SUPLEMEN PJJ TANGGAL 22-28 SEPTEMBER 2019, OGEN SAKARIA 10:1-13

Pindolah Man Tuhan

Sakaria 10: 1-3
(Entrepreneurship: Okultisme)

 

Piga-piga waktu si lewat, Indonesia sempat ngenanami kemarau/kekeringan si luar biasa. Biasana kenca seh bulan alu akhiren “-ber”, Indonesia memasuki musim perudan. Tapi ibas paksa si udan pe tempa-tempa segan nusur i Indonesia enda. Sempat sekali jadi piga-piga daerah khususna si ingani kalak karo erbahan ritual ndilo wari udan. Turah penungkunen ije, adi silakoken ritual sibage, situhuna kita sangana mindo udan man ise ?

Peristiwa si e hamper mirip ras kai si jadi bahan oratenta sekalenda. Ibas negaranta Indonesia, dua ngenca lit musim. Musim perudan ras musim kemarau. Tapi i Israel bagepe daerah-daerah si beriklim Sub-Tropis, lit 4 musim eme : musim semi, musim panas, musim gugur ras musim dingin. Ibas musim semi, tentuna sinuan-sinuan mulai bersemi, bunga-bunga terlak ras biasana melala udan paksa musim semi, sementara kenca mulai masuk kubas paksa musim panas, udan biasana mulai berkurang, janahpe suhu udara lebih lasna asa si biasa. Logikana, enterem jelma ngarapken udan ibas pendungi musim semi guna jadi persiapen ibas memasuki musim panas.

Masalahna man ise kita mindo udan e ? kata Dibata jelas ngataken maka kita arus mindo udan man Tuhan Dibata, arusna kin pe man Dibata ngenca (ay. 1a). engkai maka bage? Tentuna erkiteken Dibata nge si njadiken doni ras kerina isina (kej. 1:1-31). Adi Dibata si njadikensa, emaka ia nge si erkuasa penuh nandangi iklim ra smusim. Dibata ngasup penusur kemarau si la erngadi-ngadi seh telu tahun la nusur udan (Jak. 5:17, 1 Raj. 18:1), tapi Dibata pengasup penusur udan simeder guna ndungi kemarau e (1 Raj. 18:45). Lebih asa si e, Dibata pengasup penusur udan 40 wari 40 berngi seh maka lau ndemi doni ras engkernepken tinepa si lit ibassa seakatan tinepa si ringan ibas Bahtera Nuh (Kej. 7:12).

Dibata erpadan penusur udan meder man kerina kalak si mindo man bana (ay. 1b). lit tersurat ibas pustaka si Badia “Pindolah tentu idatndu” (Mat. 7:7). Pindolah man Dibata kai saja pe keinginenta banci sipindo man baNa. Aminpe banci saja labo kerinap emindonta e ijababNa alu kata “Yes” tapi silang-langna kita enggo mindo man baNa ras e encidahken maka si akui Dibata e selaku Dibata si erkuasa nandangi kegeluhenta. Bali bagi sekalak anak si mindo man bapana, tentuna bapa e labo mungkin mereken batu adi anakna mindo Roti (Mat. 7:9-11).

Dibata ngelarang kita mindo man sideban seakatan man baNa saja. Ibas konteks penulisen kitab sakaria enda, senangen iakap bangsa Israel mindo petunjuk ras mindo pasu-pasu nandangi gana-gana si ipajuh, guru sibeluh ngoge nasip, ras guru sibaso. La ia nungkun man Dibata, situhu-tuhu jadi Dibata si erkuasa nandangi kegeluhen bangsa Israel. Tekkal bangsa e nandangi kai si ibelasken guru si beluh ngoge nasip ras guru sibaso e. Padahal kai siikataken guru-guru e labo tuhu. Lalit kepeken gunana mindo petunjuk ntahpe nasehat man guru sibeluh ngoge nasip ras guru sibaso e. alu ngelakoken hal sibage akhirna bangsa Israel pe ndauh ibas Dibata nari, merap marpar bagi biri-biri si lalit permakanna. Uga ningen Dibata mpermakani bangsa Israel adi bangsa Israel sendiri pe la nggit ipermakani Dibata ? Senangen iakapna ndarami si erbahanca senang pusuhna arah belas-belas guru si beluh ngoge nasip e.

Bahan renungen enda, ngajuk kita guna niksiki dirinta, ntah pernah sekali jadi sipindo petunjuk man dukun, peramal ntah “orang pintar” sideban. Tapi arusna, paksa kita netapken pusuh ras kinitekenta guna tek man Dibata, ertina kita pe arus tek sepenuhna man Dibata. Ibas situasi si kugapanape, arus me kita erpengendes man Dibata. Teklah kita tuhu-tuhu man Dibata sebab Ia me Dibata si erkusa ras si mereke geluhen man banta kerina manusia tinepaNa.

Pdt. Abdi Edinta Sebayang, M.Th
Runggun Graha Harapan