PEKAN DOA GBKP TAHUN 2019 WARI III, EPESUS 6:18-20

Invocatio :

Ertoto aku gelah arah persadannta kalak si erkiniteken mabai
kita ku pengertin si terbagesen kerna kerina pemere si ialoken kita ibas kegeluhenta erkiteken persadanta ras Kristus (Pilemon 1:6)

Khotbah :

Epesus 6:18-20

Thema :

Njagai Geluh Perpulungen Arah Pertoton

 

Epesus 6:18-19 atena ncidahken maka kegeluhen Kristen harus ijaga ras ipekena-kena erkiteken ngadapi kuasa jahat ibas doni si sangana ngerintak kita ibas Tuhan nari. Tapi bagin enda la termasuk ibas rangkaian perlengkapen senjata Dibata/senjata rohani bagi ibas perikop enda.

Pertoton la ipake terjeng perlu ngenca tapi berhubungen kukerina totalitas kegeluhen manusia. Alu kata sideban, toto merupaken bagin kegeluhen manusia eme kerohanianna/kinitekenna si ipersiapken guna jadi kalak Kristen si megegeh ras bertumbuh ibas kiniteken. Enda me alasen ngkai pertoton mindo guna kalak si badia termasuk Paulus, la imasukken bagin ibas perlengkapen senjata Dibata/senjata rohani. Toto eme kesah kegeluhen kalak Kristen (nafas orang percaya). Kalak si erkiniteken i doni enda sadar kerna pentingna toto erkiteken ianggap sebage hubungen inti ras utama si mendasar antara manusia ras Dibata. Erkiteken sie, tiap agama pasti lit, ncakapken ras tuhu-tuhu menekanken toto alu erbage-bage macam bentukna/modelna.

Ibas bahan khotbah pekan wari peteluken enda, Paulus ngajarken mulihi kerna toto man perpulungen Epesus, “Bahanlah sie kerina alu ertoto, mindo penampat man Dibata. Ertotolah ibas bukuna alu kuasa Kesah. Erkiteken sie erjaga-jaga dingen tutuslah kam ibas ertoto”. Adi ilakoken alu salah maka pertoton e la seh ku Dibata tapi kuasa sideban eme setan si njabapsa sue keperlun si notokenca tapi labo arah sumber si tuhu-tuhu. Kedungenna, pertoton e malah erbahanca ndauh sirang ibas Tuhan nari, makin brutal, liar bagepe egois ibas nehken pertotonna. Alu bage, pertoton si salah banci mabai manusia erdosa.

Epesus 6 mbukaken konsep pertoton si seharusna lit ibas perukuren kalak Kristen eme: pertama, “ertotolah ibas bukuna alu kuasa Kesah”. Alu kata sideban, pertoton kalak Kristen harus ipimpin, ibimbing bagepe ibereken pencerahen arah Kesah Si Badia janah labo banci ate-atena saja. Kalak Kristen seharusna ertoto guna kepentingen Kesah, sue ras biak Kesah ras ndalanken kerina biak Dibata ibas diri kalak si ertoto e. Pustaka ngajarken maka justru erkiteken Tuhan si tading ibas diri manusia, nggo meteh kerina keperlunna maka ia harus ertoto sue ras sura-suraNa. Alu bage, pertoton kalak Kristen berbeda secara total ras kerina konsep pertoton i doni enda. Adi kalak Kristen lenga ngasup ngidah perbedan enda, berarti ia lenga ertoto secara Kristen. Sanga anak Tuhan ertoto, Dibata Si Telu Sada terlibat ije. Tuhan Jesus ngajarken maka kalak Kristen harus ertoto man Dibata Bapa i surga, ibas gelar Anak eme Jesus Kristus. Perintah e ncidahken struktur Dibata Sitelu Sada si memposisiken Dibata oknum peduaken sebage mediator ibas kerina pertoton kalak Kristen. Erkiteken sie, adi la arah Kristus lalit pertoton si seh ku Dibata Bapa. Kerna peranan Kesah Si Badia Roma 8:26 ngataken, “Bage me pe Kesah Dibata reh nampati kita, kita si kote enda. Sabap la sieteh kuga arusna kita ertoto; Kesah e me ertoto kerna kita man Dibata alu kelsehen si la terbelasken”. Enda me rumusen sah ras lengkap bagepe harus ilakoken erkiteken Tuhan jine si netapkenca. Sanga kalak Kristen ertoto, pembabai Kesah Si Badia ibas dirina ngajari ia seh maka ietehna kai si harus itotoken ras metenget nandangi sura-suraNa. Penerapen struktur enda harus secara tepat ras la banci iputarbalikken erkiteken enda me identitas pertotok kalak Kristen si banci ipertanggungjawapken.

Peduaken, “ertotolah rusur”. Pertoton kalak Kristen si tuhu-tuhu berbeda ras pertoton secara umum i doni enda si ertoto terjeng lit perluna saja. Kerina kegeluhen Kristen si tuhu-tuhu situhuna merupaken hubungen komunikasi ras Dibata. Enda me pertoton si tuhu-tuhu si jadi gegeh spiritualitas Kekristenan. Tapi pertoton Kristen labo terjeng ritual agama tapi hubungen Kesah antara sada pribadi ras pribadi sideban. Melala kalak atena meteh sura-sura Tuhan tapi lalap ia la nggit erbahan hubungen si megegeh ras Tuhan e. Selain sie, pertoton Kristen la perlu nimai seh waktuna guna reh ku gereja tapi ija pe ras ndigan pe erkiteken komunikasi ras Dibata ilakoken secara Kesah ras kebenaren.

Peteluken, “ertotolah rusur guna kerina anak-anak Dibata”. Sinimaksud ijenda anak-anak Dibata eme kerina anak Tuhan. Pertoton sibagenda igelari Sapaat, si merupaken hak istimewa ras pendilo man kerina anak Tuhan ija sekalak pendoa syafaat terpanggil jadi imam iadepen Dibata guna mewakili kerina anak Tuhan. Enda me fungsi imam si ibereken Tuhan man kalak Kristen. Situhuna manusia la berhak guna notoken dirina jine erkiteken Tuhan nggo meteh kerina keperlunna. Selain sie, Tuhan labo ngelupaken janjiNa janah pasti nepatisa erkiteken memang bage kin hakNa. Adi la ikabulken pertotonta e pe hak Dibata. Pustaka ngajarken maka si terbaik eme ertoto ras bergumul alu pusuh si mbagesna nari guna kepentingen kerina anak Tuhan antara lain pertumbuhen kiniteken ras penggenapen rencana Dibata ibas dirina. Alu kata sideban, kerina anak Tuhan harus saling notoken sada ras sidebanna. Akibatna, terjadi me biak saling mperdiateken ras ngukurken kai si mehuli man temanna manusia seh maka lit ije terbangun kekelengen. Enda me carana mbangun kiniersadan kula ni Kristus. Adi tiap anak Tuhan terjeng ngukurken dirina saja emaka kedungenna sirang me ia. Padahal pertoton situhu-tuhu merupaken usihen Tuhan Jesus sebage juru syafaat ibas kawes Dibata Bapa si lalap ertoto man kerina perpulungen. Mbue konsep agama ras filsafat doni ngajarken pertoton si egois, Pustaka justru ngajarken pertoton sapaat ras pertoton guna Berita Si Meriah (Pekabaran Injil) i doni enda.

Peempatken, “janah ertoto pe man gunangku, gelah ibereken Dibata man bangku kata-kata si payo adi aku ngerana, dingen gelah pang aku ngerana dingen mpetangkas rahasia Berita Si Meriah e”. Ibas konteks enda, Paulus la mindo itotoken guna kepentingenna jine. Memang ia mengalami mbue kesusahen, peniksan ras penderitan janah lalap ia keluar masuk penjara. Tapi lit ibas diri Paulus jiwa si ngukurken sura-sura Dibata. Enda me pertoton si tuhu-tuhu ija si notoken tedeh atena guna mewujudken isi pusuh Tuhan ibas kegeluhenna ibas doni enda seh maka terjadi kesamaan visi antara Bapa i surga ras diri Paulus. Paulus ngataken bage erkiteken ia merasa lenga sempurna, khususna kebiarenna sanga ia ibas penjara. Tapi pertoton si tuhu-tuhu ngasup menghadirken Kinirajan Dibata ibas doni enda.

Pdt. Andreas Pranata S. Meliala, S.Th
GBKP Rg. Cibinong