tinggal menetap. Panggilan ini adalah seperti penunjukkan Tuhan kepada Sang Raja yaitu Yesus Tuhan yang dipilih oleh dan diurapi oleh BapaNya,  ‘AnakKu Engkau! Engkau telah Kuperanakkan…’ (bdk.  2 Pet 1:17). Bahwa tugas panggilan untuk menjaga atau memperbaiki dari kerusakan adalah juga panggilan kepada kita pribadi lepas pribadi melakukan karya kebaikan/ perbaikan sebagai persembahan bagi kemuliaan nama Tuhan. Seperti Tuhan mempermuliakan AnakNya sekalipun Ia harus mengalami sengsara. Demikian juga kita, atas tugas panggilan untuk memperbaiki yang rusak akan dijalani seiring dengan penderitaan atau sengsara. Keadaan ini tentu harus dimaknai dari apa yang telah dikerjakan Yesus di dunia ini. Baik di dalam rumah tangga/ keluarga, jemaat/ gereja dan di tengah masyarakat serta tempat dimana kita bekerja, kita terpanggil berkorban memperbaiki kerusakan disekitar kita sebagai makna penebusan Kristus dimana kita juga turut berperan mengerjakannya.

 

Pdt Merry Tatuwo br Sembiring, STh

Perpulungen/ Jemaat GBKP Makassar

Info Kontak

GBKP Klasis Bekasi - Denpasar
Jl. Jatiwaringin raya No. 45/88
Pondok Gede - Bekasi
Indonesia

Phone:
(021-9898xxxxx)

Mediate

GBKP-KBD