SUPLEMEN PJJ TANGGAL 10-16 FEBRUARI 2019, I KRONIKA 29:10-13

THEMA :

IPUJI KAMI GELAR-NDU SI MULIA

(I KRONIKA 29: 10-13)
Konfesi tentang Ibadah

 

Perlebe
Adi sioge kerih kitab Kronika maka sieteh bahwa kitab enda ngulihi menceritakan cerita mulai kin ibas kitab Kejadin nari seh ku Raja-raja. Contohna 1 Tawarikh 1-9 nuriken sejarah Adam seh ku Raja Saul. Hal si paling nyata siidah adi sibandingken antara 1 Raja-raja 8: 1-13 ras 2 Kronika 5: 2-14, 6: 1-2, duana ncidahken sada kesejajaran sekaligus perbedaan. Kai sierbanca berbeda? Tentuna penulis ras tujuan penulisenna. Secara khusus Kronika itulis oleh para imam kenca mulih i pembuangen nari ( baca. Ludji 2009, 181–82). Adi bage tentu siteh tujunna eme membangun mulihi persekutuan ibadah bangsa Israel si berpusat i Yerusalem. Persekutuan Israel enda semata-mata harus hidup sue ras kai nina undang-undang Tuhan. Kerajaan Israel ibas kitab Kronika isamakan ras Kerajaan Dibata.

Mungkin turah penungkunen engkai maka iangkat narasi (cerita) Daud ras Salomo si tempa-tempa tema sentral ibas kitab enda. Jababna, perban tokoh si dua enda (Daud ras Salomo) adalah tokoh si berperan dalam pembangunan ibadah i Yerusalem, bagepe raja-raja Yehuda si erbahan pembaharuan di bidang agama misalnya, Raja Hiskia ras Yosia (Ludji 2009, 182). Emaka situhuna si jadi bahan perikopta enda 1 Kronika 29: 10-13 adalah cerita si nai pernah enggo jadi ras iceritakan mulihi kenca kalak enda mulih i pembuangen nari. Tujunna eme mpetetap ukur kerina umat si mulih i pembuangen nari bagepe si lenga mulih bahwa anempe ia pernah mengalami tragedi nasional (i buang ku Babel), janji Dibata man pemerintahan Daud ras Salomo tetap berlanjut (berlaku) man kerina kalak si mulih e. Alu bage kerina kalak si enggo mulih e semakin yakin akan pemulihan si ilakoken Dibata man Israel arah keturunen Daud.

Narasi pembangunan Bait Allah iangkat mulihi nuriken maka pusat seluruh umat lit ibas ibadah man Dibata. Peristiwa pembuangan ku Babel ipahami sebagai kegagalan umat ndalanken undang-undang Tuhan. Alu bagenarasi rencana pembangunan rumah Pertoton ras keriahen ukur bagepe pujin si erburak ibas Daud nari (ay. 10-13) kerna persembahan si terkumpul guna pembangunan rumah Pertoton e adalah sebuah arapen, uga nai bas zaman Daud ras Salomo terjadi e pe iarapken banci mulihi jadi ibas zaman kalak enda. Pemulihen e banci jadi adi kalak enda menjadikan pusat kegeluhen seluruh kerajaan e eme Tuhan si terefleksi alu sempurna ibas ibadahna man Tuhan.

Alu bage maka banci si simpulken maka pujin ras keriahen ukur Daud si jadi bahan periko pjj-ta adalah refleksi umat secara keseluruhen guna njadiken ibadah jadi pusat kegeluhen setelah mulih i pembuangen nari. Peristiwa pembuangen adalah pelajaran penting secara nasional si nuriken kegagalenna beribadah man Tuhan. Jatuh bangun umat sebagai bangsa Dibata bermuara alu solusi keseriusen beribadah man Dibata. Njadiken ibadah sebagai pusat kegeluhen guna ndatken pemulihen idur Dibata nari.

Refleksi:
1. Restorasi umat pasca pembuangan solusina eme ibadah.
Kegagalan sebagai umat Dibata solusina eme memperbaiki cara beribadah man Tuhan. Ibadah ipake untuk memperbaiki kembali rasa percaya diri umat secara umum gelah pang mulihi mengharapkan masa depan yang lebih baik setelah kegagalanna sebagai umat Tuhan.
Agaknya spiritualitas si bagenda pe perlu si kembangken gundari enda. Kerina kagagalan bagepe kerapuhenta sebagai umat Tuhan, kita melihat solusina pada ibadah. Bage si perbaiki carata beribadah ras membuat ibadah sebagai pusat hidup maka pang kita mulihi mengharapkan masa depan yang lebih baik sebab Dibata si seri si nampati nai e ka nge si negu kita bas arapen wari si mbaru e.
Pertanyaan yang sedikit klise, masihkah kita menganggap relevan pertobatan sebagai jawaban kerina krisis ras kegagalen pada wari enda? Kitab Kronika melihat jawabenna pada ibadah yang berarti pertobatan.

2. Beribadah berarti merubah seluruh hidup
Adi megermet kita ngoge kitab Kronika maka pemusatan ibadah i Yerusalem sebagai jawaban Krisis umat adalah solusi bagi seluruh kehidupan umat. Pemusatan ibadah I Yerusalem tidak hanya akan memperbaiki kinitekenna secara umat tetapi akan memengaruhi dunia perpolitikan kerajaan e. Bage umat berbalik pada Allah dan membuat ibadah jadi pusat hidup maka kesejahteraan ras kemakmuran akan mengikutinya.
Jika kita bandingkan ras konfesi GBKP maka ibadah meliputi uangkapan syukur, panggilan memuliakan Allahsi endape sendalanen ras teologi Calvin. Calvin menekankan bahwa pusat hidup kalak keristen eme ibadah (Firman Tuhan) (enda ka pe si jadi alasen maka galangen mimbar asangken meja perjamuan). Tapi mengenai ibadah, Calvin menegaskan bahwa implementasi Firman Tuhan teridah dalam seluruh ruang kehidupan umat. Ibadah tidak hanya pada ruang ibadah namun juga dalam ruang kerja umat. Alu bage maka siantusi bagi Calvin dan seharusnya juga bagi GBKP tak ada pemisahan antara ibadah di Gereja dan ibadah sehari-hari. Seluruh kegiatan sehari-hari adalah ruang di mana umat bisa merespon dan menjumpai Tuhan.

Pdt. Neni Triana Sitepu
Runggun Cisalak