Pekan Doa Wari VII Sabtu 19 Mei 2018, Ogen I Tesalonika 5:17-18

Invocatio  :

Erkiteken sie ertotolah min perpulungen situtus, tupung ia ibas kiniseran. Gelah adi reh galumbang kesusahen,la seh man bana.Masmur 32;6

Renungen :

I Tesalonika 5 : 17-18

Tema :

Tetaplah ertoto

 

Ertotolah katawari pe, janah katakenlah bujur man Dibata ibas sikugapana pe. Enda me singena ate Dibata ibahanndu ibas geluhndu selaku kam kalak si enggo ersada ras Kristus Yesus”.

  1. Ertotolah katawari pe=”Tetaplah berdoa”=”Berdolah sennatiasa”(BIS).Kata “kawaripe” ijenda labo berarti, melasken pertoton lalap segedang-gedang wari tapi gelah perpulungen lalap ertedeh ate reh ndahi Tuhan, labo hanya ibas paksa-paksa tertentu. Adi meriah ukur dahi Tuhan, adi seh sura-sura dahi Tuhan. Bagepe banci saja ibas susah kal ije teridah tutus kal ate ndahi Tuhan. (Biasana ibas Ruang ICU ijem situtusna kal ertoto).

Ertotolah katawaripe ertina ula sempat bosan ertoto.

Ertoto = kebutuhen labo kewajiban. Tuhu kita kalak sierkiniteken harus ertoto tapi labo e kewajiban

  1. Piga-piga pengajaren Rasul Paulus kerna ertoto:

Fil 4:6 “Ola aru atendu kerna kai pe, tapi ibas kerina pertotonndu, pindolah......rstna”

Kolose 4 : 2 “Tutuslah ibas ertoto, janah sanga kam ertoto ersikaplah dingen katakenlah bujur man Dibata

Efesus 6 : 18 “Bahanlah sie kerina alu ertoto, mindo penampat man Dibata....”

Kerina enda encidahken sikap geluh erpengarapen ras erpengendes man Dibata singaturken kerina ibas kegeluhenta.

  1. “Katakenlah bujur man Dibata ibas sikugapana pe”, ngataken bujur labo tergantung kubas situasi tapi ngataken bujur man Dibata aminna kai gia jadi ibas kegeluhen.

Dua kata “ertoto” ras “ngataken bujur” Enda me siarus ilakoken adi ninta kita ersada ras Yesus.Alu kata sideban adi ninta kita kalak sierkiniteken labo kita tutus ertoto janah teridah kita jungut-jungut, kelsehen, merawa katawari pe, labo tuhu kita kalak sierkiniteken.

  1. Banci siperdiateken, cara guna ermalem ate eme alu tetap ertoto. Kita pasti lebih ermalem ate adi kita lebih mbue ertoto. Kita harus tetap ertoto ibas waktu-waktu si itentuken, janah e harus silakoken terus-menerus. Kita harus lalap ertoto, alu la ermedu-medu. Ertoto la erngadi-ngadi, seh maka pertotonta e jadi sada bentuk pujin man Dibata. Labo berarti maka kalak la banci erban kai pe erkiteken ertoto ia lalap, tapi si enda mpersingeti kita gelah ula e siban jadi alasen si erbanca lanai ateta ertoto man Dibata. Ertoto nampati kita guna lebih mpeturah kinitekenta, labo jadi penghambat kegeluhenta ibas erkiniteken, kerina pendahin si ibereken Dibata tuhu mehuli.
  2. Adi kita ertoto la erngadi-ngadi, maka labo kita kekurangen alasen guna ngataken bujur man Dibata ibas kerinana (bnd. Plp. 4: 6). Kita harus ngataken bujur ibas kerina keadaan, bahkan ibas kesusahen ntah pe ibas kemakmuren. Keadan geluhta mungkin labo bage kal burukna bagi si ukurken kita, tapi banci ka nge jadi lebih buruk. Kita ibereken mbue kesempaten guna nehken perbebenta alu meteruk ukur man Dibata, emaka labo lit alasenta mengeluh man Dibata, janah lalap lit alasenta guna ngataken bujur man Dibata.
  3. Seh ija ngen pentingna pertoton ibas kegeluhenta? Si sehken pertotonta ibas gelar Jesus Kristus, janah sieteh maka lit kuasa si seh kal belinna ibalik sada pertoton si seh kal sederhanana, adi pertoton e isehken tuhu-tuhu arah pusuh si mbages nari ras kiniteken sipaguh. Sieteh e payo, tapi seh ija nge aplikasina ibas kegeluhenta? Mbue kalak labo penting akapna ertoto. Ertoto ia adi la akapna sibuksa dahinna. Erdahin e penting, ngurus keluarga penting, bersosialisasi ras sidebanna penting. Tapi ertoto merupaken sada hal si pentingna kal ibas geluh enda janah la banci inomorduaken apai ka itadingken. Pertoton merupaken salah sada sarana komunikasinta ras Tuhan si seharusna menempati posisi ibas uruten si paling meganjang. Adi sangana kita sibuk harus kita berhati-hati gelah ula tergoda guna berkompromi secara pribadi ras Tuhan. Banci kita terjebak guna lebih mementingken ndungi pendahinta lebe asangken mereken waktunta guna megiken sora Tuhan. Kesibukenta banci ipakeken iblis guna melemahken ras membujuk kita gelah reh dauhna kita ras Tuhan e. Erbage-bage kearun ate nandangi kebutuhen-kebutuhen geluh i doni enda banci jadi celah si ipake iblis guna nehken sura-surana mpesirang kita ras Dibata. Kerina kearun ate ras kebiarenta merupaken pintu masuk si banci ipakeken iblis adi la kita terbiasa ngendesken kerinana man Tuhan arah pertotonta. Tuhan Jesus jine mengalami hal enda sanga Ia erpusa 40 wari 40 berngi i padang gurun. Sanga igejapNa melihe ije me iblis e melanacarken serangenna guna ncubai alu menawarken kerina hal si mungkin banci memuasken kebutuhen-kebutuhen arah sisi manusiawi (bnd. Mat. 4: 8-9). Tapi Jesus la tergoda janah tegas itulakNa pengajuk iblis (ay. 10). Arah peristiwa enda banci kita erlajar guna ngidah gelah ula kita terpengaruh ibas kemewahen ras kai si itawarken doni enda si erbanca buta/pentang kita secara rohani janah ngadi kita ngukurken perkara-perkara si rasa lalap (bnd. Mat. 6: 19).
  4. Andar Ismail ibas bukuna si erjudul “Selamat Berteduh: 33 Kumpulan Doa” ije ikatakenna ertoto e merupaken percakapen ras Tuhan. Pemahamen sibagenda pernah lit ibas ibadah gereja mula-mula (abad ke 2 s/d abad ke 5) fungsina sebage salah sada bentuk pendidiken agama kristen kalak dewasa (PAK Dewasa). Pertoton enda labo terjeng ibelasken tapi terutama guna irenungken, ertina merenung janah ertoto bagepe ertoto janah merenung. Dua tindaken enda ipaduken ibas pusuhta si mbages nari janah seh ibas intina eme sada kebutuhen dasar tiap jelma, eme merasa tenang, merasa dame, rsd. Sebab nggeluh eme ingan ndarami ketenangen, kedamen, keteduhen, rsd. Eme sebabna kita berteduh/cio kempak Tuhan (bnd. Msm. 90: 1). Ertoto labo gelah kita “bermanis mulut” man Tuhan, tapi berterus terang ngataken perbeben kegeluhen si dalani kita. Ertoto iandingken bagi kalak si ndatken ingan cio ibas lasna matawari, angin meter ras galumbang si merawa si nderpa kegeluhenta. Kristus kap si mereken kita ketenangen, emaka ku Ia kita ngadu arah pertotonta (bnd. Msm. 71: 3). Emaka tetaplah kita ertoto.

Pdt. Iswan Ginting Manik, M.Div, MM

GBKP Pondok Gede