PEKAN PENATALAYANEN GBKP 2018 WARI-IV, KHOTBAH ROMA 13:1-7

Invocatio :

“Persingetilah ia kerina gelah patuh man pemerentah ras
sierkuasa, ibegikennalah katana Dingen nggit ndalanken kerina dahin simehuli” (Titus 3:1)

Ogen :

Masmur72 : 1 – 4

Tema :

Pemerentah e me PersuruhenDibata


Uraian dan Penjelasan :
Geluh kalak sitek la banci lang lit ibas kepkepen sada kekuasan. Kekuasan sinimaksud ijenda e me sada pemerentahen siganjangen asa kinata geluh manusia selaku rayat singgeluh iteruh kuasa pemerentahen e. Arah kekuasan pemerentahen iaturken kecibal perdalanen geluh manusia gelah tuhu-tuhu mehuli dingen ratur. Sabab ibas kuasa pemerentahen e lit aturen ras alat (perangkat) guna ndalanken kekuasan ras tindaken guna kiniraturen. Kiniraturen e rulih arah dua dampar sibiakna ngelakoken perbahanen simehuli ras bagepe ipepayo kubas perbahanen sijahat. Si mehuli tanda kepatuhen nandangi pemerentahen, sipatut ndatken pujin entahpe penghargan (ay 3). Tapi si la patuh nandangi kekuasan pemerentahen e la banci lang arus ibereken pengukumen (ay 4b) erkiteken ngelakoken biak sijahat erkiteken la patuh ras la mehamat nandangi kuasa siterganjangen sindalanken kuasa pemerentahen e. Enda me pemerentahen sibiakna guna kiniraturen nggeluh ibas doni enda.

Ibas kata exoisia (Yunani), potestas (Latin) ertina kekuasan, penguasa (bentuk jamak yaitu para penguasa) – dalam terjemahan BIS menggunakan kata exousiais menjadi pemerintah yang menunjuk pada suatu kuasa yang melebihi, yang berada di atas, atasan. Ibas bagin surat Paulus ijenda nuriken hal simbaru siarus ipatuhi kalak Kristen siniperingeti Paulus ibas bagin 12 : 14 – 21, kerna hubungen kalak Kristen nandangi kalak iluar keersadan ibas perpulungen kalak Krsiten e. Termasuk kalak sindalanken kuasa pemerentahen. Maka selaku kalak Kristen arus ncidahken ras ndalanken kepatuhen nanandangi pemerentahen, sabab isepe labo banci pulah ibas kekuasan e nari. Gelah ola lit pengakap selaku kalak Krsiten ibebasken ia ibas tuntuten entahpe aturen sinibereken pemerentahen si la erndobahen nandangi isepe.

Pedah ibas surat Paulus man kalak Kristen kerna kepatuhen man kuasa pemerentahen eme sada kuasa siterganjangen (kuasa siidas nari), ije mbai bas palas kegeluhen kalak Israel nari menaken litna kuasa pemerentahen kerajaan Israel siipinpin sekalak rajana. Pengogen ibas Masmur 72 : 1 – 4 ibas Salomo nari, ningetken masa kegeluhen Israel iteruh kepempinen raja Salomo alu kepentarenna bekasna ia ertoto mindo man Dibata (I Raj 3:9), jenari terberita ia man bangsa-bangsa sideban (I Raj 4), erkiteken tole ibangunna Rumah Pertoton ingan Dibata ringan pusat penembahen Israel man Dibata, sienggo isuraken dingen ipindoken raja Daud man Dibata, tapi ibereken Dibata maka anakna Salomo sibanci mbangun Rumah Pertoton e (I Raj 5 : 5, II Sam 7: 12 – 13, I Kro 17 : 12). Arah raja me ipetangkas sura-sura Dibata dingen rumah Pertoton e jadi penembahen man Dibata simereken kekuasan man bangsaNa. Kuasa kepemimpinen raja la banci lang adil dingen bujur terlebih nandangi kalak simusil-musil. Ibas pertoton Salomo (ogen) kuasa Dibata ipetangkas arah kekuasan pemerentahen raja banci ngadili subuk raja sendiri bagepe rayat kerina sinipinpinna.

Erkiteken si e Paulus ibas suratna enda mengklaim ngataken, maka kuasa pemerentahen siapaipe ibas doni enda ibas kerina penguasa nari, kerinana kuasa-kuasa e lit iteruh kuasa Dibata nari kap, janah kuasa e ibas Dibata nari kap rehna (ay 1). Ibas ndalanken pemerentahen ras kepatuhen nandangi kuasa e, tep-tep kalak arus patuh. Sabab kepatuhen e, eme kepatuhen man Dibata simada kerina kuasa si lit ibas doni enda. Kepatuhen arus idalanken alu pusuh (psukhe–Yun, jiwa - soul) ibas kata pasa ertina tiap-tiap orang tep-tep kalak arus patuh. (Kata patuh identic dengan arti kata psukhe), seseorang menjadi tunduk (hupotassestho). Tidak terkecuali sindalanken pemerentahen e, bagi raja Salomo ndai nandangi aturen pemerentahen arah undang-undang singaturken pemerentahen Israel sirehna ibas Dibata nari.

Catatan Penulis untuk direnungkan :
1. Patut selaku warga gereja perpulungen, rayat ras masyarakat notoken simaba ras minpin pemerentahen selaku sierkuasa, dingen patuh (ibas pusuh nari) ndalanken kerina pengaturken ibas kuasa pemerentahen e nari.
2. Tetapi perlu juga dikriti siapakah seorang yang memerintah berkuasa benarkah dan sungguh patuh kepada Allah menurut agamanya. Mengetahui tata aturan dalam ketaatan beragama. Apalagi sampai pindah agama, perlu dipertanyakan dan direnungkan. Peminpin sikugange e sibanci saja rulih ibas paksana ia menjabat selaku pemerentah...

PdtMerry Tatuwo br Kembaren
Perpulungen GBKP Makassar